Itse olisin saanut tuosta hyvin huolletusta& laitetusta 80cc -92 Yz:stani varmaankin sen 900-1000e käteistä. 850¤ meni että heilahti, ei paljon tarvinnut sen ~40v ukon miettiä(ei edes yrittänyt tingata), kun katto pyörän läpi. Itsellä ei ollut mitään vikaa, 50-60h aikana. Tosin tiesin jo pyörän historiasta ja käytöstä, kun tunsin myyjän. En olisi koskaan mennyt ostamaan, tuntemattomalta. Harvassa hyvät yksilöt. Enkä kadu yhtään, että 1,5v sen omistin, hyviä hetkiä pelkästään liittyi siihen aikaan. Potkua oli mukavasti, tietenkin alle tehoalueen veto oli suhtkoht heikkoa. Kuitenkin 125cc Rm -97, 250cc -80 luvun Ktm Gs, uudet ja vanhat kassarit tuli jätettyä sillä. Keulasta ei saanut hyvää millään, 65-70kg kuskille aivan liian hepponen. Takaiskari puolestaan pelasi yllättävänkin hyvin metsässä&montulla. Ex Yz:ssani oli siis kansi tehty uusiksi/ palotila avarrettu ja muotoiltu uudelleen, Kaasutin säädetty kohdilleen, aukot viimeistelty, kanavat viimeistelty&puhallettu. Omaa massaahan laitteella on vaivaiset 61kg kuivana. Ilmoitettu teho 27,4hp. Ei sillä, itsekin maksoin kyseisestä pelistä kiitettävän summan, joka ei sinänsä harmita. Koska muuten ei olisi talliini tullut, kun sängellä ja peltopätkillä oli harjottelupyöränä muutamalla 250cc kuskilla.
Ja eihän niissä vanhemmissa(90-luku) ole mitään heikkoa kestävyydessä uusiin, jos vaan pidetty ja huollettu kunnolla. Tosin susimalleja on olemassa, joissa on heikkoja kohtia tekniikassa. Esim. vanhat rm:ät. Mutta kun enemmän vuosia takana, niin tietenkin on voitu ajaa enemmän. Omistushistoria on tärkeä tietää, nimittäin vanhemmissa kun ehtinyt olla monenlaista poropeukaloa omistajana. Täydelliset dokumentit huolloista & ajoista ovat tärkeät.
Itse kyllä omistanut sekä uusia että vanhempia pyöriä, niin sinänsä jonkinlaista kokemusta löytyy. Ja esimerkiksi olin eri tyytyväinen tuohon ex Yz:aani, kuin esimerkiksi piikkiseen uutena ostamaani hussen katusmotoon. Seuraavaksi pyöräksi näillä näkymin käytetty 250cc, tosin -00 Kawa kiikarissa, kun jonkinlaisia ajoominaisuuksiakin haen siitä. Enkä kyllä itsekään sokkona tuntemattomalta mene vähänkään vanhempaa Motocross tai enduro pyörää ostamaan, sen voin myöntää.
Olen pahoillani tarinastani(kiinnosti), mutta oli vaan jostain syystä pakko päteä