Huolto & korjaus

niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 18.7.2013 8:30

Juu suzukissa on samanlaiset ja ne on paikoillaan kyllä. :)
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 18.7.2013 15:53

Millä nimellä tämä takapyörän retainerin avaustyökalu kulkee? Missä suomalaisissa kaupoissa noita myydään?

Kuva

E: tosta löyty: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/tyokalut/erikoisavaimet/lukkomutteriavain-647mm-38-tuumaa-22mm/
Sappu
Pyörä:
Ktm exc 200 -04, exc 250 -14
Liittynyt:
14.4.2009 18:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Sappu » 18.7.2013 19:55

tietoo kellää kannen kiristysmomenteista? Pyörä ktm exc 200.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 18.7.2013 20:57

Kansi 18Nm, sylinteri 35Nm
Terzon
Pyörä:
Suzuki Rm250 -00
Paikkakunta:
Jalasjärvi
Liittynyt:
4.11.2007 23:26
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Terzon » 19.7.2013 0:31

Tuli jyrsittyä töis nuo rm vaihde rattaat. Jyrsin ne kytkentähampaat jotaka tulee ulospäin rattaasta, niin niiden reunat uudestaan jotta reuna on terävä eikä pyöreä niin rupes nöpö taas toimimaan ja vaihteet pysyyn päällä. Et jos joku haluaa niin voin edullisesti tehdä saman jollekkin.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 23.7.2013 12:43

:lol:

Minkälainen tekniikka noihin vertexin mäntiin on laittaa tuo lukkorengas/sokka kiinni?
Mäntähän on siis tuo 300 exc mäntä.

Meinaan oli aivan helevetinmoinen kamppailu saada se toinen lukkorengas paikalleen, kun mäntää vaihdoin pyörään joku aika sitten. Kumpikin oli vit-tumainen laittaa ja etenkin tämä toinen, kun mäntä oli jo veivissä kiinni. :roll: :lol:

Käytin yhtä pientä talttapäämeisseliä hommaan. Joko se rengas pomppas pois tai sitten sitä ei kertakaikkiaan saanut sinne vääntymään. :eek:
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 24.7.2013 0:23

CRhonkkeli kirjoitti::lol:

Minkälainen tekniikka noihin vertexin mäntiin on laittaa tuo lukkorengas/sokka kiinni?
Mäntähän on siis tuo 300 exc mäntä.

Meinaan oli aivan helevetinmoinen kamppailu saada se toinen lukkorengas paikalleen, kun mäntää vaihdoin pyörään joku aika sitten. Kumpikin oli vit-tumainen laittaa ja etenkin tämä toinen, kun mäntä oli jo veivissä kiinni. :roll: :lol:

Käytin yhtä pientä talttapäämeisseliä hommaan. Joko se rengas pomppas pois tai sitten sitä ei kertakaikkiaan saanut sinne vääntymään. :eek:

Eikös kärkipihdeillä olis parempi? Ite oon niillä saanu laitettua aivan kertakaikkisen helposti. Ellei vertexissä oo sit joku poikkeava ratkaisu tuon renkaan osalta.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 24.7.2013 2:23

Ilmeisesti kyseessä on tämän näköinen halpisratkaisu ilman niitä reikiä päissä:

http://product-images.qedmotorsport.co. ... istons.jpg

Ihan helvettiä vääntää noita paikalleen. Männäntapin on parasta olla tasan pohjassa siellä toisella puolella, ja sen jälkeen olen sössinyt noi sopivilla kapeapäisillä ja hyväpitoisilla pihdeillä ( tyyliin http://www.villihelmi.fi/shop/images/ko ... _f14_t.jpg ) väkivalloin uraansa. Yrittää vaan saada toisen pään jumittamaan sinne uraan ja sitten taiteilua, ehkä ruuvaria tms. apuna käyttäen (ettei pomppaa pois paikaltaan). Ei varmasti tee hyvää tuon lukkorenkaan kestävyydelle, mutta minkäs teet.

e: Näin helpostihan ne menee :P

http://www.youtube.com/watch?v=qpP6WXxLmXI
Viimeksi muokannut Anssi_L päivämäärä 24.7.2013 16:43, muokattu yhteensä 1 kerran
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 24.7.2013 12:56

FMF kirjoitti:quote]
Eikös kärkipihdeillä olis parempi? Ite oon niillä saanu laitettua aivan kertakaikkisen helposti. Ellei vertexissä oo sit joku poikkeava ratkaisu tuon renkaan osalta.


