Kiinailmiöt

jarnov
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
5.2.2009 22:14

ViestiKirjoittanut jarnov » 22.2.2009 19:01

no nyt on ajettu 13tuntia kovaa treeniä ja pyörä todellakin toimii nuuttilanpätkä meni jo tänään 19min37sek.
vauhtia pyörässä riittää viellä nipistää ainakin minuutti tai pari. eikä ole ollut mitään ihmeellisyyksiä perusjuttuja kun tekee ennen ajoa ja ajon jälkeen niin homma on toiminut. hyvin menöö ja nummisten SM-endurossa nähdään. jarno ssmk :seko:
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 22.2.2009 19:34

Mikäs fillari jarnovilla olikaan?
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 22.2.2009 19:43

shine 230, vai mikä se oli :eek:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
jarnov
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
5.2.2009 22:14

ViestiKirjoittanut jarnov » 22.2.2009 19:45

Shine 230 on pyörä.
t: jarno Ssmk
kgtsm
Liittynyt:
9.2.2008 12:38

ViestiKirjoittanut kgtsm » 23.2.2009 14:54

Mullakin on Shine 230 tallissa. Tällä hetkellä se on palasina, kun käyn sitä läpi ennen ajamisen aloittamista (normaali toimenpide euro/japsilaitteidenkin osalta ainakin mulla ja jalan puolesta kunnollisen ajamisen voinkin aloittaa vasta kesän jälkeen). Ihan hyvältä tuo vaikuttaa, vaikka kieltämättä tässä on enemmän "säätämistä" kuin vaikka kotarissa. Mutta hinnan huomioon ottaen olen kuitenkin enemmän kuin tyytyväinen tuohon.

Paikallaan pumpaten noi jouset ei tunnu niin pahoilta kuin ennakkoon pelkäsin. Uskon, että aloitan ajamisen noilla ja vasta sitten vaihdan löysempää, jos siltä tuntuu.

Ensimmäinen juttu, joka jokaisen (ajaa kisaa tai ei) kannattaa tarkistaa, on ilmanputsarikotelon tiiveys. Mulla ainakin yksi muovilevy ei ollut kunnolla paikallaan, ja siellä olisi ollut monen millin rako, josta pöly yms olisi päässyt suoraan läpi koneeseen. Muutenkin kotelon saumat vaativat tiivistämistä.

Toinen marmattamisen aihe on jotkut suoraan alumiinirunkoon tulevat ruuvit. Kierteet on ilmeisesti tehty alumiiniin käsipelillä, ja ovat monin paikoin aika luokattomat. Onneksi monissa paikoissa on laitettu ruuvit suosiolla läpi ja taakse mutteri ja onpa joissakin tapauksissa rungossa teräsholkki, jossa kunnon kierteet. Monet ruuvit on kuusiokolotyyppisiä. Tämä sinänsä ok, mutta kun materiaali ei ole kovin kovaa ja joissakin tapauksissa kuusiokolon mitoitus on aika väljä, niin avaimen voi saada helposti pyörähtämään. No ruuvit on helppo vaihtaa mieleisikseen.

Kyllä tuosta hyvä kisapeli tulee, kun viitsii vähän nähdä vaivaa. :)
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 23.2.2009 15:45

Kertokaas, kannattaako hankkia Shine 230? Jos sitten Toni ei tulisi sanomaan vastausta ;)
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 23.2.2009 17:20

Kertokaapas te ketkä ootte ajeneet. Shinessähän on käsittääkseni päättymättömän vääntävä kuminauhakone. Nin kumpi vie enempi voimia; Shine vai jokin kilpailukäyttöön tarkoitettu "merkki"enska? Tietysti noi Shinen muutamat lisä kilot voi viedä vähän vertailukelpoisuutta.
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 23.2.2009 18:49

Toni montakos 230shineä löytyy vielä? :P
Kai niitä saa myöhemminkin erikoistilauksena?
jarnov
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
5.2.2009 22:14

ViestiKirjoittanut jarnov » 23.2.2009 23:40

moi taas olin unohtanut ton painon ilmoittaa tankattuna shine 230 painaa 117kg piikkipyörät ja solut alla.
mielenkiinnosta otin painon kun vaaka on töissä. ei kyllä ajossa tunnu painavalta. mutta eihän ajaessa ole tarkoitus kantaa pyörää vaan pyörä kantaa ja vie miestä. mä olen tykännyt pyörästä ajollisesti ja n.laadullisesti hyvä hankinta. ennakkoluuloja oli minullakin mutta riskin otin ja kannatti.

muuten kgtsn vai kuka se oli!! laita se ala ketju ohjain siellä takarattaan edessä taaksepäin siihen käy kyllä melkein mikä vain japsi pyörän ketjuohjain pienillä muutoksilla. niin ei tarvitse murehtia ketjujen pois päältä lähtöä.
vaihdoin omaan vahvistetun koska spooriajossa ketjujen pois lähtö on hyvin todennäköistä.siirsin ohjaimen takarattaan ns:päälle. ei ole ketjut hyppinyt pois. pultteja olen vaihdellut kanssa, kaasari kannattaa suojata että ei jäätäisi näin pakkasilla.


vääntöä on sopivasti ja kuski voi hallita voiman ulostuloa kaasukahvasta......
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 24.2.2009 11:06

Trialille:

Kyllähän ne MP-messut tuntuivat virkistävän myyntiä ihan mukavasti. Asiawing tulee olemaan meille varasto tavaraa rajoitetusti. Otamme ennakkotilattujen lisäksi muutamia ylimääräisiä pyöriä. Tilauksella niitä saa varmimmin itselleen.

