Racinghart kirjoitti:Mulla on projektina isoveljen vanha rm 125-77, siitä hajos vaihteistosta pari ratasta ja kytkinlevy joskus 10 vuotta sitten. Aloin laittamaan sitä 2000 luvulla, aina kun aikaa on ollut. Ostin toisen koneen siihen, mistä otin vaihteiston rattaat. Sit hommasin uudet kytkinlevyt, koneeseen kaikki tiivisteet, tulpan, tulpanhatun, porautin sylinterin ja pistin uuden männän, joka on ts:än mäntä, ku ei löytyny omaa. Mäntä on muuten samanlainen ku alkuperäinen, mutta se on tasalakinen ja helmasta piti ottaa kolme milliä pois.
Ongelma on nyt sellainen et ei meinaa kylmänä oikein lähteä käymään ja poksuttelee pakoputkesta. Ja kun lopulta saa käymään, toimii nätisti ehkä 5 minuuttia ja sit kone tukehtuu, eikä lähe enää käymään.
Oon kokeillu kaasariin erilaisia suuttimia ja koolla 240 lähti parhaiten käymään, mutta ajossa ei vastannut kaasuun kunnolla ja tarvi kytkintä luistattaa ja kierrättää paikallaan aluks et lähti kulkemaan. Nyt on suutin 220 ja toimii ajossa paljon paremmin, mutta lähtee kylmänä huonommin käymään.
Onko kellään ideoita mikä on vikana???
sytkä ei aivan hollillaan... kokeile aikaisemmalle,itsellä joutui keskikohdasta käntämään aika paljonki mutta nyt lähtee laakista ja kulkee itsellä 125,250 ja 400cc vm79
itsellä muistaakseni 230 pää suuttimena piikkisessä
tuohon piikkiseen löysin vielä oman mäntänsä mutta 400cc rämmän kasasin 420 kotarin männällä joka oli tarpeeksi liki... helmaa myös joutui lyhentämään sekä lohkoista sylinteri pinnasta piti pari milliä laskea pois, mutta toimii ja kulkee. näistä löytyy empikin tietoa ja räjäytys kuvia ym...