KTM 250 EXC 2t/4t

linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 26.7.2015 23:45

Kiitos vastauksista Elikkäs ostan kaikki laakerit ja stefat ja kiertokanki sarjan niin eikös siinä oo kaikki sitten tehtynä ja mikäköhän hintaseks tulee arviolta remppa ?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut .Juho » 27.7.2015 23:54

Selaa eri verkkokauppoja tai käy kysymässä mp-liikkeistä yhteishintaa osille.

Tarkista samalla, kun moottori on levällään, ettei vaihteiston rattaissa, vaihteen siirtäjissä, vaihderummussa, kytkinkruunussa, kytkimen navassa, kytkimen levyissä.. yms. ole liikaa kulumista havaittavissa - tai vaurioita.

Käytöstä ja ajotunneista riippuen, ainakin kytkinkruunu voi olla urilla ja vaihteiston rattaissa väljää.
linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 29.7.2015 19:34

Laskeskelin että menis sellanen noin 600e tuleeko oikeesti noin kalliiksi? 8o
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Murska » 29.7.2015 20:05

Ei toi ole paljoa peruskorjatusta koneesta, nelarissa saat laittaa ykkösen tai kakkosen tuon summan eteen.
linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 29.7.2015 21:05

Ai no ei se sitte kyllä kauhee hinta oo nelariin verrattuna tohon antamaani hintaan sisältyy. ... koneen Stefat laakerit tiivisteet mäntä kampiakseli eikai tohon muuta tarvi kytkimen korjasin jo alle 10h sitten? :)
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 30.7.2015 6:21

No ei se kytkin ole mikään pakko remontin kohde jos pelaa,sen pystyy laittamaan kuitenkin ilman että konetta pitää halkaista. Itse en ole ainakaan koskaan tehnyt kytkimelle mitään jos alakertaa on rempattu
Topsi
Pyörä:
Suzuki PV 80cc, Suzuki PV 50cc, YCF 125cc,
Liittynyt:
31.8.2014 18:35
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Topsi » 5.8.2015 17:20

Morjes!

Varmaan monesti käyty läpi samat kysymykset mutta kysyn silti koska löytämäni vastaukset oli hieman epävarmoja.

Eli oon harkinnu tommosta 380h ajettua 2t EXC250. Onko tuo jo hirveesti ajettu? Kone rempattu 250h kohdalla muttei varmuutta onko esim kampuraa tai pyttyä vaihettu. Missä tunneissa sylinteri kuuluu pinnottaa? Onko se männän vaihtoväli nyt 80h vai 150h? Koska laakerit ja stefat? Koska kietari? Kampuraa ikinä? Entä kuluuko kytkin tai vaihteisto? Ja kuluuko näissä joku niin ettei koneremontilla saa yhtä tehokasta ja toimivaa kuin vähemmän ajettu? Jotaki mihin kiinnittää erityisesti huomiota kun pyörää valittee?

E: ja tekeekö proxin osilla mitään?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 5.8.2015 20:01

Riippuu millaista ajoa. Paljolta kuulostaa. Kaikki nuo osienvaihtovälit riippuvat myös siitä, paljonko antaa hanaa. Konerempalla saa tehot takaisin, se kun voi isoimmillaan tarkoittaa kaikkea paitsi lohkoja, jotka eivät kulu, ellei jotain ole vialla. Kytkin kuluu (levyt kulutusosia, ja kruunutkin menevät lopulta urille). Vaihteisto kuluu, lähinnä rattaat ja siirtäjät. Iskarit ovat ehkä kalleimmat osat vaihtaa, jos ne on ajettu pilalle huonolla huollolla (putkien liukupinnat). Pytystä näkee silmällä ja mittaamalla, pitääkö pinnoittaa tai vaihtaa.
Topsi
Pyörä:
Suzuki PV 80cc, Suzuki PV 50cc, YCF 125cc,
Liittynyt:
31.8.2014 18:35
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Topsi » 5.8.2015 21:09

Mulla käyttö olis metsässä, montulla ja metsäautoteillä ajelua enimmäkseen. Joutuuko yleensä tuota koko kampuraa vaihtamaan vai riittääkö pelkkä kietarin vaihto? Jos tuo on kohta 400h ajettu ja tähän mennessä vaiheltu laakereita, stefoja ja mäntiä niin joutuuko pian tekemään jotain isompa remonttia esim sitä kampuraa, pyttyä, kietaria tai vaihteistoa? Vai riittääkö perus laakerit ja stefat? Pyörän aikasemmasta käytöstä en tiedä niin en osaa sanoa kuinka kovalla ajolla on ollut.

Mietiskelen tässä vaan että kuinka ison lottovoiton sieltä voin saada ja kuinka monta tonnia remontti tulee maksamaan. :|
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Murska » 6.8.2015 7:00

Vastaava kysymys esitettiin edellisellä sivulla ja sieltä löytyy vastaukset mitä kannattaa vaihtaa ;)
[[Henkka
Liittynyt:
12.8.2015 10:06
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut [[Henkka » 13.8.2015 11:40

Hei! laitetaas tännekkin! Jos jollain on ylimääräsenä -08 kotariin täydellistä ok/hyväkuntosta katesarjaa niin ei muutaku yv:tä tulemaan. Sitten oikiaan asiaan tuli hommattua tuollanen 250 nelari ja takajarru on melko tunnoton vaikka koitaanu ilmailla sitä joten epäilen että siitä polkimen sylinteristä on menny tiivisteet. onko tuo minkälainen homma vaihtaa? en oo vielä kummemin kerennyt tutkaileen niin kysytään ekaksi täällä
linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 14.8.2015 10:50

Tuota niin mistä ootte tai saanu tilattua kiertokanki sarjoja jotka ei oo niin mahdottoman kalliita? Jos saisin linkkiä tai jotain? Pyörä ktm sx 250cc 2t -06 kiitän ja kumarran Vastanneita =)
oogoo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.12.2008 23:06
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut oogoo » 16.9.2015 16:47

Mistä johtunee että ktm sxf250 pullauttaa pikkuajom jälkeen kampiakselin magneetonpuolen stefan ulos. Uudella alkuperäisellä stefalla kokeiltu ja sama homma.
http://ollika.kuvat.fi/kuvat/
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 16.9.2015 21:31

Voisko huohotinletku olla tukossa
oogoo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.12.2008 23:06
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut oogoo » 16.9.2015 23:35

Niin tosiaan unohtui mainita että huohotinletku tarkistettu ja venttiilikopasta huohotus systeemit ettei ole mitenkään tukossa.
http://ollika.kuvat.fi/kuvat/