Mr.acelle:
Meillä on vielä muutama jäljellä tästä erästä 230 Shineä. Lisätilausta vielä mietitään mitä tilataan, mutta erikoistilauksesta 230 alurunkoakin on vielä mahdollista saada myöhemminkin.
kgtsm
Liittynyt:
9.2.2008 12:38

ViestiKirjoittanut kgtsm » 24.2.2009 15:01

jarnov kirjoitti:muuten kgtsn vai kuka se oli!! laita se ala ketju ohjain siellä takarattaan edessä taaksepäin siihen käy kyllä melkein mikä vain japsi pyörän ketjuohjain pienillä muutoksilla. niin ei tarvitse murehtia ketjujen pois päältä lähtöä.
vaihdoin omaan vahvistetun koska spooriajossa ketjujen pois lähtö on hyvin todennäköistä.siirsin ohjaimen takarattaan ns:päälle. ei ole ketjut hyppinyt pois. pultteja olen vaihdellut kanssa, kaasari kannattaa suojata että ei jäätäisi näin pakkasilla.


Juu, mulla ajatus nyt aluksi siirtää sitä alaketjuohjurin muoviosaa taaksepäin sen yhden pykälän, jos se sitten menisi sopivasti rattaan "päälle". Sen alumiiniosan jätän vielä kiinni ja alkuperäiselle paikalleen. Täytyy katsoa miten tuo toimii ja jos/kun hajoaa, niin laittaa sitten jonkun toisen merkin ohjuri tilalle.

Onko sulla Jarno muuten alkuperäiset välitykset? Entä oletko ketjut vaihtanut?
jarnov
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
5.2.2009 22:14

ViestiKirjoittanut jarnov » 24.2.2009 23:30

moi mulla on normi 520 ketjut ja alkuperäiset rattaat mutta crossivälityksillä niin ei tarvi repiä vaihteita edestakas ja hyvin lähtee kakkosella liikkeelle. kestäneetkin ovat hyvin ei ole rattaankärjet juurikaan taipunut.
t:jarno ssmk
kgtsm
Liittynyt:
9.2.2008 12:38

ViestiKirjoittanut kgtsm » 26.2.2009 20:55

Toni I kirjoitti:
-MarkusH kirjoitti:Olettekos Pattonin äijät päässet ajamaan jo 450cc:llä testiajoa enemmänkin?

Ei olla :( . On ollut messujen jälkeisiä kiireitä, eikä olla keretty keskittymään siihen ollenkaan. Ainoa mitä ollaan sille keretty tekemään on se, että saatiin sille varattu dynoaika ensiviikoksi.


Onko tuo 450cc ollut jo dynossa? Jos, niin minkälaisia lukemia sieltä tuli? Onkos muuten Shine 230 ollut koskaan dynossa teidän toimesta?
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 27.2.2009 10:14

Ei perhana olla keretty vieläkään mennä dynottamaan kiireiden takia. :itku: Ollaan jouduttu jo kaksi kertaa perumaan aika. Nyt viikonloppu näyttäisi olevan vähän rauhallisemmalta, joten voisimme mahdollisesti keretä saada ajettu vähän esisäätöjä lamdan kanssa. Mahdollisesti ensiviikolla on todistusaineistoa paperilla.

BTW: Eilen sain muutamia "nimettömiä" varsin mielenkiintoisen vihamielisen emailejä ja ihmettelin mistä se voisi johtua. Kävin siitä syystä vähän läpi muita foorumeita ja löysin Suomi24:lta kuuman keskusteluketjun missä haukuttiin ja kehuttiin wingiä. Oli siellä jo ostettu pyörä ja todettu paskaksi....Mikä varsin koomista, koska pyöriähän ei ole maassa kuin vasta tämä ensimmäinen koekappale. Eikä sillä ole ajanut ketään muu kuin minä.

Kovasti tuntui keskustelussa epäiltävän, että olisin itse keskustelun alulle panijoita. Me emme ole olleet keskustelussa milläänlailla mukana, emmekä ole antaneet keskusteluun yhtään kommenttia. Emme nyt, emme aiemmin, emmekä tulevaisuudessakaan. Meillä ei ole tarvetta huudella anonyymeinä

Me annamme tuotteiden ja tulosten puhua puolestaan.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 27.2.2009 12:23

Milläköhän ne on nytte ajellu sielä :eek: On se kyllä tyhmää huijata tollee..