Muuta Keskustelua

M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38

ViestiKirjoittanut M-Racer » 5.2.2011 9:45

Tänään taas messuille, torstaina oli mukavan iisiä, mutta tänään varmaan täysi rähinä päällä. Sen verran on oma lehmä ojassa, että Wolvielta pakko kysyä, etkö käynyt tsekkaamassa Yokon uutuksia? Salminen ja Ice1Racingin pojat on tänä vuonna tiimissä.
http://www.youtube.com/user/YokoformotoTV
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 5.2.2011 10:51

M-Racer kirjoitti:Sen verran on oma lehmä ojassa, että Wolvielta pakko kysyä, etkö käynyt tsekkaamassa Yokon uutuksia?


Missä kohdassa yoko oli? En nimittäin juuri nyt muista kävinkö vaiko en. Ice1Racingin tsekkasin ja Toninja Ludden kanssa muutaman sanan vahdoinkin. Pitää vielä kysyä lapsilta kävikö ne katsomassa ja mitä mieltä olivat.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38

ViestiKirjoittanut M-Racer » 5.2.2011 12:03

6K61 eli All Rightin aluella, M-racingin vieressä.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 5.2.2011 22:05

Messut oli tosi jees, toi Osiriksen FMX show iski itelle, hieno nähdä Suomessakin vähän jenkkimeininkiä, eikä tarvinnu odotella puolta tuntia että näkis sen yhden keskinkertasen takaperinvoltin, sieltä pärähti heti aikas haastavia voltticomboja, rumpali veti todella hyvin ja stunt kuskitkin perus hyvän shown, sai hienosti omat messuílut käyntiin. Riku motorin osastolta tarttu yks Scotin setti mukaan, hintaan 98€ housut ja paita. Mc Sportilla oli kans Thorin settejä halvalla muttei oikein löytyny kokoja. Sähkömopoja ei kerenny testailemaan, mutta vaikutti aikas kiinnostavalta. Yokon kamat näytti kyllä paremmalta kun aikasempina vuosina. Mannisen matkojen bussilla mentiin, oli tosi asiallinen tapa kun sai kävellä jonojen ohi suoraan halliin, liput saatiin jo autossa. Mutta pikkusen oli turhan täyttä klo11-15, kiertäminen oli pikkusen hankalaa kun ei meinannu mahtua kävelemään. Mutta noin kokonaisuutena hienot messut, ens vuonna uudestaan.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.2.2011 23:25

No hyvä että jollekin jotain jäi... wolvie, en vertaa viime vuoteen, viime vuonna Lahdessa oikeesti tukehtu. Viime vuonna kävelin kilsan verran, joltain täysin laittomalta parkkipaikalta mihin järjestäjien liikenteenohjaajat ihan pihalla ja hädissään mut ohjas, sandaaleissa hangessa sinne ovelle... kun huomasin ettei jono liikkunu, kävelin sinn ovelel kyseleen ja pääsin sit tuulikaappiin lämmitteleen kastuneita sinertäviä varpaita. Jahka pääsin sisään oli koko halli ihan perseesti liika täynnä, siellä ei päässy edes liikkuun ja n. 1/2h kohdalla tajusin että loppuu happi kun rupes pyörryttään. Järkkäreillä homma aika lailla lähteny lapasesta, ei päästäneet hätäuloskäynnistä ulos edes ja sit meni hetkeks taju, seuraavaks olinkin oviaukolla, mutta ne ei päästäneet siitä ulos vaan käskivät mennä pääovien kautta. No ei ne perään kerinny kun pinkasin pois, mutta miettikää nyt, joku mut talutti ulos. Tietty jos haisee viinalle voi pistää sen piikkiin, mutta kun en haissu niin vois päätellä et järkkärit ite oli vähän ottanu kun ei kerta tajunnu. Siis nopsaan autolle, eka hamppapaikka kun osu matkalel, siellä rehoja salaatin muodossa ja kauhistuneena 2h kotiin ajelin miettien että toivottavasti siellä ei tapahdu vakavia.
Tuolla hesassa on sentään mitotus osattu ottaa oikein ja tilaa riittää, silti yks sillisäilykelauantai ja yks näytteilleasettajien ei-vittu-vois-vähempää-kiinnostaa-su-ip (väsyneitä, no IHME, tana siellä pyöriny 14h päiviä jo kolme!) su niin ei yhtään natsaa lähtee muuten kun viikolla ja aamupäivästä, ei ihan aamusta.

Hanusrista muuten toi kuinka se kutsuilla tulevien jono on aina jossain keskellä, tarvii käydä ettiin jotta näkee kyltit. Ei vaan mitenkään voi sijottaa heti oikeelle, ei minään vuonna, ei millään messuilla. Pirkkahalliin Tampereeelle jos tuutte joskus messuille, siellä aika selkeet opasteet ja tietää mihin mennä kutsulla. Ja oon mä molemmissa jonottanukin, ilman kutsua, kyl mansessa toimii, hesassa ei, oli sit kyseessä mp, retki, pannut tai hydrauliikka!

