Huolto & korjaus

Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Terzon » 12.7.2013 17:07

Kuka suomes korjaa/fiksaa crossien vaihdelaatikkoja.

3-vaihde nykii mutta menee päälle takaasi ja täysikaasukiihdytyksessä pysyy päällä.

Tänään pistin rossin käyntiin ja 1 vaihteen päälle niin meni koko laatikko jumiin. Hetken yritti vaihdella vaihdetta ja lykkäs eteen ja taakse niin taas toimii.

Tai olisko innokasta korjaajaa joka haluaas kattoa.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jukke96 » 12.7.2013 22:09

Kyllä varmaan melko moni mp-liike osaa tuon laittaa kuntoon ;)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 12.7.2013 22:42

Kannattaa paikallisilta kuskeilta kysellä jos joku kylä seppä löytyisi. Liikkeeseen aika tyyristä viedä jos tuo 00 rämä siis kyseessä. Äkkiä kolahtaa pyörän arvon kokonen lasku. Mutta eihän tuo ole sinällään mikään iso temppu itsekkään tehdä jos yhtään mielenkiintoa löytyy.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 14.7.2013 16:56

Sattuu ja tapahtuu..

Tuli tuossa muuan päivä sitten kaaduttua komeasti. Pyörä 2-vaihteella täydestä vauhdista hiekkamäkeä noustessa ympäri ja kaatui oikealla kyljelleen. En oikein tiedä mitä siellä meni, mutta kun ajaa suoraan niin ohjaustanko ja lokari osoittaa hieman vasemmalle. :lol:

Ei nyt oikein ole kokemusta, että mistä lähtisi asiaa etsimään, onko nuo t-palat vääntynyt vai? Ei se kyllä mikään mahdoton rysäys ollut. Eli pidin sarvista kiinni kaatuessa ja pyörä poikittain ja runko ois jatkanut eteenpäin. Onkohan tuossa jotain nitkahtanut?

Paljo nuo t-palat maksavatkaan, ei kait ne noin helposti mene? :eek:
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 14.7.2013 17:01

avaa ylemmän T palan pultit, jotka kiristää T palan pumppuihin kiinni ja se iso mutteri T palan päältä, pitäs nasahtaa takas suoraan kun noi löysäät. Jos ei suoristu niin avaa molempien t palojen pultit ja se iso mutteri ylemmästä. Aina ne vähä muljahtaa vituralleen, pienissäkin lipoissa..
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 14.7.2013 17:11

Jan_ne89 kirjoitti:avaa ylemmän T palan pultit, jotka kiristää T palan pumppuihin kiinni ja se iso mutteri T palan päältä, pitäs nasahtaa takas suoraan kun noi löysäät. Jos ei suoristu niin avaa molempien t palojen pultit ja se iso mutteri ylemmästä. Aina ne vähä muljahtaa vituralleen, pienissäkin lipoissa..


Moro,

No prkl, olipa hyvä ku vastasit. Jostain jo luin netistä, että pitää uudet hommata, koneistetut. Kattelin hintoja ja maksavat ihanan paljon. :lol:

Pitääpä yrittää tuota. Ei oo ennen vähäisellä ajokokemuksellani vielä näin päässyt käymään niin pisti ihmettelemään.

edit. On sitä kyllä täys suhari näissä pyörän remonttihommissa, ei jumalauta. :paha: :lol: Noh, kaikki pitää kysyä netissä, oppiihan sitä näinkin.
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 14.7.2013 18:10

CRhonkkeli kirjoitti:
Jan_ne89 kirjoitti:avaa ylemmän T palan pultit, jotka kiristää T palan pumppuihin kiinni ja se iso mutteri T palan päältä, pitäs nasahtaa takas suoraan kun noi löysäät. Jos ei suoristu niin avaa molempien t palojen pultit ja se iso mutteri ylemmästä. Aina ne vähä muljahtaa vituralleen, pienissäkin lipoissa..


