80/85cc Crossi infoa.

Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 3.9.2008 23:36

Made_ kirjoitti:Kyllä tuo ktm sx 85cc 08- kyl potkii sopivasti :)

kyl toi naapurin papan erkkolaki potkii ihan kivasti nostaa kaasusta jopa keulaa ja endoaa hianosti.
WTP
Liittynyt:
6.9.2008 22:01

ViestiKirjoittanut WTP » 6.9.2008 22:13

Moro!

Mul on tommonen Hondan 80cc krossi. xr tai cr tais olla?
Mä aattelin, että jos sitä vois vähän virii jotenkin, mutta miten?

Saako niihin mitään power flitterii yms? Jotain pientä ja halpaa virii.
Pientä väännön ja nopeuden lisäystä. Ei sellaista "joo toi 500cc kone ja ja...." luokkaa.

Vuosimalli tais olla 96-98? Se on väriltään valko-punainen.

Mä en osaa purkaa mitään konetta tai muuta.

Sit mä aattelin maalailla sitä jokin päivä. Katteet, Lokarit ja tankki ovat muovia.
Lokarit ja katteet saan irti mutta tankkia en raaskisi irroittaa joten voinko maalata se
paikallaan ilman huolen häivää? Jos suojaan pytyn ja muut mahdollisilta roiskeilta.
Riittääkö pieni hiominen ja sit maalit pintaan?


Kiitos niille jotka tulevat vastaamaan minun alkajan kysymyksiin.
//Jeba
Pyörä:
Honda CR 125
Liittynyt:
10.3.2006 12:44

ViestiKirjoittanut //Jeba » 7.9.2008 9:09

WTP kirjoitti:Moro!

Mul on tommonen Hondan 80cc krossi. xr tai cr tais olla?
Mä aattelin, että jos sitä vois vähän virii jotenkin, mutta miten?

Saako niihin mitään power flitterii yms? Jotain pientä ja halpaa virii.
Pientä väännön ja nopeuden lisäystä. Ei sellaista "joo toi 500cc kone ja ja...." luokkaa.

Vuosimalli tais olla 96-98? Se on väriltään valko-punainen.

Mä en osaa purkaa mitään konetta tai muuta.

Sit mä aattelin maalailla sitä jokin päivä. Katteet, Lokarit ja tankki ovat muovia.
Lokarit ja katteet saan irti mutta tankkia en raaskisi irroittaa joten voinko maalata se
paikallaan ilman huolen häivää? Jos suojaan pytyn ja muut mahdollisilta roiskeilta.
Riittääkö pieni hiominen ja sit maalit pintaan?


Kiitos niille jotka tulevat vastaamaan minun alkajan kysymyksiin.


No pipercross siihen kannattaa vaihtaa, eipä siihen oiken muuta ihmeempää saa jos ei konetta osaa purkaa. Tietysti välityksiä voi muutella.

Kyllä sen tankin voi maalata paikoillaankin, karhennat vaan pinnan vaikka vesihiomapaperilla, tankin täyttöaukon kohtaan kannattaa vetää vähän paksumpi kerros maalia ja lakkaa, niin ei ihan heti kulu pois, jos bensaa siihen roiskuu.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 7.9.2008 9:18

ei taho oikein mali pysyä muovitankissa, alkaa kuplimaan ja irtoaa
WTP
Liittynyt:
6.9.2008 22:01

ViestiKirjoittanut WTP » 7.9.2008 10:22

Okei, kiitos noista maalaamis vinkeistä.
Välejä saatan ehkä muutella, mutta ei oikeen paljoa olisi
varmaan järkevää muuttaa, että vääntö ei katoa?
_eXtReMe_
Pyörä:
dt 125x
Liittynyt:
5.1.2007 22:51

ViestiKirjoittanut _eXtReMe_ » 7.9.2008 13:04

Jos meinaat tankkia maalata niin kannattaa vaan irrottaa se, ei se ole mikään vaikea homma.
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02

ViestiKirjoittanut SJK » 7.9.2008 15:47

Miksi edes maalata crossi pyörää?
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 7.9.2008 16:07

WTP kirjoitti:Moro!

Mul on tommonen Hondan 80cc krossi. xr tai cr tais olla?
Mä aattelin, että jos sitä vois vähän virii jotenkin, mutta miten?

