KTM SX 125

Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59

ViestiKirjoittanut Pearl » 20.7.2009 20:22

Eli uus kytkinkahva/uudet öljyt,/uudet kytkinlevyt.
Taijan vaihtaa jotai laadukkaampaa öljyä..
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 20.7.2009 22:35

10w40 tai 15w50 öljyy sinne.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59

ViestiKirjoittanut Pearl » 20.7.2009 22:42

Domizz kirjoitti:10w40 tai 15w50 öljyy sinne.

Joo laitoin stormilta uudet kytkinlevyt tilaukseen ja sit kaveri on todella lämpimästi suositellu ProHondan 85W/80 öljyä piikkiseen säxään.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 20.7.2009 23:21

Ei millään pahalla, mutta sun kaveris ei taida olla kovin nirso kytkimen toiminnan päälle.
No ei sen puoleen, prrohöntän ölpän jälkeen se sentään on vielä pelastettavissa, mutta kun hinkaat sen kerran kunnolal kuumaksi ATF:ssä niin se ei toimi ikinä justiinsa ennen uusia massalevyjä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59

ViestiKirjoittanut Pearl » 20.7.2009 23:47

SMK) kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta sun kaveris ei taida olla kovin nirso kytkimen toiminnan päälle.
No ei sen puoleen, prrohöntän ölpän jälkeen se sentään on vielä pelastettavissa, mutta kun hinkaat sen kerran kunnolal kuumaksi ATF:ssä niin se ei toimi ikinä justiinsa ennen uusia massalevyjä.


öö..? En tajunnu tosta mitään..
Tilasin uudet levyt jo, ja käyn ostaa täs joku päivä sitä prohondaa.. Siis kaverilla kyllä varaa valita öljyistä, mutta mitä vikaa on öljyssä, jolla kytkin irroittaa täydellisesti, eikä luista, ja toiminu moitteettomasti?
Mulla just toi motulin 10W30 on ihan paskaa, nyt alku luistamaan kytkin, ja ei irrota aina kunnolla..
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 21.7.2009 0:00

Että proohonta ei hyvä.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
Legacy__
Pyörä:
250 exc -12
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
2.10.2008 20:26

ViestiKirjoittanut Legacy__ » 21.7.2009 0:08

Domizz kirjoitti:Että proohonta ei hyvä.

No mikäs sitten on hyvä? :P Ainakin tuola exc threadin puolella jotkut käyttää ProHondaa. Ja itellä toimii ainakin ihan hyvin kytkin Prohondalla..
http://www.motot.net/talli/osat/id40984/ KTM osasia!!!
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.7.2009 1:12

"Kytkin irrottaa täydellisesti".. ööh, salli mun nauraa :D
Mitä eroa on kytkimen irrottamisella ja kytkintuntumalla? Mitä eroa on nestekytkimellä ja 1kk käytetyllä vaijerikytkimellä? Mitä eroa on ylipäänsä nestekytkimellä ja vaijerikytkimellä?
Kysyppä vaikka joltain trial-kuskilta, muulta kuin sorsamaahantuojalta tai muuten vaan sorsauskovaiselta...
Hyviä öljyjä mm. Motorex, BelRay vaihteistoöljyt. NESTEKytkin on just siinä missä sormi.
Ja onhan sulla siinä porkkanassa orkkis alumiiniset välilevyt 4kpl + massat, eikä mitään tarvikesaisseteräsvälilevyjä?
Kotarin kytkin on just niin täsmällinen kun olla voi, kunhan se on kunnoss aja OIKEIN voideltu. Ainut miinus porkkanan kytkimessä on sen jäykkyys ja orkkis kahvan epäonnistunut muotoilu -> ei mitenkään hyvä 1 sormelle. Ja senkin saa kuntoon alle satasella - ostaa vaan trialpyörän AJP:n pääsylkyn tilalle, sopii heittämällä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59

ViestiKirjoittanut Pearl » 21.7.2009 1:35

Olkoo. Tässä haen vaan öljyä jolla tuo yksinkertasesti edes toimis... Motulilla pääs luistamaan.
Legacy__
Pyörä:
250 exc -12
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
2.10.2008 20:26

