Riippuu vähän pyörästä/moottorista, jossain 200-300h kohdalla voi joutua jo konetta availemaan. Tosisilla koneilla voi huristella jopa 500-600h ennen remontin tarvetta. Kisakoneiden kanssa ei voi ennustaa kauanko ne kestää, on paljon kiinni siitä miten niitä käytetään ja huolletaan.
Välillä on tullut vastaan 300h ajettuja pyöriä joista joutuu käytännössä vaihtaa kaikki kulutusosat, täydellinen koneremppa, iskarit/laakerit/jarrut/ketjut jne. Toinen ääripää on ollut lähes 600h ajettu harraste enska joka on ollut myös katukäytössä, huollettu ja korjattu säännöllisesti ja käytön jälkiä lukuunottamatta on teknisesti hyvässä kunnossa.
Se, onko pyörä ollut kisakäytössä, harraste enskassa vai katukäytössä, ei kerro pyörän kunnosta yhtään mitään.
Monet kisapyörät on päältä rupisessa kunnossa mutta tekniiikkaan on satsattu, kisavehkeiden kanssa ei leikitä luotettavuudella vaan ne pidetään kunnossa. Siksi kisapyörä on aika järkevä valinta koska ne on yleensä teknisesti parhaassa kunnossa, vaikka käytön jälkiä löytyy.
Harraste enskat on sitten tapauskohtaisia, toiset huoltaa niitä kuin kisapyöriä, toisille ne on haarrastepyöriä ja kun alkaa kuulua kilinään niin mopo myyntiin ja toinen alle. Kun löytää harraste enskan joka on ollut aurinkoa tarkemmalla kaverilla niin sellaiset pyörät ei uusille häpeä, näitäkin tulee välillä vastaan.
Katukäyttö kuuluu samaan kategoriaan harrastepyörän kanssa. Niissä yleensä hinkataan enemmän ylkonäköä kuin tekniikkaa, joskus on tullut vastaan päältä hieno mutta teknisesti mätiä pyöriä vastaan. Toki näissäkin on niitä joita on huollettu ja pidetty hyvässä kunnossa.
Yhteenveto. Tunnit/kilsat ei ole ratkaisevassa asemassa kisaenskojen kohdalla vaan se miten pyörää on pidetty ja huollettu.