Yamaha YZ Topic

Pärrääjä
Pyörä:
GSX-R 1000 -01
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.8.2003 10:54

ViestiKirjoittanut Pärrääjä » 18.3.2007 18:58

SMK;-) kirjoitti: No tiedän tiedän, jossain krossiradalla voi olla semmosta jarrupatikkoo et etujarrulla ei pysty jarruttaan hyvä jos ollenkaan, mut ei enskassa.


Onko yz sun mielestä enska?
"Tärkeintähän elämässä on olla tekemättä lainkaan virheitä.!
Sy-linteri
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
21.3.2006 14:00

ViestiKirjoittanut Sy-linteri » 26.3.2007 14:54

Olisko jollain myydä mulle hyväkuntoinen kytkinkello YZ80 vm. 86-92 koneeseen...?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 26.3.2007 17:58

Kukana ei vastannut miten sitä takajarrua pitäisi patikossa käyttää. Sillä saa jarrupatikossa takakorkeita kun onnistuu painaltamaan sitä juuri kun takapyörä osuu seuraavaan. Juuri patin harjalla painallus ei tunnu vaikuttavan taas mitään.

Älkääkä väittäkö että "kaikki huiput laahaa koko ajan" kun ette tunne kaikkia. Mites olis viimesen kymmenen vuoden sisään SM MX 3:n sakkiin ja parit palat / kausi?
Eli edelleenkään ei ole perusteluja sille, miksi PITÄISI laahata päästäkseen omaan maksimivauhtiinsa.

Suominen saa tehdä mitä haluaa, ei kaiketi tarpeeksi hyvin kun päitsikilpeä ei saa ajamalla vaan ottaa se toiselle sattuneella toimitsijavirheprotestilla.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 26.3.2007 18:22

Hirvee päteminen! Herranjestas kaikki ajaa miten tykkää! Onko sillä niin väliä kuinka monta paria takajarrupaloja menee jollain enskan SM 3. sakkiin ajavalla!? KETÄ KIINNOSTAA!?
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 26.3.2007 18:49

No enskassa ainakin mä laahan takajarrua aika paljon, koska crossin alusta on vähän turhan kova, ni takapyörä seuraa pintaa paljon paremmin. Mulla tosin ajotyyli metäs o vähä ehkä enemmän sitä "päin vaa", eikä niin sellasta smk:n mainostamaa trial tyyliä, ni ehkä sekin toisaalta selittää mulla takajarrun käyttöä ja kerranki ku hajos takajarru, ni emmä sen jälkee enää osannu ajaa ollenkaan. Tosin ei mullakaa jarrupalat hirveesti loppupeleis kulu tai no nyt lauantaina lavangos hävis melkee puolet uusista paloista, mut ne oliki apicot ja keli vähä kuluttavampi.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 26.3.2007 19:33

Ei tuu meikäläisellä ainakaan mitään pehmeällä hiekalla ajamisesta ilman toimivaa takajarrua.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 26.3.2007 20:27

SMK;-) kirjoitti:Kukana ei vastannut miten sitä takajarrua pitäisi patikossa käyttää. Sillä saa jarrupatikossa takakorkeita kun onnistuu painaltamaan sitä juuri kun takapyörä osuu seuraavaan. Juuri patin harjalla painallus ei tunnu vaikuttavan taas mitään.

Älkääkä väittäkö että "kaikki huiput laahaa koko ajan" kun ette tunne kaikkia. Mites olis viimesen kymmenen vuoden sisään SM MX 3:n sakkiin ja parit palat / kausi?
Eli edelleenkään ei ole perusteluja sille, miksi PITÄISI laahata päästäkseen omaan maksimivauhtiinsa.

Suominen saa tehdä mitä haluaa, ei kaiketi tarpeeksi hyvin kun päitsikilpeä ei saa ajamalla vaan ottaa se toiselle sattuneella toimitsijavirheprotestilla.
En tiedä mitä sulla on meitä jämsäläisiä vastaan mutta kai toi janne jonkin verran osaa ajaa(ainakin jos meihin vertaa)Eikä ne palat loppupelissä nii hirveesti kulu kun vaan levy on sileä.Siihen jarrun käyttöön vaikutaa sekin paljon onko vauhtia 35 vai 70,ite käytän laahausta ainakin semmosessa pöperössä missä on 50 eri raidetta(esim.pellolla)en väitä et osaan kovaa ajaa mut saapihan sitä kokeilla
ranne putos..
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 26.3.2007 20:44