ViestiKirjoittanut Legacy__ » 21.7.2009 1:45

SMK) kirjoitti:"Kytkin irrottaa täydellisesti".. ööh, salli mun nauraa :D
Mitä eroa on kytkimen irrottamisella ja kytkintuntumalla? Mitä eroa on nestekytkimellä ja 1kk käytetyllä vaijerikytkimellä? Mitä eroa on ylipäänsä nestekytkimellä ja vaijerikytkimellä?
Kysyppä vaikka joltain trial-kuskilta, muulta kuin sorsamaahantuojalta tai muuten vaan sorsauskovaiselta...
Hyviä öljyjä mm. Motorex, BelRay vaihteistoöljyt. NESTEKytkin on just siinä missä sormi.
Ja onhan sulla siinä porkkanassa orkkis alumiiniset välilevyt 4kpl + massat, eikä mitään tarvikesaisseteräsvälilevyjä?
Kotarin kytkin on just niin täsmällinen kun olla voi, kunhan se on kunnoss aja OIKEIN voideltu. Ainut miinus porkkanan kytkimessä on sen jäykkyys ja orkkis kahvan epäonnistunut muotoilu -> ei mitenkään hyvä 1 sormelle. Ja senkin saa kuntoon alle satasella - ostaa vaan trialpyörän AJP:n pääsylkyn tilalle, sopii heittämällä.

Mulla ainakin toi prohondan öljyllä pelannu ihan hyvin kytkin, en näe syytä miksi mennä merkkiä vaihtamaan.. Ja tuohon sylinterin vaihtamiseen en näe mitään syytä. Mutta jos se sitten on kannattavaa.. :roll: En tiedä mitä hait vaijeri- ja nestekytkinten erolla, mutta omasta kokemuksesta väittäisin, että nestekytkin on jonkin verran herkempi..
http://www.motot.net/talli/osat/id40984/ KTM osasia!!!
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 21.7.2009 12:14

Pearl kirjoitti:Olkoo. Tässä haen vaan öljyä jolla tuo yksinkertasesti edes toimis... Motulilla pääs luistamaan.

Vaikka sitä mitä ohjekirja suosittelee motorex topspeed? 4t 15w/50 ittellä EXCsä ja hyvin toimii hyvin toiminut myös Belray thumper ja castrol MTX kummatkin 10w/40.
smoliski
Pyörä:
KTM SX 125-05
Paikkakunta:
Padasjoki
Liittynyt:
20.5.2005 23:08

ViestiKirjoittanut smoliski » 21.7.2009 20:39

itellä valvolinen 10w 40 SynPoweria ja toimii hyvin. Ja parilla kaverilla samat öljyt kotareissa ja ei mitään valittamista.
Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59

ViestiKirjoittanut Pearl » 22.7.2009 11:41

Nyt tuli postissa uudet kytkinlevyt.
Kunnon öljyjä ei ole vielä, en oo kerenny käyä ostamassa.
Mutta voisin laittaa noi levyt nyt likoon öljyyn vuorokaudeks, ja laittaa sitten paikalleen..
Voinko laittaa ne ihan millaseen vaan öljyyn? Siis kun on tossa tota motulin 10w30 paskaa, joka ei kotarissa kunnolla toimi, niin sitä voini kuppiin kaataa ja liottaa nuo levyt siinä, ja sit kun kasaan, niin pistän jotain parempaa öljyä lootaan..
jamperi
Pyörä:
Rmz 450 -11
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
8.5.2004 20:27

ViestiKirjoittanut jamperi » 22.7.2009 17:38

Castrol MTX sinne lootaan niin loppuu tuo prkl ihmettely? oon käyttäny sitä aina eikä oo ikinä ollu mitään ongelmia kytkimen kanssa!
"Täälä kans saa mitää olla tai tehdä"
Pearl
Pyörä:
Ktm Sx 150
Paikkakunta:
Jämsä/Kuhmoinen
Liittynyt:
5.6.2007 11:59

ViestiKirjoittanut Pearl » 23.7.2009 1:04

jamperi kirjoitti:Castrol MTX sinne lootaan niin loppuu tuo prkl ihmettely? oon käyttäny sitä aina eikä oo ikinä ollu mitään ongelmia kytkimen kanssa!

Paljos toi maksaa muuten?
Ei nyt ainakaa vielä sitä, kaveri osti mulle pari pulloo sitä prohondaa kaupungissa käydessään..
Testaan toimiiko niillä, sit voin kokeilla sitä castrolia, kyllä näihin niin usein öljyjä vaihellaan ettei se niin haittaa vaikka ei tuolla prohondalla toimiskaa kunnol, kun joku väitti ettei prohondalla toimis...
Mutta joo ei tarvi enää tästä aiheesta keskustella!