Huolto & korjaus

Dappis
Pyörä:
Husaberg 650 -08 , Tunturi tiger s -86, Yamaha dt50r -04
Paikkakunta:
Turku/Helsinki
Liittynyt:
6.5.2008 15:43
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Dappis » 27.8.2013 13:31

Tuli mentyä radalla nurin ja nyt on kotarista takahäkki vääntyny. Nyt kaipaanki ehdotuksia miten sen sais takasin suoraan ? ideoita/kokemuksia? :D
Marsus89
Pyörä:
kx250F -14
Paikkakunta:
Nilsiä
Liittynyt:
11.8.2012 15:18
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Marsus89 » 27.8.2013 15:56

[^lollero^] kirjoitti:Älkääs nyt pojjat höpöttäkö. Niinku shape sanoi niin nykyiskareissa on kyllä iha kunnon öljyt uudesta saakka. Enemmänki säännöksi pitäisi sanoa ettei iskareihin saisi kajota ekan 10h aikana. Jos liian aikasin rupee keppiä säätämään niin iskari jatkaa kulumista ja muuttumista ja menee koko huolto hukkaan ku joutuu taas 5tunnin päästä pajalle viemään.


Kawasakin manuaalin mukaan elän minä ainaki, 1h jälkeen iskarit huoltoon.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 27.8.2013 19:33

Dappis kirjoitti:Tuli mentyä radalla nurin ja nyt on kotarista takahäkki vääntyny. Nyt kaipaanki ehdotuksia miten sen sais takasin suoraan ? ideoita/kokemuksia? :D


Meillä white trash tyyliin toinen kaveri pitäny kiinni kun toinen on potkassu riisuuttua häkkiä :D On tällä pari häkkiä oikastu eikä metalli oo ainakaan ihan mahottomasti väsyny. Eihän siitä ihan millilleen suoraa saa mutta eipä nää taida näissä ollakaan juuri koskaan suorana.. Taipuneet änkät oikastu sit kosaanilla ja jollain putkenpätkällä.
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 27.8.2013 23:59

Jos on joku tukki tai kanto pihalla mihin voi moottorisahailla ja taltalla naputella erilaisia koloja niin semmosessa on tosi hyvä oikoa. Tosiaan jos on....tai sitten vaan häkki pyörässä kiinni, mutta tietysti riisuttuna, lämmittää töhöllä oikastavaa kohtaa ja vääntää jollain patikalla suoraks. Iskarin suojana kannattaa pitää jotain metallilevyä jos joutuu siihen suuntaan lämmittelemään. Pikkusen vasaraakin voi joutua näyttämään samalla kun vääntää jos ei meinaa oieta. Jos murtuu jostain niin hitsarille vaan paikattavaks, mutta kannattaa ennen hitsaukseen vientiä vääntää kaikki kohdat mahdollisimman suoraksi ettei tarvitse moneen kertaan viedä hitsaukseen..
TeKaMOTO@Youtube
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 28.8.2013 13:02

oon tähän asti ulkoistanu iskarihuollot, mutta nyt ajattelin tuon etupään huoltaa itse. 10h nyt mittarissa 250kxf -2013. Eli tonne riittää ilmeisesti nyt alkuun öljyjen vaihto pelkästään ? Mitä erikoistyökaluja tarvin ja tarviiko toi kepit purkaa täysin atomeiks et kaikki öljyt saa ulos vai riittääkö pelkkä yläpään korkin avaus ? Ja joo.. manuskassa on ohjeet mutta ei tosta 30 sivun kuvahelvetistä saa mitään selkoo.
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 29.8.2013 16:02

Mistäs vois sillain näppärästi ladata interwebistä crf250 -12 pyörän huoltomanuaalin? Yritin kyllä etsiä jo mutta ei oikein löytyny kun -08 manuaali. Olishan sille tulevaisuudessa muutakin tarvetta mutta nyt pitäis tietää venttiilien välykset, onko täällä joku asiasta tietävä?
PeakToTheMaX
Pyörä:
Honda CRF 450 -08
Paikkakunta:
Tyrnävä
Liittynyt:
27.6.2012 16:12
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut PeakToTheMaX » 29.8.2013 19:17

Jay_|P kirjoitti:Mistäs vois sillain näppärästi ladata interwebistä crf250 -12 pyörän huoltomanuaalin? Yritin kyllä etsiä jo mutta ei oikein löytyny kun -08 manuaali. Olishan sille tulevaisuudessa muutakin tarvetta mutta nyt pitäis tietää venttiilien välykset, onko täällä joku asiasta tietävä?


Ebaysta saa varmaan 8:lla eerolla
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 29.8.2013 19:26

PeakToTheMaX kirjoitti:
Jay_|P kirjoitti:Mistäs vois sillain näppärästi ladata interwebistä crf250 -12 pyörän huoltomanuaalin? Yritin kyllä etsiä jo mutta ei oikein löytyny kun -08 manuaali. Olishan sille tulevaisuudessa muutakin tarvetta mutta nyt pitäis tietää venttiilien välykset, onko täällä joku asiasta tietävä?


Ebaysta saa varmaan 8:lla eerolla

Jep jotain ton verran taisi manuaali maksaa kun kesällä ostin. CD-levyllä.
Ilmaista ei tahtonu löytyä
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 30.8.2013 9:55

Sattusko joku pystyä selvittään ne välykset ja toleranssit. Tilaan huoltomanuaalin muttakun sitä tietoo ei saa tähän hätään! :s
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 30.8.2013 10:10

Eikö ne maahantuojalla/Keitaalla/Örthenillä tiedä vai?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 30.8.2013 13:24

Jay_|P kirjoitti:Sattusko joku pystyä selvittään ne välykset ja toleranssit. Tilaan huoltomanuaalin muttakun sitä tietoo ei saa tähän hätään! :s


IMU(mm): 0.12 +- 0.03

PAKO(mm): 0.28 +- 0.03
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 30.8.2013 14:48

Juu soitin keitaaseen. Ne lähetti mulle viestillä tälläset välykset.
Imu 0,13-0,19mm
Pako 0,25-031mm
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 30.8.2013 20:13

Nuo ylemmät on kuitenkin tehtaan arvot..
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 30.8.2013 23:33

Okei, kiitti!
Olmi
Pyörä:
rm 125 -98
Paikkakunta:
Lpr
Liittynyt:
28.9.2009 13:55
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Olmi » 31.8.2013 16:30

Äänenvaimentimen sisältä se huiluosa poikki, vaikuttaako jotenkin ikävästi jos jätän sen kokonaan pois vai jätänkö irralleen sinne sisälle? Hitsivehkeitä kun ei ole käytössä tähän hätään...