mä vedän tommosessa pöperössä vaa urku auki, mutta piikillä vähän eri juttu kun 300cc ;) Takajarrua ite käytän ku kovemmasta vauhista tullaan mutkaan ja käytän molempia jarruja. kovalla voi kääntää tiukat mutkat niinku Jeremy mcGrath opettaa eli käännetään takajarrulla :) Kuulemma pehmeet isot mäet crossiradalla menee parhaiten hanapohjassa ja takajarrulla laahaten, mutta enpä ole kokeillut. Kaiken kaikkiaan etujarru eniten käytössä, mutta tietenkin myös se takajarru.
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 26.3.2007 20:58

lerppa kirjoitti:
SMK;-) kirjoitti:Kukana ei vastannut miten sitä takajarrua pitäisi patikossa käyttää. Sillä saa jarrupatikossa takakorkeita kun onnistuu painaltamaan sitä juuri kun takapyörä osuu seuraavaan. Juuri patin harjalla painallus ei tunnu vaikuttavan taas mitään.

Älkääkä väittäkö että "kaikki huiput laahaa koko ajan" kun ette tunne kaikkia. Mites olis viimesen kymmenen vuoden sisään SM MX 3:n sakkiin ja parit palat / kausi?
Eli edelleenkään ei ole perusteluja sille, miksi PITÄISI laahata päästäkseen omaan maksimivauhtiinsa.

Suominen saa tehdä mitä haluaa, ei kaiketi tarpeeksi hyvin kun päitsikilpeä ei saa ajamalla vaan ottaa se toiselle sattuneella toimitsijavirheprotestilla.
En tiedä mitä sulla on meitä jämsäläisiä vastaan mutta kai toi janne jonkin verran osaa ajaa(ainakin jos meihin vertaa)Eikä ne palat loppupelissä nii hirveesti kulu kun vaan levy on sileä.Siihen jarrun käyttöön vaikutaa sekin paljon onko vauhtia 35 vai 70,ite käytän laahausta ainakin semmosessa pöperössä missä on 50 eri raidetta(esim.pellolla)en väitä et osaan kovaa ajaa mut saapihan sitä kokeilla

Itse olen miettinyt ihan samaa... välillä tuntuu että SMK;-):lla on JOTAIN kaikkia vastaan jossain asiassa.
Sori, oli pakko.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 27.3.2007 0:00

Ai jaa, vai siltä tuntuu. No isälukutaidottomia ainakin. Kukas se ottikaan tän Suomisen esiin? Noin niinkus otti sen tekemiset joksikin referenssiks? Ettei vaan olis ollut tää lerputin?

Että onkos lerppa-herraseni nyt sitä mieltä, että kaikille keillä on jotain suomisen -04 tempausta vastaan, ovat myös kaikkia Jämsäläisiä vastaan? Täytyy vaan todeta, että ylen köykäset on perustelut tehdä moisia yleistyksiä. Teilläkin vissiin sitten kaikilla jotain kaikkia täällä Mansen suunnalla vastaan vai hä?

Vai olisko vaan niin, että se onkin Jämsän suunnalla kun on jotain periaatteellista mua vastaan (Idolinne tempauksen muistaminen?) ja riitaa haastetaan minkä pystytään aina kun voidaan?


Oretna, en ole nyt ihan varma että mitä tuosta ymmärsin. Siis koko ajan laahataan takajarrulla? Ja ideana siinä on sitten niinkus pitää koko ajan ketjussa vetävä puoli kireellä vai mikä? Pitää takaiskaria vähän lisää esijännityksessä ketjuvoimalla? Mitenkäs se sitten toimii esim. CRF:ssä (ainakin 250), jossa ketjut on likimain kireimmillään mopo pukilla?

Vai onko se moottoritehon pehmentämistä, kuten yks veteraani-piikkikuski (krossiversiolla enskaa) mulle yritti selittää mutkanajoa, että takajarrulla hillitään tehoa kierrosten pysyessä koko ajan korkeella. Siitä kokeilusta mä en ainakaan saanut kuin oikeeseen pohkeeseen krampin ja paljon puuskutusta ja hikeä.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 27.3.2007 1:23

Eksä SMK nyt perkele joskus tajua olla hiljaa! Ei ristuksen ämmät saatana kun ne tajua olla hiljaa kun se niille kaikki järkevintä.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 27.3.2007 7:59

SMK;-) kirjoitti:Kukana ei vastannut miten sitä takajarrua pitäisi patikossa käyttää. Sillä saa jarrupatikossa takakorkeita kun onnistuu painaltamaan sitä juuri kun takapyörä osuu seuraavaan. Juuri patin harjalla painallus ei tunnu vaikuttavan taas mitään.


