M-Racer kirjoitti:No tuo reaktio oli kyllä vähintäänkin odotettavissa, mutta aikoinaan (1995) isopyörästä TM:ää oli vaan mahdoton saada toimimaan kunnolla. Ongelmia oli mm. puolia meni useampi, kaasaria oli mahdoton saada oikeasti hyviin säätöihin ja nestekytkimen kanssa oli ongelmia. Lisäksi koko pyörän viimeistely oli todellakin surkeaa laatua verrattuna esim. Hondaan (mm. muovit ei osuneet yhtään kohdilleen jne.). Jostain syystä sitä ennen Suzukien ja Kawojen kanssa ei ollut ongelmia ja sen jälkeen Yamahojen tai Hondien kanssa ei ole ollut mitään vastaavaa. Varmasti on kehitystä tapahtunut, mutta edelleenkin kuulee yllättävän paljon negatiivista ks. merkistä. Noin tulinen TM:n puolustaminen lähentelee jo sitä paljon puhuttua Tukholman syndroomaa.
EHKÄPÄ toi nestekytkinkin on "vähän" kehittynyt noista markkinoiden ensimmäisistä malleista (japstihan ei osaa tehdä sitä vieläkään, huom. Montesa on espanjalainen vaikka Honda omistaakin) ja tuo kaasarihomma kuulostaa ihan pupulta kun noi pyörät on tuon aikakauden tulosluetteloiden kärjessä koko ajan. No mulla ei ole menny -02 85:sta yhtään puolaa, ei liioin -05:sta, ongelmia tekniikan kanssa oli muutenkin äärimmäisen vähän.
Muoviosien asennus/sovitus yhteen on temmissä edelleenkin ihan perseestä, mutta osien laadusta ei voi kyllä huonoa sanoa. Ottaa viereen vaikkapa minkä tahansa japsin 2T sylinterin niin eihän sitä japsia uskois KILPAlaitteessa IKIPÄIVÄNÄ käytettävän vrt. temmin pytty! Tai kampiakseli. Tai iskarien sisäkalut. Tai etenkin nelareissa tyypillisesti naurettavan hentoset vaihteiston osat. Itseppä tekee jokainen valintansa, painottaako laadussa teknistä laatua vai ulkoista laatua, mä en kyllä viittis vaikkapa viilata tai uusia kytkinkruunua joka vuosi, kun voi valita sellaisistakin pyöristä joissa seKIN osa KESTÄÄ - tuommosten rinnalla mulle ihan yks hailee tarviiko putsarikoppa kertaalleen täriä uusiks paikalleen ja penkin hahloa vähän jatkaa, jotta muovit alkaa istua suoraan ja helposti paikalleen.
Ei voi enää paljon muuta sanao kuin omasta kokemuksesta joka väriä japskiakin ollu ja ihan tuliterääkin, kyllä temmi on pessy ne laadussa (josta merkkinä en muovien sovitusta pidä) ihan mennen tullen. Vähempi siinä oli laittamista vaikka 100h kohden kuin japseissa 30h. Shercon ihanuudesta huolimatta saattasin nykysin ajaa uudella 250F temmillä, jos vaikka sitä myis Shercon nykynen maahantuoja, 100% varmasti jos Shercoo myis Puro!