2-t öljyt

veke42
Liittynyt:
1.2.2010 21:10
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut veke42 » 21.8.2013 12:00

ihan vain tiedoksi että suomestakin voi ostaa öljyä
ja esim 4lit astia on kätevä ja hinnat on 36-42e kannu
tässä linkki millä voit varmistaa sopivuuden

http://www.rockoil.co.uk/cm/lubricant-selector.html

Lucas High Performance öljyt kilpakäytöön
http://www.kolumbus.fi/veikkolaakso/varaosat.htm
J:S
Pyörä:
exc200
Liittynyt:
6.3.2011 21:08
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut J:S » 24.8.2013 22:09

Tuli haettua paikalliselta myyjältä castrol A747 27egee litra.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut JM82 » 24.8.2013 22:59

J:S kirjoitti:Tuli haettua paikalliselta myyjältä castrol A747 27egee litra.


Ihanan kallista ;) Saksasta saa halvemmalla. 16,5€/Litra toimituskuluineen.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
J:S
Pyörä:
exc200
Liittynyt:
6.3.2011 21:08
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut J:S » 24.8.2013 23:06

JM82 kirjoitti:
J:S kirjoitti:Tuli haettua paikalliselta myyjältä castrol A747 27egee litra.


Ihanan kallista ;) Saksasta saa halvemmalla. 16,5€/Litra toimituskuluineen.


No onneksi ei tullu ostettua ku yks pönttö :lol: Eiköhän toi tossa vanhassa 200 kotkas pala...
suza
Liittynyt:
28.12.2011 9:32
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut suza » 2.9.2013 8:46

Mitenkäs teillä kestää kisapiikissä alakerrat?
Tässä meni parin vuoden aikana vanhoista pyöristä petilaakerit tai keskilaakeri nopeammin kuin mäntä... Eikä kyse ole oranssista pyörästä.. ;)
Kuviteltiin aina et koneet on jotenkin jo väsyneitä jne.
No tänä vuonna merkki vaihtu ja sattuneista syistä kone auki ja yllätys yllätys alakerta kuiva.
Mäntä aivan öljyssä mutta petarit melkein valmiit. . ..tu.
Kaikki muu siis vaihtunu, paitsi huoltomies,bensiini ja 2t-öljyt.
Huoltomies on neuroottinen ja käyttää 3,5% soesta, mikä on sairasta, mutta pakkohan oli jotain yrittää..
Otin tuossa kakspuokinkin pytyn ylös ja siellä kaikki hyvin. Mäntä (liian) öljyssä ja sormenjälki jää limppuun.

Yli 10 vuotta perhessä ajettu crossipyöriä ja aina käytetty castrollin tts tai vast,
Nyt kun tätä on alkanut miettiä niin mitä on muuttunut?
Bensaan on joku valopää lisännyt etanolia ja ilmeisesti ainakaan tuo öljy ei toimi kunnolla sen kanssa...

Nyt tietenkin kiinnostaa onko muilla samoja kokemuksia ja millä bensiini ja öljy yhdestelmä laitteet pysyy kasassa?

ABC:n pumppu bensiini ja Castroll Power 1 ei ainakaan meillä toimi kisapiikissä.
Meillä vaihtuu ainakin öljy merkki..
Yam66
Liittynyt:
19.1.2012 21:09
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Yam66 » 2.9.2013 16:36

Emmä millää 95:l lähtis tarjoo soramontulle. V powaah.
suza
Liittynyt:
28.12.2011 9:32
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut suza » 2.9.2013 18:56

Siis 98E5:llä ajettu.
Ei kai kukaan niin hullu ole et ajaa 95:llä.. ;)
Hitain
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
TRE
Liittynyt:
29.1.2005 22:08
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Hitain » 2.9.2013 23:02

ST1 bensaa kannattaa kanssa varoa. Itellä kyllä leipo kk-laakeri vaikka bensana oli v-pöweri ja öljynä motul 800 3,5% seoksella.

Tuo 3,5% on kuulemma ihan minimi, seuraavaksi laitan jotain 5%.
Radal eka radal vika
Pikkuveli
Pyörä:
TM 125ex, SUZUKI PV pöllittiin, Nykyään taas pv!
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.6.2009 15:26
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Pikkuveli » 3.9.2013 2:54

Ettei vika olisi vaikka täristävässä vauhtipyörässä tms. En jaksa uskoa ettei saa voitelua ja kyllä tuo castrol on hyvää öljyä. Pitäis kyllä 2-3 mäntää alakerralla päästä. Mäntä=50-80h
suza
Liittynyt:
28.12.2011 9:32
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut suza » 3.9.2013 8:34

Vanhoista pyöristä haettiin kaikki mahdolliset viat, mutta ei keksitty mikä vois aiheuttaa. Nyt vasta kun tutkittiin uuttaa pyörää ja huomattiin et koko alakerta on kuin liuottimella pesty ja kuivattu niin...
En tiedä onko väliä minkä aseman bensalla ajaa.
Eikähön ne tule muut samasta paikasta, paitsi Teboil, koska on Lukoilin asema, en ole kyllä varma.
Öljynmäärän lisääminenkään ei tunnu vaikuttavan, koska vuosia ajaettiin kaikilla merkeillä 2% seoksilla ja nyt jo 3,5%, silti kuivuu piikki.
Kaks puokissa ei mitään ongelmaa, kiertää vähemmän..
Hitain
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
TRE
Liittynyt:
29.1.2005 22:08
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Hitain » 3.9.2013 12:24

Teboilin 98ssa on enintään 5% etanolia, soitin ja kysyin. Pitääkö tässä alkaa ajaa pienkonebensalla? Se on ainakin ihanan kallista. ;)
Radal eka radal vika
suza
Liittynyt:
28.12.2011 9:32
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut suza » 3.9.2013 13:11

Sitähän tässä koitetaan välttää.
Onhan noita muitakin "halpoja" vaihtoehtoja..
Koitan vielä eri öljyllä, vaikka aika vähissä taitaa vaihtoehdot olla..
Hitain
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
TRE
Liittynyt:
29.1.2005 22:08
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Hitain » 3.9.2013 15:43

Oliskohan risiiniöljy ratkasu tähän hommaan? Kellään kokemuksia?
Radal eka radal vika
OMS-Racing
Pyörä:
CRF450&250
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
27.4.2006 17:32
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut OMS-Racing » 3.9.2013 16:22

Klotzin super techniplatea kannattaa kokeilla myös. Meillä oli aikoinaan piikissä hyvät kokemukset muistakin klotzin tuotteista. http://www.hobbypeople.com/shop/index.p ... 3471d8d626
-kuravelli-
Liittynyt:
16.9.2013 10:24
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut -kuravelli- » 30.9.2013 17:56

Kertokaas onko mitenkään erittäin halpaa/kallista, kun 12l castrol rs n.110€. Kun tekisi mieli tilata vähän isompi määrä niin riittäis talven yli. :)