Saako niihin mitään power flitterii yms? Jotain pientä ja halpaa virii.
Pientä väännön ja nopeuden lisäystä. Ei sellaista "joo toi 500cc kone ja ja...." luokkaa.

Vuosimalli tais olla 96-98? Se on väriltään valko-punainen.

Mä en osaa purkaa mitään konetta tai muuta.

Sit mä aattelin maalailla sitä jokin päivä. Katteet, Lokarit ja tankki ovat muovia.
Lokarit ja katteet saan irti mutta tankkia en raaskisi irroittaa joten voinko maalata se
paikallaan ilman huolen häivää? Jos suojaan pytyn ja muut mahdollisilta roiskeilta.
Riittääkö pieni hiominen ja sit maalit pintaan?


Kiitos niille jotka tulevat vastaamaan minun alkajan kysymyksiin.


Jos Hondasi on XR niinkuin luulen, niin siihen et lisää tehoa helpolla saa. Rattaita voit vaihtaa suuntaan ja toiseen tottakai. Vaihda pyörä CR:ään niin saat lisää tehoa sitkeyden kustannuksella.

Älä maalaa crossia, ekankerran kun muovit vähän taipuu niin maalit lohkee pois.
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
WTP
Liittynyt:
6.9.2008 22:01

ViestiKirjoittanut WTP » 7.9.2008 20:07

Eipä sillä krossilla mittään hyppyjä tehä, ja kaatumisiakin tulee harvoin.

Metsä- ja rantatiellä tulee ajettua, niin lujaa kuin pääsee. :lol:
Kylhän toi on riittävän tehokas, mutta sitä olisi kummiskin
mukava virittää.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 8.9.2008 18:21

No jos jotain tietä ajelet, niin laita pitkät välitykset, saat lisää huippuja, et sä sillä väännöllä kuitenkaan mitään suoralla ajaessa tee. Maalien kestävyydestä en tiedä, mutta jos tankin maalaat niin ota irti vaan niin saat edes jonkinlaista jälkeä aikaiseksi.
WTP
Liittynyt:
6.9.2008 22:01

ViestiKirjoittanut WTP » 19.9.2008 20:34

Nyt mä tavallaan "luovuin" viritys aikeista ja pulpahti esiin uusi kysymys.

Haluaisin krossia hiemean korkeammaksi, joten miten ostanko uuden jouden taakse?
Vuosi malli on siis 99 koska tarkistin sen eilen.

Jos teknisiä tietoja ymmärsin oikein niin jousto varaa on 109mm?
Ovatko joudet halpoja, ja en tarkoita mitää hirveän iso joutta.

Kuhan korenisi esim 3cm+

Ja jos olisitte niin ystävällisiä ja etsisitte minulle jonkin hyvän jouden,
jostain hyvästä suomalaisesta nettikaupasta.
Sellaisesta josta voi tilata posti ennakolla.
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 19.9.2008 20:49

Säädä esijännitystä kireämmälle, niin kun istut pyörän päälle se ei jousta niin paljon.
~Way of life.
nipperi
Paikkakunta:
Hauho
Liittynyt:
22.9.2006 15:40

ViestiKirjoittanut nipperi » 26.9.2008 14:18

kertokaas pojat et mikä mun kawasaki kx80:ssä on kun sieltä on kadonnu paineet? käynnistys kiksin saa pikkurillillä alas..
periaatteessa kyllä, käytännössä varmaankin..
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 27.9.2008 14:14

nipperi kirjoitti:kertokaas pojat et mikä mun kawasaki kx80:ssä on kun sieltä on kadonnu paineet? käynnistys kiksin saa pikkurillillä alas..


Missä kunnossa kannentiiviste ja männän renkaat?
~Way of life.
nipperi
Paikkakunta:
Hauho
Liittynyt:
22.9.2006 15:40

ViestiKirjoittanut nipperi » 27.9.2008 15:36

PäRi kirjoitti:
nipperi kirjoitti:kertokaas pojat et mikä mun kawasaki kx80:ssä on kun sieltä on kadonnu paineet? käynnistys kiksin saa pikkurillillä alas..


Missä kunnossa kannentiiviste ja männän renkaat?


kannen tiiviste oli paskassa kunnossa kun viimek pytyn aukasin..
periaatteessa kyllä, käytännössä varmaankin..