No enivei aika köyhät messut oli vs. toissavuonna ja aiemmin, ei oo tainneet tajuta ettei nykyään isotkaan pysty pulittaan yhdestä ständistä koko hallin viikonloppuvuokraa ja ettei sillä voikaan kääriä viikonlopulta tavan motoristin vuositulojen verran helppoo rahaa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 6.2.2011 1:25

Ei tuonne la-su kannata mennä ryysikseen. Menin torstaina 14 ja perjantaina 15 aikoihin katselemaan. Molemmilla kerroilla porukkaa oli varsin sopivasti ja kaikkea mitä halusi katsella oli myös mahdollista katsella.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 6.2.2011 12:04

itsell'ä ainakaan ei ole mahdollisuutta käydä viikolla koska olen 7-16.30 duunissa niin on pakko mennä aina sinne ryysikseen.. :s
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 6.2.2011 18:06

eipä tänään klo 12 - 15 ollu mitäään kummoisempaa ryyysistä :)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 8.2.2011 0:00

Sunnuntaina ei viitti enää ip mennä kun kaikki myyjät yms. on niin kyllästyneitä ja väsyneitä..
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
TJII
Pyörä:
TM en 250 4t
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
1.12.2010 16:32

ViestiKirjoittanut TJII » 9.2.2011 17:48

Esitetään tyhmiä kysymyksiä, eli kuinka rakentaa valosähköt JÄRKEVÄSTI pelkän akun kautta pyörään?

Tällähetkellä kädessä on tasan tuo akku (12v,2.2ah), mistä lähteä eteenpäin? Valaisinratkaisut toteutetaan ledeillä, mutta näitäkään ei ole vielä hankittu joten ehdotuksia otetaan myös vastaan.

Kytkentäkaavio olisi myös kätevä, jos jollain sattuisi olemaan samanlaiselle systeemille jo valmiina.

Mopoiässähän nämä tehtiin kokeile ja erehdy menetelmällä, mutta nyt tässäiässä jo voisi tehdä vähän simppelimmin. Akun kestohan tuossa tulee todennäköisesti ongelmaksi, mutta toisaalta ajamiseni keskittyy lähinnä valoisaan aikaan ja siirtymät takaisin kotiinpäin ovat tähänmennessä olleet pimeän puolelle, eli valojahan ei tarvitse kokoajan edes polttaa. Akkuun sitten kotona laturi kiinni jne.

-TJ
Osien ruiskumaalausta ammattitaidolla. YV!
Tommi Toukola
Pyörä:
KTM 200EXC
Liittynyt:
27.1.2011 10:56

ViestiKirjoittanut Tommi Toukola » 9.2.2011 18:46

Tuossa samalla sivulla, hiukan eri kohdassa on" Valoa kansalle joka pimeydessä ajelee" tms. topikki missä on vastaukset hyvinkin moneen ratkaisuun. Suosittelen, ihan lukemisen arvoisia vinkkejä.
TJII
Pyörä:
TM en 250 4t
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
1.12.2010 16:32

ViestiKirjoittanut TJII » 9.2.2011 18:53

Tommi Toukola kirjoitti:Tuossa samalla sivulla, hiukan eri kohdassa on" Valoa kansalle joka pimeydessä ajelee" tms. topikki missä on vastaukset hyvinkin moneen ratkaisuun. Suosittelen, ihan lukemisen arvoisia vinkkejä.


Kyseinen aihe selattu läpi aikaisemmin kuten moni muukin HYÖDYLLINEN aihe tältä sivustolta.

En kuitenkaan muista törmänneeni vastaavaan kysymykseen siellä, ja tarkoituksenahan oli että tämän valosysteemin saan ratkaistua järkevästi ja hyvin tehtynä, ei siis johdonvetoa sieltä täältä.

Jokatapauksessa sainkin jo toista kautta hieman ohjeistusta, kuinka toteuttaa tämä hyvin, joten ongelma ratkaistu osaltani. ;)
Osien ruiskumaalausta ammattitaidolla. YV!
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 13.2.2011 0:11

Heti alkuun pahoittelut täysin turhasta elvistelystä, mutta oli ihan pakko päästä kertomaan että kauan odotetut uudet piikit ovat saapuneet.

Pyörät tilattiin varmaan syys-lokakuun vaihteessa ja ne saapuivat alkuviikosta suomeen. Käytiin likan kanssa perjantaina noutamassa pyörät omaan varastoon. Pyörien saanti ei mennyt ihan kuin elokuvissa, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Oli ilmeisesti tehdas myynyt pyöriä enemmän kuin mitä pystyivät toimittamaan joten kauppiaille ei riittänyt niin montaa pyörää kuin olisivat halunneet.

Liikkeessä vaihtoivat pyöriin valmiiksi pykälän kevyemmät jouset eteen, kaksi pykälää kevyemmän taakse, matalamman satulan, tuntimittarin ja kaasariin talvisäädöt.

