4T vs. 2T

v4ltsu
Pyörä:
KTM EXC, Suzuki GT125 X-4
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
27.7.2007 19:13

ViestiKirjoittanut v4ltsu » 23.2.2009 2:48

-07 oli kyse. kuulin jutun eräältä enska kaverilta. itse en tiedä yhtään tapausta.
Hitaasti, mutta epävarmasti
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 23.2.2009 17:36

v4ltsu kirjoitti:Jostain kuulin, että noissa hondan 450 crosseissa olisi venttiilikoneistossa jotai vikaa ja niitä on sen takia niin paljon tarjolla. meni OT mutta shit happens
eiköhän kaikissa merkeissä ole ollut jotain vikaa jossain
ranne putos..
VamP
Pyörä:
Cagiva V-Raptor 1000
Liittynyt:
2.11.2008 22:55

ViestiKirjoittanut VamP » 23.2.2009 20:19

Tässä kun luin koko keskustelun läpi niin huomasin että aina verrataan iso 2t:tä pieneen 4t:hen ja päinvastoin... Että miten on 300cc 2t vs 500cc 4t, onko tehot lähellä toisiaan, miten moottori yleensä ja onko eroja ajettavuudessa, sekä huoltopolittiikka ?
Itselläkin on alkanut nuo metsähärpättimet kiinnostamaan. Miettisin millaista pyörää tässä sitten kannattaisin katseskella ? Kun en mitään kilpaa ajatellut alkaa ainakaan vielä ajamaan.
Don't ride faster than your angels can fly !
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 23.2.2009 20:50

VamP kirjoitti: Miettisin millaista pyörää tässä sitten kannattaisin katseskella ? Kun en mitään kilpaa ajatellut alkaa ainakaan vielä ajamaan.

no vaikka toi ktm 300 exc. kestää isältä pojalle ja on helppo kone ajaa. ja tehoa on reservissä sitä mukaan kun taidot karttuu...
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 23.2.2009 21:36

450 4t:ssä on niin tolkuttomasti tehoa ja helposti käytettävissä, että enempää ei oikein voi toivoa. 250cc 2t ei pääse lähellekään.
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 23.2.2009 21:49

Anssi_L kirjoitti:450 4t:ssä on niin tolkuttomasti tehoa ja helposti käytettävissä, että enempää ei oikein voi toivoa. 250cc 2t ei pääse lähellekään.

Täysin samaa mieltä Anssin kanssa!!!
mikaman
Pyörä:
Honda
Liittynyt:
9.4.2005 13:42

ViestiKirjoittanut mikaman » 23.2.2009 22:40

jappis kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:450 4t:ssä on niin tolkuttomasti tehoa ja helposti käytettävissä, että enempää ei oikein voi toivoa. 250cc 2t ei pääse lähellekään.

Täysin samaa mieltä Anssin kanssa!!!

Eipä tätä voi oikein paremmin ilmaista...
"Vitusta tänne tultiin ja päin vittua täällä myös menee" - Tommy Taberman
Rautane FC
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 23.2.2009 23:12

Onkai se nyt kaikkille selvää et jos 200cc enemmän nii tehookin täytyy myös olla.Se on sit eriasia että auttaako se teho mitään esim.harraste enskassa.400 huomattavasti tasaisempi kun 450
ranne putos..
Akekli
Pyörä:
ei olee
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
17.4.2005 14:14

ViestiKirjoittanut Akekli » 23.2.2009 23:16

Onko 450 crossi tämmöselle muutaman kerran 125cc:tä ajaneelle sitte aivan mahdoton ajatus?

Houkuttelis toi moottorin pitkäikäisyys ja näissä uusissa ruisku, kun tota hintakaan ei 250cc 4-t:hen verrattuna oo juuri yhtään korkeampi.
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04

ViestiKirjoittanut leppape1 » 23.2.2009 23:37

Oon todennut jos antaa aloittelijan kokeilla nelipuolikasta crossiradalla,niin tahtoo tumppailla sitä ympäri rataa ja saa juosta perässä käynnistelemässä..
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 24.2.2009 7:49

Akekli kirjoitti:Onko 450 crossi tämmöselle muutaman kerran 125cc:tä ajaneelle sitte aivan mahdoton ajatus?

Houkuttelis toi moottorin pitkäikäisyys ja näissä uusissa ruisku, kun tota hintakaan ei 250cc 4-t:hen verrattuna oo juuri yhtään korkeampi.
eihän se mahdoton ole mutta kyllä helpompiakin on,450 crossi on aika hankala puunkierrossa,suosittelisin enska mallia vallankin jos et paljon crossiradalla aja
ranne putos..
auvo
Pyörä:
[RMZ450 -09] [DR-Z 70 - 08]
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.5.2006 17:42

ViestiKirjoittanut auvo » 24.2.2009 10:46

leppape1 kirjoitti:Oon todennut jos antaa aloittelijan kokeilla nelipuolikasta crossiradalla,niin tahtoo tumppailla sitä ympäri rataa ja saa juosta perässä käynnistelemässä..


Mitä virheitä aloittelijat tekee kun tumppaa? Liian iso vaihde mutkassa? Lukitsee jarrun ilman kytkintä?
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04

ViestiKirjoittanut leppape1 » 24.2.2009 16:45

Liian iso vaihde mutkassa,iso nelari kun lähtee melkein tyhjäkäynniltä vetämään ja uusissa nelareissa ei pyöriviä massoja ole samallalailla kuin vanhoissa husseissa sun muissa traktoreissa..tai sitten jarrupatista takapyörä lukkoon,tosin se ei liene aloittelijan huoli.
mikaman
Pyörä:
Honda
Liittynyt:
9.4.2005 13:42

ViestiKirjoittanut mikaman » 24.2.2009 17:20

lerppa kirjoitti:Onkai se nyt kaikkille selvää et jos 200cc enemmän nii tehookin täytyy myös olla.Se on sit eriasia että auttaako se teho mitään esim.harraste enskassa.400 huomattavasti tasaisempi kun 450

Niinno, yleensähän otetaan huomioon mihin tarkotukseen pyörä laitetaan ja sen perusteella ostellaan. En tiennytkään, että tässä puhuttiin harraste enskasta. Käyttötarkotuksen mukaan tahdit ja kuutiot/cross vai enduro. Kuskista riippuu myös jonku verran, eikö? Näkeehän niitä sellasiakin, joille omasta mielestä vois lyödä pappatunturin kouraan, että painuhan enskaileen. Sitten taas toisessa ääripäässä se 50cc tuo helvetin ison eron, oli sitten cross tai enduro. Luullakseni siksi on olemassa erit pyöräluokat, eikä noilla pappatuntureilla valitettavasti pääse ihan kaikkien kans kisaileen.
"Vitusta tänne tultiin ja päin vittua täällä myös menee" - Tommy Taberman
Rautane FC
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20

ViestiKirjoittanut jot » 24.2.2009 19:10

v4ltsu kirjoitti:Jostain kuulin, että noissa hondan 450 crosseissa olisi venttiilikoneistossa jotai vikaa ja niitä on sen takia niin paljon tarjolla. meni OT mutta shit happens


Ei pidä paikkaansa. Ainoo mikä siä kuluu normaalia nopeemmin on imuvenat joitten vaihto teräkseen auttaa.