Huolto & korjaus

kcmd
Liittynyt:
9.9.2012 19:37
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut kcmd » 10.7.2013 14:22

Viittiikös ton kytkimen nyt kasaa, kestääkö se ees tyylii 10h enää, kun tuo yksi osa on vähän ottanut osumaa. Nuo 2 pientä siipeä irronnu, mut tuskin on niin iso asia?
Kuva: Kuva
Eli siellä kruunun luona, kun tulee se mutteri nii tuo osa on sen alla, joku varmasti tietää. Pitäskö vaa kasaa ja ajaa?

Ja mihkäs tää menee, jostaa on kun kytkin rempan tein, ei vaa löydy paikkaa tälle räjäytyskuvastakaan!?

Kuva
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 10.7.2013 16:21

kcmd kirjoitti:Viittiikös ton kytkimen nyt kasaa, kestääkö se ees tyylii 10h enää, kun tuo yksi osa on vähän ottanut osumaa. Nuo 2 pientä siipeä irronnu, mut tuskin on niin iso asia?]


Tuo on lukitusprikka, eli kun vedät mutterin kiinni niin sopivalle tasaiselle kohdalle osuva siipi pitäisi taittaa mutteria vasten niin, ettei mutteri pääse pyörimään itsestään auki. en mene arvailemaan, millä todennäköisyydellä tapahtuu katastrofi.

kcmd kirjoitti:Ja mihkäs tää menee, jostaa on kun kytkin rempan tein, ei vaa löydy paikkaa tälle räjäytyskuvastakaan!?


Eiköhän jonkun akselin ympäriltä löydy sopivasti väljää tollekin.
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Terzon » 10.7.2013 17:20

Moro. sain oman rossin taas pitkästä aikaa kasaan ja ongelmana on nyt että käryää aikaspaljon valkoista/vaaleaa savua! Voiko se johtua vanhasta 2t bensasta?

Vai pitääkö ruveta purkamaan alakerta ja vaihtaa kampuran stefat ja tiivistää lohkot uudestaan liimalla.
kcmd
Liittynyt:
9.9.2012 19:37
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut kcmd » 10.7.2013 17:53

Anssi_L kirjoitti:
kcmd kirjoitti:Viittiikös ton kytkimen nyt kasaa, kestääkö se ees tyylii 10h enää, kun tuo yksi osa on vähän ottanut osumaa. Nuo 2 pientä siipeä irronnu, mut tuskin on niin iso asia?]


Tuo on lukitusprikka, eli kun vedät mutterin kiinni niin sopivalle tasaiselle kohdalle osuva siipi pitäisi taittaa mutteria vasten niin, ettei mutteri pääse pyörimään itsestään auki. en mene arvailemaan, millä todennäköisyydellä tapahtuu katastrofi.

kcmd kirjoitti:Ja mihkäs tää menee, jostaa on kun kytkin rempan tein, ei vaa löydy paikkaa tälle räjäytyskuvastakaan!?


Eiköhän jonkun akselin ympäriltä löydy sopivasti väljää tollekin.

Kiitän suuresti vastauksesta. :)

Oli vissiin huonosti laitettu tai jotain, kun oli päässyt juurikin tuo mutteri avautumunaan kesken ajon niin meni kruunu rikki hieman.

Sen takia siis nytten kytkintä korjailenkin ja kasaus vaiheessa mennään jo.

Vähäsen pelkään vaan , että tollasta samanlaista lukitusprikkaa ei varmaankaan ihan joka liikkeestä löydy/mistään eli pitäs mp-racingille kai pirautella ja ootella taas muutama viikko.. :roll:
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut arsori » 10.7.2013 17:56

Uskaltaisin veikata, että kestää kun vedät pultin kunnolla tiukalle ja väännät prikan sivut kunnolla mutterin kylkeä vasten.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JMH » 10.7.2013 19:46

Terzon kirjoitti:Moro. sain oman rossin taas pitkästä aikaa kasaan ja ongelmana on nyt että käryää aikaspaljon valkoista/vaaleaa savua! Voiko se johtua vanhasta 2t bensasta?

Vai pitääkö ruveta purkamaan alakerta ja vaihtaa kampuran stefat ja tiivistää lohkot uudestaan liimalla.


Voipi olla että kannen tiiviste vuotaa-> jäähdytysnestettä palotilaan-> valkonen savu
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Terzon » 10.7.2013 20:17

Hain uutta bensaa ja nostin neulaa 3 pykälää(jäärata säädois) Nyt toimii ku unelma PAITSI että kun 3 vaihde nykii. Rattaat on kaikki ehjät. Pintakaasulla ja osa kaasulla nykii mutta täyskaasu kiihdytykses ei ongelmaa.

Kokemuksia? Ei ainakaan yhtäkkiä löytyny googlellakaan
Jonski
Pyörä:
FanticMotor
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
8.3.2005 20:30
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jonski » 10.7.2013 20:32

Voiko staattori olla rikki vaikka se päällisinpuolin näyttää ehjälle, irroitin sen 4 napasen liittimen mikä lähtee staattorilta ja yritin mitata yleismittarilla, mutta mistään navasta ei antanut mitään lukuja. Tulpanhattu ja johto vaihdettu ja viime viikolla antoi vähän aikaa kipinää ja sitten taas hävisi. Mitenhän tässä kannattaisi edetä, pyöränä exc 200 -08. Käykö tähän piikkisestä sähköosia?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Shape » 10.7.2013 20:46

Joo pitäs sieltä staattorilta vastusarvoja tulla, eli hyvin todenäköisesti rikki.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Jonski
Pyörä:
FanticMotor
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
8.3.2005 20:30
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jonski » 10.7.2013 20:50

Mistähän uusi kannattaisi tilata?
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 11.7.2013 13:52

Kyselin aikasemmin miks kotarin piikissä jää kierrokset leijumaan. No nytten rupes valuttaa jäähytysnestettä jäähyttimen ylivuotoletkusta. Avasin kannen ja tiivisteet näyttää ihan ehjiltä, mutta vois kai ne samalla vaihtaa. Tuossa kuva:
http://www.motot.net/galleria/kuva187417/

Missäköhän vika?
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mikulov » 11.7.2013 20:11

tarkista kannen suoruus esim. neljäsatasen vesihiomapaperin ja suoran tason, lasi tms., kanssa. , jos on kiero niin hiot tasaiseksi, laitat uudet o-renkaat ja kiristät suositeltuun momenttiin ja sen jälkeen ei muuta kuin kovaa ajoa!
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Olmi » 11.7.2013 21:57

Voiko tiivisteliimaa käyttää lohkojen ja alapään tiivisteen sijaan?

Tarviiko kampiakselista kantaa huolta kasausvaiheessa eli pitääkö sitä jotenkin keskittää kun lohkot on levällään. Kampura on nyt siis toisessa lohkossa kiinni paikassaan.

Miten sylinterin pultin joka on pakoaukonsäädinsysteemin kotelossa voi vetää momenttiavaimella momenttiin kun ei sinne räikkä mahdu? Rannemomentti vissiin ainoa tapa?
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut PKS » 12.7.2013 12:17

ei kannata alkaa liimoilla sotkemaan, itse olen vetänyt sylinterinpultit aina käsikireydelle ja ei ole ollut tähän asti ongelmia.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 12.7.2013 15:26

tarvii oikean tiivisteen,ettei mene välykset vituiks