Männät

willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 22.10.2010 7:48

Tomppo92 kirjoitti:Onko kokemuksia Wössnerin mäntäsarjasta? Itselle tulossa tuommoinen 650cc Husaberggiin.

Taitaa olla wössner ktm/husaberg original mäntä. Joissain vuosimalleissa ollu mahleakin käytössä. Tämä on hyvin vahva mututieto.

Ite tilaan tuohon nelari prutkuun wössnerin seuraavaksi. Saa korkeapuristeisena niin kiitos nam, yksi sellainen kiitos.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.10.2010 9:44

Suolahapolla niitä on tavattu putsata. Edelliselle vielä että paas varoen sit ettet liota liikaa, jos onkin pala pinnotettakin poissa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 22.10.2010 19:32

Onkos nelari kuskit (vetomiehet) käyttänyt noita wertexin mäntiä tai mitään muita kuin alkuperäis mäntiä?

Mulle on vaa jääny sellanen mielikuva et ne tarvike männät on samaa laatua kuin team 10.
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 23.10.2010 14:34

SMK) kirjoitti:Suolahapolla niitä on tavattu putsata. Edelliselle vielä että paas varoen sit ettet liota liikaa, jos onkin pala pinnotettakin poissa.


Moniko prosenttinen olis sopivaa, ettei tuu mitään "oho" tilanteita.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 23.10.2010 22:22

Et vissiin oo hapotellu ennen? Mun mielestä se maksimikonsetraatio oli alle 40% mitä edes saa, loppu kiteytyy pohjalle. Mä oon joskus lk 10v. sitten ostanu apteekista litran pullon ja vahvempaa ei edes saanu. Sillä määrällä putsaa tyyliin 1000 pyttyä... mut ei noi ärhäkkyydessä ihan hevillä yllätä, mä ainakin oon aian toivonu et nopeemmin nopeemmin.
Ja sit ohje mitä kannattaa noudattaa, jos haluaa hegissä pysyä: reippaasti vaan ulkoilmaan suolahapon kanssa, vapautuu nimittäin hermokaasua! Ihan johonkin vaikka limupullon korkkiin sitä, pullo kiinni, topsy-puikoilla sit sivellään pyttyä/al-jämiä ja vesivati vieressä, huutele välillä, kuivaa vaikka talouspaperilla ja taas liottelee. Siitä nimittäin ei näe miten se sulaa, samaa harmaata möhnää tulee pystystä kuin männän jämistäkin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 21.11.2010 23:26

Miten usein tollasee 85 cr:ään pitäs vaihtaa mäntä? Ajo on katuräppäilyä (joojoo tyhmää ja laitonta yms) ja välillä metässäpyöriskelyä?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 22.11.2010 0:07

175h vois olla vaihtovälinä aika jees.
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 22.11.2010 3:19

Varmaan 10-25h tunnin välein. Tuskin se kasivitosen mäntä sitä tietää, että missä sillä ajetaan :roll:
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 22.11.2010 8:58

ilexxx kirjoitti:Varmaan 10-25h tunnin välein. Tuskin se kasivitosen mäntä sitä tietää, että missä sillä ajetaan :roll:


Tarkoitin, että mun ajoni ei ole narukireellä kokoajan.

Taidan veistää puusta männän ja vaihtaa...
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 22.11.2010 13:06

Koska mäntä pitää vaihtaa on mahdollista selvittää monella tavalla:
1) kuuntelemalla, kun mäntä/männänrenkaat pääsevät elämään rupeaa kuulumaan "sirinää" jolloin alkaapi oleen jo kiire vaihdon kanssa.
2) puristusmittari motonetistä/biltemasta ja kun puristukset rupeaa alenemaan niin uusi mäntä kehiin
3) Pakoaukon päästä kurkkaa onko mäntä kuinka kiillottunut
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 22.11.2010 13:22

Sirinää ei kuulu, puristuksia löytyy noin käsin koittamalla hyvin. Pakoaukosta katsottuna mäntä on tumman harmaa, ei sormella tuntuvia naarmuja.

Taidampa keväällä vaihtaa, pyörä on vaan isän vanha ja ei mitää tietoa mitä tehty milloinkin.
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 23.11.2010 4:03

No kasivitosta nyt ei vaan voi kauheen pienillä kierroksilla viedä, miettisin vaan, ja jos sä jossai tiellä crossiin tarkoitetuilla laihoilla seoksilla vedät, ni varmaa kuluu äkkiä se mäntä :lol:
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
KTM SX85

ViestiKirjoittanut wolvie » 13.12.2010 23:15

Pitäisi vaihtaa KTM SX85 vm.2009:n uusi mäntä. Aiemmin olen käyttänyt alkuperäisiä, mutta nyt rupesin miettimään josko kokeilisi jotain tarvikeosaa.

Onko arvon raadilla suosituksia mikä olisi sellainen hinta-laatusuhteelta passeli mäntäsarja, vai ostanko taas alkuperäisen?
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 14.12.2010 0:13

Omassa ktmssä sekä jo edesmenneessä husqvarnassa käytin sekä proxin että vertexin mäntiä. Kummatkin toimivat eikä kertaakaan mikään paikka hajonnut. Vertex on ilmeisesti kotarin alkuperäismäntien toimittajakin..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 14.12.2010 8:06

Se kotarin originel mäntäsarja on ihan hyvä. Tulee ne kaikki tarvittavat ryönät matkassa niin tartte erikseen ostella.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport