Talvisäädöt

Motul
Pyörä:
Enduro & MX, Raptor700, R1
Paikkakunta:
Etelä
Liittynyt:
20.1.2004 23:53

ViestiKirjoittanut Motul » 5.11.2004 18:37

Selittäkääpä te jotka olettä näitä jäänestolitkuja käyttänyt, että miten ne käytännössä taimii ja mitä hyötyä niillä haetaan ja mitä maksaa.

Eli sitä ilmeisesti lorautetaan vähän bensan sekaan, muttä mitäs se sitten auttaa? Ettei vesi pääde tiivistymään kaasariin vai?

Onko siittä muuta haittaa, kun että jos nyt hippasen kuivattaa konetta?
0-100 hetkessä! Entäs 100--> hmm...
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 5.11.2004 19:03

Vesi kylläkin pääsee edelleen tiivistymään kaasariin, mutta talvella kylmällä kelillä se vesi rupeaa muodostumaan jääksi ja tukkimaan ja lukitsemaan paikkoja, jolloin voi olla ikäviä seurauksia, kuten kaasun hirttäminen. Eli jäänesto (etanolia suurimmaks osaks) on veteen liukenevaa, eli näin siis alentaa veden jäätymispistettä, jolloin vesi ei pääse jäätymään kaasarissa.

Myös kaasu- ja kytkinvaijereihin kannattaalaskea lukkosulaa, varsinkin jos käyttäny jäykempiä öljyjä, tai kuivia kokonaan. Tuo lukkosula on hyvää ainetta muihinkin liikkuviin paikkoihin, mitkä tuppaavat jään takia menenään jumiin.
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 5.11.2004 19:25

Tarkemmin denaturoitua absoluuttista etanolia. Sr Racing, pistä 1dl Masinolia / 10L bensaa. Masinolia saa joka huoltsikalta ja maksaa about pari euroo litra.
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 5.11.2004 23:24

Lukkosula on myös öljymäinen. Sitä vaan ilmanputsariin ja vaijereihin sitten mopo pelaa hyvin.!!
Motul
Pyörä:
Enduro & MX, Raptor700, R1
Paikkakunta:
Etelä
Liittynyt:
20.1.2004 23:53

ViestiKirjoittanut Motul » 6.11.2004 2:00

Asia selvä. Kiitos asiallisista vastauksista
0-100 hetkessä! Entäs 100--> hmm...
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 6.11.2004 12:21

hellcrozz kirjoitti:Lukkosula on myös öljymäinen. Sitä vaan ilmanputsariin ja vaijereihin sitten mopo pelaa hyvin.!!


Kerro ihmeessä miksi sitä lukkosulaa ilmanputsariin pitäisi tunkea?
i02
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
5.2.2003 14:55
cr 125 suutin??

ViestiKirjoittanut i02 » 6.11.2004 13:17

Onko kellään hyviä vinkkejä piikki-cr:n talvisäädöistä. Esim. mikä pääsuutin ois hyvä -5- -7 C, ym. ym.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: cr 125 suutin??

ViestiKirjoittanut JM82 » 6.11.2004 14:20

i02 kirjoitti:Onko kellään hyviä vinkkejä piikki-cr:n talvisäädöistä. Esim. mikä pääsuutin ois hyvä -5- -7 C, ym. ym.
Onko kaasari keihin vai Mikuni? Itte oon käyttäny oman hondan keihinissä 185 pääsuutinta tollasella kelillä.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 6.11.2004 15:41

Noi suutinkoto on niin pyöräkohtaisia,Mikä filtteri siinä on paikoillaan,kuinka paljon öljyä laitat putsariin,kuinka suuri seosuhde sulla on tankissa jne.Mutta kyllä sen huomaa jos pyörä käy laihalla,tulpan väristäkin voi päätellä jotain.
May the torque be with you
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 6.11.2004 17:30

a.c.e kirjoitti:
hellcrozz kirjoitti:Lukkosula on myös öljymäinen. Sitä vaan ilmanputsariin ja vaijereihin sitten mopo pelaa hyvin.!!


Kerro ihmeessä miksi sitä lukkosulaa ilmanputsariin pitäisi tunkea?
Ettei se päästä pölyä läpi. Se myös riippuu missä ajaa.
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 6.11.2004 18:03

hellcrozz kirjoitti:
a.c.e kirjoitti:
hellcrozz kirjoitti:Lukkosula on myös öljymäinen. Sitä vaan ilmanputsariin ja vaijereihin sitten mopo pelaa hyvin.!!


Kerro ihmeessä miksi sitä lukkosulaa ilmanputsariin pitäisi tunkea?
Ettei se päästä pölyä läpi. Se myös riippuu missä ajaa.


Meilläpäin on tapana käyttää ilmanputsariöljyä...
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 6.11.2004 18:05

a.c.e kirjoitti:
hellcrozz kirjoitti:
a.c.e kirjoitti:
hellcrozz kirjoitti:Lukkosula on myös öljymäinen. Sitä vaan ilmanputsariin ja vaijereihin sitten mopo pelaa hyvin.!!


Kerro ihmeessä miksi sitä lukkosulaa ilmanputsariin pitäisi tunkea?
Ettei se päästä pölyä läpi. Se myös riippuu missä ajaa.


Meilläpäin on tapana käyttää ilmanputsariöljyä...
Kesällä sitä on tapana käyttää.
Motul
Pyörä:
Enduro & MX, Raptor700, R1
Paikkakunta:
Etelä
Liittynyt:
20.1.2004 23:53

ViestiKirjoittanut Motul » 6.11.2004 19:42

Meilläpäin on tapana ajella ilman turhia putsareita, saati sitten imukauloja.
0-100 hetkessä! Entäs 100--> hmm...
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 6.11.2004 23:11

Lukkosulahan on tosi notkeeta, eli miten ihmeellä se pysyy putsarissa kiinni? Ei mitenkään?
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 7.11.2004 18:25

wert kirjoitti:Lukkosulahan on tosi notkeeta, eli miten ihmeellä se pysyy putsarissa kiinni? Ei mitenkään?
No mun kaveri sitä laitto ja pysyi oikein hyvin. Mä oon ainakin ajanu talvella ilmanputsari kuivana.