Huolto & korjaus

Sokeri-Norsu
Liittynyt:
12.4.2005 20:44
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Sokeri-Norsu » 10.6.2013 12:53

KTM EXC 400 -09, ajettu 60h. 30h kohdalla venttiilien välykset ok, nyt kaikki arvojen ylärajoilla. Eikös välys normaalisti pienene mitä enemmän tunteja takana? Pyörällä ajettu lähinnä kadulla, mutta ei noilla tunneilla vielä pitäis olla isomman huollon aika. Mikähän mahtaa olla vikana?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut AceFin » 10.6.2013 16:26

Ei siinä ole mikään vikana. Voi se välys ihan yhtälailla kasvaa kuin kaventuakin.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 10.6.2013 21:11

Nyt nyt, ei kyllä ole normaalia että venavälykset rupee liikkumaan noin pienillä tunneilla. Ellei kyseessä joku kotarille tyypillinen "ominaisuus". Varsinkaan ei pitäisi kasvaa.
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JMH » 10.6.2013 21:15

-JeSu- kirjoitti:Mistähän tuo nopea tyhjäkäynti ja tyhjäkäyntiruuviin reagoimattomuus voi sitten johtua?


Onko kyseisessä vehkeessä vielä semmonen kaasari missä säädetään tyhjäkäynti ryypystä, vai onko jo oma tyhjäkäynti ruuvi?

Kattelisin ekana ainakin ettei ole missään imuvuotoa.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 10.6.2013 21:22

Sokeri-Norsu kirjoitti:KTM EXC 400 -09, ajettu 60h. 30h kohdalla venttiilien välykset ok, nyt kaikki arvojen ylärajoilla. Eikös välys normaalisti pienene mitä enemmän tunteja takana? Pyörällä ajettu lähinnä kadulla, mutta ei noilla tunneilla vielä pitäis olla isomman huollon aika. Mikähän mahtaa olla vikana?


paljonko ne välykset nyt on? ja paljonko oli viimeksi?

ja nehän aina säädetään arvojen ylärajalle että kun kuluu niin ei heti kanna.
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 10.6.2013 21:36

JMH kirjoitti:
-JeSu- kirjoitti:Mistähän tuo nopea tyhjäkäynti ja tyhjäkäyntiruuviin reagoimattomuus voi sitten johtua?


Onko kyseisessä vehkeessä vielä semmonen kaasari missä säädetään tyhjäkäynti ryypystä, vai onko jo oma tyhjäkäynti ruuvi?

Kattelisin ekana ainakin ettei ole missään imuvuotoa.


Oma tyhjäkäyntiruuvi, nostaa/laskee luistia. Täytyy tsekkailla mahdolliset imuvuodot, kun saan putken pitämään.
Sokeri-Norsu
Liittynyt:
12.4.2005 20:44
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Sokeri-Norsu » 11.6.2013 11:52

jo kirjoitti:paljonko ne välykset nyt on? ja paljonko oli viimeksi?

ja nehän aina säädetään arvojen ylärajalle että kun kuluu niin ei heti kanna.


Välykset olivat viimeksi imupuolella 0.13 ja pakopuolella 0.15. Manuaali kertoo haarukaksi seuraavaa: imu 0.10-0.15 ja pako 0.12-0.17. Kerran nuo on joutunu säätämään ja se tapahtui 3h kohdalla. Mitä nyt lueskellut niin helposti päälle 100h pitäis mennä ilman kummempia muutoksia välyksissä.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 11.6.2013 12:45

siis onko nuo välykset ne nytten mitatut? eihän noissa mikään ole vikana, kaasu pohjaan vaan.

en tiedä millä liuskoilla oot mitannu välyksiä mutta ei niitä pysty mittaamaankaan muuta 5 satkun tarkkuudella.
Sokeri-Norsu
Liittynyt:
12.4.2005 20:44
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Sokeri-Norsu » 11.6.2013 13:09

Kuten kirjoitin välykset olivat viime mittauskerralla eli 30h kohdalla. Nyt sitten ovat siellä ylärajan tuntumassa. Kyllähän tuon jo huomaa, kun kylmänä lähtee huonommin käyntiin.
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 11.6.2013 16:27

Jos vena välys kasvaa niin ei sen kyllä pitäisi pahemmin käynnistymiseen vaikuttaa. Jos ne kantaa niin silloin ei löydy puristuksia ja käynnistyminen on vaikeaa.
Apina321
Liittynyt:
4.6.2013 18:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Apina321 » 11.6.2013 17:22

OStin tuossa hetki sitte 2011vm kawasaki kx250f. Pyörällä ajettu enskaa harrasteajoo. Pyöräs ollu tuntimittari uudesta asti ja tunteja on nyt 70h. 20h kohal vaihettu kestävämpi mäntä. Kertokaapas millo on isomman remontin aika kun ei ole 4 tahtia enne ollu! Millä välillä porukka mittaillu venttiilivälyksiä entä öljyjä koneesee? Ja mitä kaikkea tuossa koneremontissa kannattaa vaihtaa ku se heittää levällee?! kiitos asiallisista vastauksista etukäteen! Ja pyörä on kevyessä crossi/enskakäytössä!
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut PKS » 11.6.2013 20:33

laitoin tuohon pyörääni äsken valokäämin kun vanha sytytyskäämi pimeni. Nyt ongelmana on että pyörä ei tahdo lähteä millään käyntiin polkemalla. Kipinä näyttää olevan ok. Voiko olla mahdollista että tuo valokäämi antaa liian heikon kipinän eikä pyörä jaksa käynnistyä polkaisulla? Mitä tuolle voisi tehdä?
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 11.6.2013 23:27

Jäi eturatasta vaihdettaessa käteen vähän muutakin kun pultit ja case saveri... Ketjut vissiin käyny vähän morjenstamassa lohkoa. Mikä mahtaa olla paras tapa korjata tuo?
Kuva
-MpN
Pyörä:
Ktm 350 exc-f
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.3.2010 19:57
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut -MpN » 13.6.2013 18:13

Jarru gurut. Mikähän mahtaa olla pielessä, kun takajarru häviää kovassa käytössä. menee pohjaan, mutta mitään ei tapahdu. Kun antaa viilentyä jonku aikaa alkaa ne taas toimiin.
Nesteet olen kokeillut vaihtaa ja ilmata. Myöskin jarruvivun oikea liikerata laitettu kohdilleen.

Ktm jarrut kyseessä.