Seisotko sä sillä jarrupolkimella? Mä väitän taas että että se takajarru nimenomaan sitoo sen pyörän paremmin maahan kiinni jarrupateissa. Ei niitä patteja voi takajarru lukossa ajaa, sehän menee rodeoks. Sen verran jarrua että takapyörä menee lukkoon mutta pattiin osuessa jaksaa vielä pyörähtää. Eli ei myöskään kytkintä pohjaan siinä jarrutuksessa. Ja jos nyt joku sanoo että pyörähän sammuu ni sillon on niin vähän vauhtia ettei kyllä tarvii kumpaakaan jarrua. :)

Saviradalla nopeissa mutkissa toi takajarrun laahaamisen hyöty korostuu. Kannattaa joskus koittaa. Kaasu auki ja jalka "lepäämään" jarrupolkimelle. Pito on aivan hirmuinen! Tai sitten ei, no on se ainakin parempi. Se vaan on niin pirun tarkkaa et kumman se jarrun käyttö tekee: nopeuttaako vai hidastaako. Kokemus...

Papitsin sen tossa toteskin, ajotyylejä on erilaisia. Eikä toi jarrun laahaaminen tee autuaaks, mut kyllä jotkut sitä osaa käyttää tehokkaasti hyödyksi. Hiekkaradalla sitä ei juurikaan tarvii koska ajotyyli on ihan erilainen kuin savella.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 27.3.2007 9:28

Jaahas, yks kaveri on näköjään käynyt mun tunnuksilla kirjottelemassa..Noo, täytyy lyödä sitä.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 27.3.2007 19:22

SMK;-) kirjoitti:Ai jaa, vai siltä tuntuu. No isälukutaidottomia ainakin. Kukas se ottikaan tän Suomisen esiin? Noin niinkus otti sen tekemiset joksikin referenssiks? Ettei vaan olis ollut tää lerputin?

Että onkos lerppa-herraseni nyt sitä mieltä, että kaikille keillä on jotain suomisen -04 tempausta vastaan, ovat myös kaikkia Jämsäläisiä vastaan? Täytyy vaan todeta, että ylen köykäset on perustelut tehdä moisia yleistyksiä. Teilläkin vissiin sitten kaikilla jotain kaikkia täällä Mansen suunnalla vastaan vai hä?
Nythän oli kyse ajotyylistä eikä -04 tempauksesta,otin esimerkiksi suomisen joka on suomen huippu spoorissa ja tiedän ainakin et ajaa laahaten jarrua.Se toi kuskin kokokin vaikuttaa ajotyyliin,smk kuitenkin on lähes puolta pienempi kun moni muu harrastaja ja tietenkin vauhti.Se on noissa tempauksissa sekin et jos a-luokan mies mokaa nii se muistetaan aina,jannekin on kuitenkin jo liki 20v ajanut huipulla ja kohtahan me kai kaivetaan viimevuotinen päitsikin esiin..Mutta eikai meidän kannattas ottaa tätä harrastusta liian vakavasti vaan pitää hauskaa ja antaa huippujen ajaa omaa kisaa.Ja taitaa olla väärä paikka tälle keskustelulle
ranne putos..
mheinonen
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
29.3.2007 10:43

ViestiKirjoittanut mheinonen » 29.3.2007 10:55

Ei kuulu mulle mutta ihan pakko avautua.On se perkele että tolla naisella ei oo mitään hyvää sanottavaa mistään.Kaikki pyörät on paskoja,kisat on paskoja ja eiköhän kohta oo kaikki kuskitkin haukuttu jotka on nopeempia ku kyseinen henkilö !(niitä piisaa)Ajamisesta tuntuu tietävän kaiken mahdollisen mutta silti vauhtia ei juuri ole.Eikö perkule kannattais vaihtaa lajia jos on noin hankalaa.Ei tota narinaa oikeesti kukaan jaksa enää kuunnella!!!Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut mheinonen päivämäärä 29.3.2007 20:04, muokattu yhteensä 1 kerran