Vielä ei olla päästy kokeilemaan, eikä vielä ole ihan varmaa säästelläänkö kesäksi vai otetaanko jo talvella käyttöön. Päätökseen vaikuttanee olellisesti se meneekö nykyinen piikki kaupaksi ennen kesää, eli jos joku haluaa ostaa 60h ajetun 2010 KTM SX125:n, niin viestiä saapi lähetellä.

Kuva
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 13.2.2011 0:37

"Jos homman voisi kääntää siten, että olisi töissä 7-14, radalla 15-18 ja taas töissä 19-22, niin kerkeisikö noiden iltatuntien aikana tienaamaan mekaanikon palkan?"

Eikös toi touhu nyt oo pikkasen lähtenyt lapasesta? Tottakai jokainen tekee miten tykkää mutta ei tuu kyllä ketään mieleen joka tollaseen pystyisi/haluaisi tehdä. Vaikka ne lapset tykkää touhusta niin eikö niille riittäis se noin 3 kertaa viikossa mikä muillekin? Vähän sivuja seuranneena oottelen palaako ensin loppuun kuskit vai isä.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 13.2.2011 1:43

No hommahan on lähtenyt lapasesta jo pari vuotta sitten, joten sen suhteen on turha harmitella...

Siis jos töissä on 7-14 ja 19-22, niin siinä ei ole kasassa edes normipäivän verran tunteja. Meikäläisen normaali työpäivä kun on tuntunut olevan viimeiset 15 vuotta 7-17 ja 21-24 5-7pv/vko. Viimeisen kaksi kesää on tullut otettua tosi rennosti, palkkasin yhden kaverin että itse ehdin leikkiä lasten kanssa.

Toissakesänä ajoa taisi tulla 4-5 päivää viikossa ja viimekesänä se 5-6 päivää viikossa. Molemmille lapsille tuli pyörien tuntimittareihin noin 160h viimekesän aikana, eli ihan reilusti kävivät ajamassa. Saa nähdä kuinka tänäkesänä käy ajomäärien suhteen. Oma veikkaukseni on, että ajomäärät asettunevat johonkin 3-5 päivään viikossa ja tunnit putoavat reilusti.

4-5 päivää täyttyy jo jos lapset haluavat käydä VMK:n junnutreeneissä maanantaina, keskiviikkona sarjoissa, torstaina lisenssiporukan treeneissä ja viikonloppuisin jossain ajamassa. Kisaviikkoina ajo jää pakostakin tosi vähäiseksi. Tosin vielä ei tiedä haluavatko lapset oikeasti kiertää kaikki kisat, mutta sen näkee kesällä.

Miksi pitäisi ajaa kolmena päivänä viikossa jos lapset haluavat ajaa useammin ja isä pystyy kuskaamaan useammin?

Kannattaa huomioida, että meidän ajamisessa ei ole kyse hampaat irvessä kaasu pohjassa ajamisesta. Nappulat ajelee omia vauhtejaan, eli hyvin usein se on vain ns. liikerataharjoittelua, eli mukavuusalueen mukaista nopeutta jossa ei ajella lähellekkään oma maksimia.

Tänäkesänä olisi tarkoitus pikkusen muuttaa harjoittelua järkevämmäksi joka tarkoittaa että osa ajokerroista muuttuu enemmän tarkoitushakuisemmaksi jolloin automaattisesti tuntimäärät vähenee ja mahdollisesti ajokerratkin. Sen sijaan että ajetaan 2-3 tuntia cruisaillen saatetaankin ajaa 2-3x20+2. Jos jotakuta kiinnostaa millaiseksi muutetaan harjoittelua niin siitä kirjoitan lähiaikoina juttua tuonne oman blogini puolelle.

En ole huolissani lasten loppuun palamisesta, koska itse he päättävät milloin haluavat ajamaan. Meillä on sovittu, että minun pitää tietää illalla mitkä pyörät laitan autoon seuraavaksi päiväksi. Jos illalla ilmoittaa ettei seuraavana päivänä lähde ajamaan, niin sitten seuraavana päivänä autossa ei ole pyörää joten ajamaan ei pääse vaikka mieli muuttuisi.

Toisaalta nyt kun poika ei ole päässyt talvella ajamaan kuin kerran kaksi viikossa, niin hän on halunnut käydä laskettelemassa 3-5 kertaa viikossa. Poika on itse sopinut äitinsä, minun ja kavereidensa kanssa milloin menee laskemaan ja kenen kyydillä milloinkin pääsee. Minä kun en ole kerennyt viemään kuin kerran pari viikossa koska nyt on se aika jolloin pitää tehdä töitä että lompakko kestää kesän kulutuksen :D

Viime kesän lopulla aloitin uuden systeemin, eli perjantait oli varattu isän ajeluille. Tällöin lapset eivät olleet tervetulleita mukaan. Oli sen verran hyvä kokeilu, että saattaa olla että tämä jatkuu ensikesänä. Parille kaverille tuota perjantaiajelua pikkasen lanseerasin ja saa nähdä ottavatko hekin tuon käytännön käyttöön.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja