KTM GS-Keskustelua :)

Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 7.5.2004 23:38

mitä tulppaa teillä näissä piikkisissä GS:ssissä on? minulla on nytten NGK BR8ES, maksaa 3 €. Katottiin sit yhes moottoripyörä huoltamos et, mikä ois oikee tulppa tulppakirjasta. Se olisi hieman kylmempi ja aika vitun paljon kalliimpi: NGK B10EGV 20.50€ lähtö... hmm, vihastuttaa, ei oo rahaa ja tollanen pitäs ostaa.... polttaa noita 8:ja paljon!!!
peppade
Paikkakunta:
asikkala
Liittynyt:
1.4.2003 0:23

ViestiKirjoittanut peppade » 8.5.2004 0:27

jonipyka kirjoitti:mitä tulppaa teillä näissä piikkisissä GS:ssissä on? minulla on nytten NGK BR8ES, maksaa 3 €. Katottiin sit yhes moottoripyörä huoltamos et, mikä ois oikee tulppa tulppakirjasta. Se olisi hieman kylmempi ja aika vitun paljon kalliimpi: NGK B10EGV 20.50€ lähtö... hmm, vihastuttaa, ei oo rahaa ja tollanen pitäs ostaa.... polttaa noita 8:ja paljon!!!

Radalla käytän noita 8 lämpöarvosia tulppia. 9 on aivan liian kylmä! toimii silloin jos lämmittää eka esim. jollain 7 tulpalla ja pistää lämpimänä kiinni 9. Sulle ois varmaa 7 sitte sopiva? Se käynnistäminen rasittää viileätä tulppaa paljon.
Erska
Liittynyt:
21.12.2002 15:25

ViestiKirjoittanut Erska » 8.5.2004 1:03

naapurin isoveljellä oli tollanen ktm gs 250-87

Se oli sillon joku pari vuotta vanha ja se söi mäntiä kokoajan,5 mäntää vuodessa varmaankin,4 palasiksi ja yks eli alkuperänen oli vaihtokunnossa :D
KaTooM
Liittynyt:
12.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut KaTooM » 8.5.2004 8:30

Erska kirjoitti:naapurin isoveljellä oli tollanen ktm gs 250-87

Se oli sillon joku pari vuotta vanha ja se söi mäntiä kokoajan,5 mäntää vuodessa varmaankin,4 palasiksi ja yks eli alkuperänen oli vaihtokunnossa :D


Njää... ei oo -86 ainakaan tota maata. Männän vaihtoväli on 250:ssä meinaan TODELLA pitkä. Kuulemma nekin jotka ajo kisaa aikoinaan kys. pyörällä saattoivat ajaa koko kauden samalla männällä. -87 oli seuraavaa "sukupolvea" tohon -86 verrattuna. Siihen tuli mm. pakoaukonsäädin, ja ulkoinen design muuttui. Tosta -87:sta eteenpäin en kommentoi ,mutta edelleenkin, ainakin -86 KTM 250 kestää isältä pojalle.

Tossa jotain juttua:
http://www.off-road.com/dirtbike/ktmhus/ktx25086.html
naenni
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
22.3.2003 22:41

ViestiKirjoittanut naenni » 8.5.2004 9:08

Mitä mäntiä te ootte käyttäny teiän kotkissa???
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 8.5.2004 15:41

tahtoisin enemmän tietoa noista teidän tulpistanne!
kotka kuski
Paikkakunta:
pöpilä
Liittynyt:
8.5.2004 18:30

ViestiKirjoittanut kotka kuski » 8.5.2004 18:36

joo mäkin oon kullu et jotkut ajo sammoilla männillä koko kauden
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 8.5.2004 20:02

Alkuperäisiä mäntiä. Ja yleensähän tuo on vähän ohje, että pitäis 9:n tulppa olla piikkiin ja 8:n tulppa puolikkaaseen. EGV on hyvä tulppa ja on kyllä hintakin kohdallaan. Ennemmin ostaa b(r)*eg:n.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 9.5.2004 0:17

Joo kiitoksia, pitää koittaa varmaan sit sitä BR9EG:tä.... hmm, mutta. Tuli mieleen et ES:ähän tarkoittaa pitkää kierrettä, mitäs tämä EG sit tarkottaa? Se voi jo hyvinkin auttaa tohon tulppien poksahteluun, tänään oli ekaa kertaa B9ES, toimi aluks helv hyvin BR8ES jälkeen, mut sit meni taas ihan persiiseen!!!

Toi ysi meni tänään kun lähin keskustasta, kylmä kone ja heti vähä kierrätin kun lähin liikkelle, sit ei enää ottanu kierroksia ja koko ajan laski kunnes simahti kokonaan. Tuli prkl työntö matka kotiin! Ja yleensä noi mun tulpat on just menny ku kone ei oo ollu viel hirmu lämmin, nii koittanu vetää vähä pitemmälle ni on ruvennu hyytymään sit. Joskus se saattaa kestää tota kylmänäkin, ainakin kun on uusi tulppa.

Jos näistä nyt olisi jollekkin asiantuntevalle tarpeeksi informaatiota ni auttakee ny, kiitos.

Ajattelin koittaa sitä BR9EG, toivottavasti se olisi hieman halvempi kuin se BR10EGV. Mitäs tämä EGV sit tarkottaa? On tämäkin välillä hankalaa, mutta pitää opetella!
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 9.5.2004 9:00

EG:ssä on ohuempi keskielektrodi, EGV on suunilleen samaa maata kuin EG mutta paremmista aineista tehty. BR9EG maksaa n.11e ovh hinnalla ja EGV jotain 16e tai vähä enemmänkin. ES:stä nyt ei voi edes puhua, semmonen mopotulppa...
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 9.5.2004 10:45

noniin kiitoksia. Ajattelin sit vaihtaa vielä pääsuuttimen pienemmäksi, kun nyt siinä on 220, ja alkuperäisiä saa 185-235 kokosia. Toi 220 tuntu kyl hvin käyvän jäälle! Sit siinä on vielä neula vääntyny alapäästä jonkin verran ja siinä on jo aika pahoja lovia siinä neulan alapäässä. Neula on jo tilattu, suutin kans. Onkohan tää nyt sitten menossa oikeeseen suuntaan, kun ostaa vielä sen BR9EG(V?) tulpan?
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 9.5.2004 11:43

No ainakin omassani, tosin kyseessä oli gamma, niin kun iski vanhan paskan B9ES tilalle uuden ja kiiltävän BR9EG:n niin käynti parani huomattavasti, kierrosherkkyys ja röpöttelykin oli taakse jäänyttä aikaa...
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 9.5.2004 11:49

ja toimi pidemmänkin aikaa näin? minulla kun vaihdoin tuon B9ES niin vähän aikaa toimi helv. hyvin, ei pätkiny eikä röpötelly mut eipä sitä pitkään toiminut!
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 9.5.2004 20:17

jonipyka kirjoitti: hmm, mutta. Tuli mieleen et ES:ähän tarkoittaa pitkää kierrettä, mitäs tämä EG sit tarkottaa?


Tulpan sydeemit
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
SMK
Liittynyt:
11.7.2003 10:38

ViestiKirjoittanut SMK » 10.5.2004 8:29

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Nissanit ja kawakasat kootaan samalta kaatopaikalta!