Pyörän Valinta

Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 10.1.2010 1:27

Ite ottaisin 125.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 10.1.2010 17:28

ikusuz kirjoitti:Iltaa, kyselisin että kannattaisko hankkia 80 vai 125? Olen 170cm pitkä ja 60kg...Kyllä kai 80 vie kanssa ihan mukavasti, ja onha se (kai) vähän matalempiki :)
oot sen verran pitkä että ehdottomasti 125
ranne putos..
ehpee
Liittynyt:
23.4.2009 21:09

ViestiKirjoittanut ehpee » 17.1.2010 19:43

ostan ehkä 125cc 2t tai 250cc 4t pyörän. kumpaakohan olisi edullisempaa huoltaa ja ylläpitää?
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 17.1.2010 19:44

Riippuu mihin ajoo tarkotettu. Enskaa nelari ja rossii kakstahti, näin karkeasti sanottuna.
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 17.1.2010 20:34

Ranpo kirjoitti:Riippuu mihin ajoo tarkotettu. Enskaa nelari ja rossii kakstahti, näin karkeasti sanottuna.

Ööh? Joo en sano mitään toho.
Ephee, 250 nelari on todella kallis ylläpitää, puhutaan jopa tupla kustannuksista verrattuna piikkisee.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 17.1.2010 20:35

No eiks se periaatteessa niin oo, että rossissa (kierrokset korkeammalla) 4t tiuhemmat huoltovälit?

E: No aivan sama, täältä kuultu vähän tietävemmältä herralta.
Viimeksi muokannut Ranpo päivämäärä 17.1.2010 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 17.1.2010 20:39

Ranpo kirjoitti:No eiks se periaatteessa niin oo, että rossissa (kierrokset korkeammalla) 4t tiuhemmat huoltovälit?

ÖÖh mitäh???? :eek:
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 17.1.2010 21:41

hei jätkät hei,ei ole mitään"halpaa"ylläpitoa,oli sit tahteja kaksi tai neljä!
poikkeuksia tietysti on,ja vaikea verrata keskenään.

esim uusi pyörä ja vanha pyörä,harrastelija ja kisakuski....jne
tää laji maksaa aina kohtuullisesti ajaa sit enemmän tai vähemmän,ja ostettavaa aina piisaa.

mutta jopa kisaa-ajavat kuskit on sanonu että aloittelijan olisi helpompi alottaa sillä piikillä,siinä omasta mielestäni kuitenkin ainakin korjauskustannukset ovat paljon halvemmat kuin nelarissa.
mutta tästä asiasta tulee vaan yleensä tappelu motot.netissä,ja muutenkin"ammatilaiset"tässä foorumissa puhuvat paskaa(muutamaa poikkeusta lukuunottamatta)ja liioittelevat piikin hankaluutta!!!!!
piikki on erittäin hyvä pyörä ajaa ja kevyt,sekä uudemmat ainakin enskamallit jopa vääntävät kohtuullisesti!

suomienskaan hyvä pyörä on pikkunelari tai sit piikki,ainakin aloittelijalle.
viimevuoden päitsikolmikko kertoo myös sen että kyllä 125:lla kerkeää myös komeasti.
Neula
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
20.4.2006 21:23

ViestiKirjoittanut Neula » 17.1.2010 21:46

Ranpo kirjoitti:No eiks se periaatteessa niin oo, että rossissa (kierrokset korkeammalla) 4t tiuhemmat huoltovälit?

E: No aivan sama, täältä kuultu vähän tietävemmältä herralta.


2-tahtipyörässä on korkeammat kierrokset, sekä tiuhempi huoltoväli, esim mäntä 50h laakeri 100-150h, öljyt 5h(ite vaihdan ajosta riippuen 5-10h)...

Eikös sillä nelkulla aja sen 100h ainakin ennen huoltoja.
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 17.1.2010 21:55

Neula kirjoitti:
Eikös sillä nelkulla aja sen 100h ainakin ennen huoltoja.


:lol: no crossia et aja ainakaan!noilla tunneilla menee mäntä murskaksi ja hajottaa paljon muutakin!

mut voihan sitä kokeilla jos on paksu lompsa :D

ps.poikkeuksiakin tietysti on nelareissa ja kaksitahtareissa

enskamallin piikki, männällä voi ajaa 75-100h!
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 17.1.2010 21:56

EPhee Zeizei ilmaisi asian hyvin.
Ja tosissaan sillä 250 nelkulla ei 100h mennä huoltamatta. Huoltoja on enemmän kuin piikissä ja useammin.
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 17.1.2010 22:02

Neula kirjoitti:
Ranpo kirjoitti:No eiks se periaatteessa niin oo, että rossissa (kierrokset korkeammalla) 4t tiuhemmat huoltovälit?

E: No aivan sama, täältä kuultu vähän tietävemmältä herralta.


2-tahtipyörässä on korkeammat kierrokset, sekä tiuhempi huoltoväli, esim mäntä 50h laakeri 100-150h, öljyt 5h(ite vaihdan ajosta riippuen 5-10h)...

Eikös sillä nelkulla aja sen 100h ainakin ennen huoltoja.

Ite ainakin vaihan piikiin 10h välein vaihteisto öljyt, 30h välein männän+kiertokangen yläpään laakerin ja sitten kun on 200h mittarissa, niin vähintään kiertokanki + rungonlaakerit. Sitte joutuuhan noita kytkin levyjä ja kaikkea mahollista muuta kulutusosaa vaihteleen... Ja nelareissahan esimerkiksi nuo mäntien hinnat on jotain aivan omaa luokkaansa, kun mäntä piikkiin +100, nelariin mäntä +200e.
~Way of life.
twmx
Pyörä:
Kawasaki Kx450F -10, Honda crf 250 -07/-08
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
3.1.2008 7:03

ViestiKirjoittanut twmx » 21.1.2010 11:53

PäRi kirjoitti:Ite ainakin vaihan piikiin 10h välein vaihteisto öljyt, 30h välein männän+kiertokangen yläpään laakerin ja sitten kun on 200h mittarissa, niin vähintään kiertokanki + rungonlaakerit. Sitte joutuuhan noita kytkin levyjä ja kaikkea mahollista muuta kulutusosaa vaihteleen... Ja nelareissahan esimerkiksi nuo mäntien hinnat on jotain aivan omaa luokkaansa, kun mäntä piikkiin +100, nelariin mäntä +200e.


Meillä vaihdetaan puolikkaaseen nelkkuun 2-4h välein öljyt 10-20h mäntä jnejne, hondan nelarin mäntä ainakaan maksa nuin paljoa, oisko ollut 150e mutta venoja menee...
Once motocross gets in
your blood, it stays in
you forever.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 21.1.2010 16:36

925cm saattaa olla korkea ;)

Eiköhän se ole sopivan korkunen.
janttu..
Liittynyt:
4.3.2007 12:35

ViestiKirjoittanut janttu.. » 21.1.2010 18:05

riksa- kirjoitti:Mites tollanen Suzuki rm 250cc -08 mahtaa istua n. 185 pitkälle ja +90kg ? Istuin korkeus taitaa olla 925mm, joka pistää miettimään, onko liian matala? Toinen vaihtoehto olisi Ktm sx 250cc -08 joka pitäs olla aika paljon korkeampi, mutta suzuki kiinnostais enempi. :)


kyllä se istuinkorkeus riittää, mut suzukis on jalkatapit niin korkeella joka tekee seisaaltaan ajosta aika huonon tuntusta, että sen puolesta ktm mielummin.