Otetaanpas vähän takaisin spekulaatioissa. Shinen tehdas on siirtänyt päämarkkinat kaukoitään ja etelä-amerikkaan. Heillä oli pitkällä yhteistyö saksalaisen maahantuojan(entinen Sachin johtajan yritys), mutta se karitui kevään aikana erinäisiin syihin. Näistä syistä ja taloudellisesta taantumasta johtuen he ovat jäädyttäneet 125cc EEC hyväksyntä projektin joksikin aikaa. EEC hyväksyntä vaaditaan suomessa tieliikenteeseen rekisteröintiin. 230cc crossi/punakilpienduromalleja ja varaosia saamme entiseen malliin.
Jos haluaa jatkaa spekulaatiota piikki Shinen rungosta niin kaikissa shineissä piikistä kolmesataseen on sama perusrunko. Ainoastaan moottorin kiinnikkeet ja alarungon Y-haara ovat rungossa erikohdissa.
Näiden syiden takia olemme ottamassa tuontiin kokonaan uutta merkkiä, miltä saamme motard piikin ja 250cc valkokilpienduron. Ainakaan laadullisesti emme ole menossa huonompaan suuntaan tämän uuden merkin kohdalla vaikka jotain runkoteknisiä(alupalkki->teräsputkirunkoon) "myönnytyksiä" joudumme antamaankin. Näistä kerron lisää kunhan saamme kaikki sopimusasiat kuntoon.
Trialille-> Ei olla kellotettu pyöriä ristiin. Mutta perstuntumalla tälläinen minun tasoinen rupukunto ukkoa ajaa todennäköisesti kovempaa Shinellä kun wingillä, tai ainakin pidempää