Anssi_L kirjoitti:Hoonaaminen "vähemmän kiiltäväksi" kuulostaa ihan älyvapaalta, sehän tekee toiminnan tahmeammaksi (paljonko on iloa stefojen pitävyydestä jos keula on ihan siirappia).
Miten ihmeessä se sen tahmeammaksi tekee? Ei nyt puhuta mistään suurista työstö jäljistä pumppuihin. Niin kuin ylläkin sanottiin niin esim. juuri "scotch britellä" todella kevyt hionta pintaan. Öljy jää vähän paremmin liukupintaan kiinni ja vie sitä öljyä myös stefalla paremmin joka säästää stefaa.
Tuossa omasta keulasta kuvaa. Ei tunne sormella, mutta silmällä näkee. Tosiaan vain katukäytössä ja ehkä 1000km huollon jälkeen ajettu, eli ei ole vielä kiillottunutkaan. Kaverilla 10tkm samanlaisen työn jälkeen ja hyvin on pelittänyt, eikä mitään syytä epäillä, että tuosta olisi mitään haittaa.

Mutta joo, ei taida olla pikku hionnalla apua tuohon yllä olevaan jos on pahastikkin kromausta kadonnut.