Moro,

No prkl, olipa hyvä ku vastasit. Jostain jo luin netistä, että pitää uudet hommata, koneistetut. Kattelin hintoja ja maksavat ihanan paljon. :lol:

Pitääpä yrittää tuota. Ei oo ennen vähäisellä ajokokemuksellani vielä näin päässyt käymään niin pisti ihmettelemään.

edit. On sitä kyllä täys suhari näissä pyörän remonttihommissa, ei jumalauta. :paha: :lol: Noh, kaikki pitää kysyä netissä, oppiihan sitä näinkin.
Ja yleensä noiden lippojen jälkeen hakataan ohjaustankoa toppariin tai etupyörää puutavasten et saa tangon heti näyttään oikeeseen suuntaan..
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Terzon » 15.7.2013 1:59

Mistä laatikkoon uusia rattaita? Oli parista rattaasta yksinkertaisesti niin kulunut se kytkentä hampaat kyljestä (pyöristyny kulmat )

Pari ratasta ainaki uutta kun saisi niin olis hyvä.
Muistelisin kun kdx tilattiin kaikkia pikkunippeliä ja räjäytyskuvien numerolla sai tilata.


Löyty sivu oli siis Cmsnl.com
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 15.7.2013 7:16

Terzon kirjoitti:Mistä laatikkoon uusia rattaita? Oli parista rattaasta yksinkertaisesti niin kulunut se kytkentä hampaat kyljestä (pyöristyny kulmat )

Pari ratasta ainaki uutta kun saisi niin olis hyvä.
Muistelisin kun kdx tilattiin kaikkia pikkunippeliä ja räjäytyskuvien numerolla sai tilata.


Löyty sivu oli siis Cmsnl.com
tiedät varmaan että ne on aina vaihdettava ratasparina,eli se missä on ne kytkentä hampaat ja sit vastakappale. Voisin veikata et ainakin 2,3 ja 4 vaihteen rattaat vois olla vaihtokunnossa
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Olmi » 15.7.2013 11:19

Tuollakin sivulla cmsnl verot lasketaan vasta kassalla, näyttikin jo liian hyvältä paikalta. Täälllä menee myös rämän rattaita uusiksi juurikin pyöristyneiden kontaktipintojen takia. Ihanan kallista!

Mitä noista täydellisistä tiivistesarjoista kannattaa maksaa, kun Nakkilan sivuillakin on 98e maksavaa ja sitten reilu 40e maksavaa,sisältääkö nuo samat asiat?

Männän vaihto myös edessä,entisessä männässä päällä lukee 4303L 641M05400. Eli mäntä kokoa 54.00mm? Mitä nuo lukemat kertovat kaikkinensa? Jos hommaan takomännän niin onko oltava tuo sama koko? Eikös niissä välystä vaadita enemmän kuin normissa?
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Olmi » 17.7.2013 10:00

Osaisiko tuohon mäntähommaan joku antaa vinkkiä? Saako tuosta männästä jotenkin selville minkä merkkinen on?

Onko Lpr:n seudulla hyväksi havaittua moottorikoneistamoa tms pajaa josta kokemuksia tai kuulopuheita?

Kannattaako laakerit ja stefat hommata laakereita myyvästä liikkeestä vai ostaa varaosanumerolla jos haluaa säästää muutaman roposen?
Sappu
Pyörä:
Ktm exc 200 -04, exc 250 -14
Liittynyt:
14.4.2009 18:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Sappu » 17.7.2013 13:28

Mistähän sais tilattua etuiskarin alapään pultin, eli siis tämän: http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... -LEGS---48
Osa numero 69.

Meni pyöreeks :nolo:

Ja kyseinen liikehän ei toimita osia muualle kuin amerikkaan
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 17.7.2013 13:59

Itse kysyisin yhtä melko halpaa osaa ensiksi suomalaiselta jälleenmyyjältä. Sit voit yrittää vaikka http://www.ktm-versand.de/ ja löytyyhän noita kauppoja vaikka millä mitalla.
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 18.7.2013 0:07

Tein koneremontin 2008vm 250 suzuki rm pyörään ja tommonen osa jäi pöydälle. Osaako joku sanoa kuuluko tuo moottoriin ollenkaan? :D Itse en ainakaan vastaavaa muista ikinä nähneeni.

http://www.huutokuva.net/WSId.jpg
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 18.7.2013 0:27

Jammussa vähän tuota muistuttava osa on siellä kykän puolella vaihteensiirtomekanismissa. Osa 12 tossa http://www.buymotorcycleparts.com/yamaha_parts.htm#/Yamaha/YZ450F_-_YZ450FXL_-_2008/SHIFT_SHAFT/YZ450FXL_(2008_MOTORCYCLE)/SHIFT_SHAFT_(YZ450FXL_-_2008)

No ei toi linkki taida toimia, mutta lienee pääteltävissä, miten oikean kuvan löytää.