iskarien säätäminen

Jonski
Pyörä:
FanticMotor
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
8.3.2005 20:30
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Jonski » 6.10.2014 17:20

Saishan sen viikonloppuna, nyt ois kyllä myynnissä yks tuommonen 76-250, että pitäiskö se ostaa. Nykynen on varmasti löysempi kun tuo, kun ei säätöön saa
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Murska » 6.10.2014 19:15

Jos varman päälle haluat edetä niin osta uusi/käytetty jousi jonka arvot on tiedossa.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut jot » 6.10.2014 22:39

mantsapoika kirjoitti:Kyllä sen sagin saa kohdalleen vaikkei ihan sopiva jousi olekkaan,tuskin kuitenkaan niin löysä jousi ettei mutterissa vara riitä?


no tämä nyt ei pidä millään tavallansakkaan paikkaansa niinkuin murska arska jo korjas.
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 7.10.2014 18:48

Luin vähän huonosti,olikin jo pisempi juttu. Siitä sagista olen kyllä edelleen sitä mieltä että sen saa kohdalleen löysemmälläkin jousella mutta eihän se ajaessa toimi kunnolla. Noi iskari velhot kyllä tietää aika hyvin painon perusteella minkälaista jousta pitäisi laittaa eli niitä kannattaa käyttää hyväksi
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Murska » 7.10.2014 19:30

Jos on väärän arvoinen jousi niin sillä saa joko free sagin tai race sagin kohdalleen, ei molempia. Jos molemmat ei ole alueella niin silloin PDS ei yksinkertaisesti toimi, progressiivinen linkullinen takapää ei ole ihan niin herkkä ja se sallii enemmän toleranssia jousen arvon suhteen. Tämä tuli todettua kun siirryin linkullisesta PDS:ään, en alkuun uskonut mutta kun laitettiin oikea jousi kiinni niin yllättäen takapään sai säätöihin vaimennustenkin osalta.

Sitten tuli vielä mieleen että pyörä taisi olla 200, noissa 2T peleissä suositellaan pykälää löysempää jousta kun nelareissa. Joten se 76/250 voi olla hivenen jäykkä mutta en usko että olisi liian tömäkkä, ellei vallan ajelee terävässä kivikossa ja juurakossa missä voi herkkyys olla huonompi kun pykälää löysemmässä jousessa.

Mä tykkään ajaa mielummin pykälää liian kovalla kun pykälää liian löysällä jousella. Nääkin on niitä mieltymys asioita, eikä normi kuski välttämättä edes huomaa eroa onko pykälää jäykempi vai löysempi vieteri käytössä. Oikeet kuskit sitten onkin asia erikseen, enkä mä kuulu siihen ryhmään :D
Jonski
Pyörä:
FanticMotor
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
8.3.2005 20:30
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Jonski » 7.10.2014 19:48

Enköhän minä sillä seuraavaks kokeile. Saahan sen sit vaihdettua jos on liian jäykkä :)
E: Mittasin tuon nykyisen jousen, 13mm oli langanpaksuus ja 9 kierrosta pitkä. Vielä tyhmä kysymys tähän loppuun, että lähteekö tuo etuyläpään korkki auki kun pyörittää esijännityksen säätöä aukipäin vai pitääkö olla erikoistyökalu mikä käy niihin 4 reikään mitä siinä korkissa on?
Eerofmx
Liittynyt:
17.9.2015 10:20
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Eerofmx » 17.9.2015 11:51

Jonski kirjoitti:Enköhän minä sillä seuraavaks kokeile. Saahan sen sit vaihdettua jos on liian jäykkä :)
E: Mittasin tuon nykyisen jousen, 13mm oli langanpaksuus ja 9 kierrosta pitkä. Vielä tyhmä kysymys tähän loppuun, että lähteekö tuo etuyläpään korkki auki kun pyörittää esijännityksen säätöä aukipäin vai pitääkö olla erikoistyökalu mikä käy niihin 4 reikään mitä siinä korkissa on?

Jos tarkoitat wp suspension iskareita niin tarttee sen avaimen mikä menee niihin neljään reikään. Ite oon tehnyt sellasen vanhasta hylsystä.
Boltsi@
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.4.2003 21:25
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Boltsi@ » 8.2.2016 12:52

Ois yks pikku ongelma noitten etupumppujen kanssa. Ovat peräisin Yamaha Yz 450:ä vuosimallia 2004. Joku on lyhentänyt pumppuja noin 5cm lyhyemmäksi, luultavasti jäärata ajeluiden takia.

Miten tapahtuisi näiden USD keppien palauttaminen orkkiskuntoon, mitä tarvitsee hommata? :nolo:
Boltsi@
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.4.2003 21:25
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Boltsi@ » 16.2.2016 0:44

Boltsi@ kirjoitti:Ois yks pikku ongelma noitten etupumppujen kanssa. Ovat peräisin Yamaha Yz 450:ä vuosimallia 2004. Joku on lyhentänyt pumppuja noin 5cm lyhyemmäksi, luultavasti jäärata ajeluiden takia.

Miten tapahtuisi näiden USD keppien palauttaminen orkkiskuntoon, mitä tarvitsee hommata? :nolo:


Jo löytyi.. Oli PVC putken palat sisuskaluihin asennettu. Joutui aika paljon purkamaan jotta ongelma löytyi.
Hedu
Liittynyt:
4.3.2019 14:05
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Hedu » 8.3.2019 1:58

Onko mahdollista vuoden 2010 Yamaha DT:ssä säätämään takaiskarin jäykkyyttä?
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Husky510 » 8.3.2019 10:04

Ainakin kuvien perusteella ei...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään