Jos kerta jousiputken öljykorkeudella säädetään pohjaamista myös, niin tarviiko noista molemmista putkista sitä pintaa nostaa saman verran ? Tää ei taas käy järkeen koska säätövarat oli öljynmäärälle ihan erit kummassakin putkessa..
8ade8 kirjoitti:Nyt kun on ollu puhetta tosta öljy määrästä niin. Mites kotarin etuiskareissa. Täytys saada pohjaamaan. Paljonko öljymäärää voi tiputtaa? Auttasko jos vaihtas löysemmät öljyt? Millaset?
Jan_ne89 kirjoitti:mutta oon ymmärtäny että iskariputken öljynpinnan säädöllä säädetään tota pohjaamista, jota huoltaessa nostinkin 10mm vakiosta.
Jos kerta jousiputken öljykorkeudella säädetään pohjaamista myös, niin tarviiko noista molemmista putkista sitä pintaa nostaa saman verran ? Tää ei taas käy järkeen koska säätövarat oli öljynmäärälle ihan erit kummassakin putkessa..
joo sori, laitoin yksiköt väärin ajatuksissani.. Mut tosiaan 10ml lisäsin, en suinkaa 10mm.. ja joo tiesin kyllä miks niissä on eri määrä öljyä, mutta en vaan sitä tiennyt miten tasojen säätö vaikuttaa eri putkissa.jo kirjoitti:Jan_ne89 kirjoitti:mutta oon ymmärtäny että iskariputken öljynpinnan säädöllä säädetään tota pohjaamista, jota huoltaessa nostinkin 10mm vakiosta.
Jos kerta jousiputken öljykorkeudella säädetään pohjaamista myös, niin tarviiko noista molemmista putkista sitä pintaa nostaa saman verran ? Tää ei taas käy järkeen koska säätövarat oli öljynmäärälle ihan erit kummassakin putkessa..
sulla on iskari toisessa ja jousi toisessa putkessa sen takia eri öljymäärät. ja en usko että missään on käsketty 10mm lisätä öljyä vaan ennemmin 10ml/10cc.
Unohdin muuten sanoa että kiristin takajousen esijännitystä, nyt Race sag on 92mm ja Free sag 42mm.jo kirjoitti:Älä vaihda jousia. Pistä taakse lisää esijännitystä niin että race sag on 100-105 ja mittaa free sag sen jälkeen. Jos free sag ei ole haitarissa 20-45mm luultavasti niin on väärä jousi.
Onko etupäässä esijännityksen säätö ulkopuolella? Uskoisin kyllä, että ongelma korjaantuun oikealla race sagilla.
jo kirjoitti:8ade8 kirjoitti:Nyt kun on ollu puhetta tosta öljy määrästä niin. Mites kotarin etuiskareissa. Täytys saada pohjaamaan. Paljonko öljymäärää voi tiputtaa? Auttasko jos vaihtas löysemmät öljyt? Millaset?
mitkä jouset, kuskin paino, öljymäärä nyt? älä pistä löysempää öljyä.
8ade8 kirjoitti:jo kirjoitti:8ade8 kirjoitti:Nyt kun on ollu puhetta tosta öljy määrästä niin. Mites kotarin etuiskareissa. Täytys saada pohjaamaan. Paljonko öljymäärää voi tiputtaa? Auttasko jos vaihtas löysemmät öljyt? Millaset?
mitkä jouset, kuskin paino, öljymäärä nyt? älä pistä löysempää öljyä.
Kuski 60 kg. Kotarin vakio setupit nytte. Elikkä 4,2N/mm jouset.
Miten vaikea on huoltaa etuiskarit ja takaiskari itse? Mitä osia siinä oisi hyvä vaihtaa?
Jan_ne89 kirjoitti:Kyllä toi sag pitää paikkansa. Mittasin akselin reijästä, takalokarin ja numerokilven liitos kohtaan (suoraa ylös)
Painan 70kg+ kamat muutama kilo.
Jousi on 53n ja esijännityksen säätövara on nyt puolessa välissä kyseiselle jouselle.
Tuli nyt edelleen mieleen toi keulan laskeminen T paloissa, kun tuntuu toi pyörä olevan mulle vielä hiukan epätasapainossa kun tapeilla seisoo niin perä painuu enemmän kun keula. Eli liikaa painoo takana. Eikös toi keulan laskeminen vaikuta heti SAG:iin kun perä kevenee ? Samalla sais lisää helpotusta tohon mutka ajoon. Suora ajossa ei edelleenkään oo mitään ongelmia, eikä hypyissä.