Olin kattelevinani, että tuo vertexin ktm ja husabergin 300-mäntä on vähän erilainen kuin esim. mitä se tekee noihin japsien puolikkaisiin. Ja erilainen justiinsa tuon lukkorenkaan kiinnityksen osalta..

Meikäläisellä jäi siihen männän kylkeen, männäntapin reiän reunalle vähän jälkiä, kun vääntelin ruuvarilla sitä vasten. Hioin ne särmät vaan pois sitten..

Löysin joltain jenkkisivuilta kans juttua, että on järkiään veemäinen laitettava tuohon vertexin 300 ne renkaat... Jostain työkalusta siellä oli puhetta, joka helpottais hommaa..
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 25.7.2013 17:54

Tulee kohta puoleen takajarrulevyn vaihto eteen kotariin. Onko teillä kokemuksia tosta 24mx twentyn jarrulevystä? Pitäskö ostaa uus orkkis levy vai olisiko joku muu hyvä? Kiitos vinkeistä. Kuinka nopeesti noi levyt yleensä kuluu? Itellä ajettu nyt 50h koko pyörällä.
Santei
Liittynyt:
21.10.2010 13:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Santei » 25.7.2013 19:34

Laahaako jarru tai käytäkkö sitä jotenkin erityisen paljon? Aika nopeaakin kulunut jos 50 tunnissa levy on selvä. Vai oliko nuo edes kokonaistunnit?
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 26.7.2013 16:37

Ei laahaa. Enkä mitenkään erityisesti käytä takajarrua. Jotenkin tuntuu siltä että kun pistin noi bilteman jarrupalat taakke niin levy rupes kulumaan vähän nopeemmin. Pyörä oli kylläkin ekalla omistajalla 40h kilpakäytössä. Jos se selittäisi asian. Mikäs levy ois sitte hyvä hinta/ laatusuhteeltaan minkä vois vaihtaa siihen? Se vanha levy on nyt siinä 35mm minimi paksuudessaan.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 26.7.2013 17:22

35mm :D vai 3.5mm, mutta joo en ole ainakaan henk koht seurannut vahvuuksia. Sitten kun on alkanut toiminta heikkenee(lämpö) tai on pahoilla urilla/kulunut huonosti.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 26.7.2013 17:49

CRhonkkeli kirjoitti:
FMF kirjoitti:quote]
Eikös kärkipihdeillä olis parempi? Ite oon niillä saanu laitettua aivan kertakaikkisen helposti. Ellei vertexissä oo sit joku poikkeava ratkaisu tuon renkaan osalta.


Olin kattelevinani, että tuo vertexin ktm ja husabergin 300-mäntä on vähän erilainen kuin esim. mitä se tekee noihin japsien puolikkaisiin. Ja erilainen justiinsa tuon lukkorenkaan kiinnityksen osalta..

Meikäläisellä jäi siihen männän kylkeen, männäntapin reiän reunalle vähän jälkiä, kun vääntelin ruuvarilla sitä vasten. Hioin ne särmät vaan pois sitten..

Löysin joltain jenkkisivuilta kans juttua, että on järkiään veemäinen laitettava tuohon vertexin 300 ne renkaat... Jostain työkalusta siellä oli puhetta, joka helpottais hommaa..

Pakko lisätä tähän omatkin helvetilliset tunnit kotarin männän sokkien parissa. Siis noitten kanssa kun tappeli sormet verillä ja mäntä naarmuilla niin koko hommaa edeltäny koneremppakin tuntu helpolta. Ei ttu insinöörit taas ollu asialla.. onneks en enää kotaria omista.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 26.7.2013 18:10

Moottoreiden rakentamisesta kiinnostuneille ihan hyvää lukemista. Selkeästi kirjoitettua tekstiä moottoreiden ominaisuuksista jne.

http://www.motorcycleproject.com/