Honda Cr 250 94-98

CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Jalkatapit

ViestiKirjoittanut CR250 » 13.4.2010 21:24

Osaisko joku kertoa Dicen tai muun valmistajan jalkatappimallia, joka käy Honda cr250 -98 malliin. Tilasin tapiskat ja eihän ne käyneet alkuunkaan, jos joku osaisi kertoa esim. Dicen käypäsen mallin, niin ei tarviisi lähetellä näin kalikoita edestakaisin.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
HGS sopivuus

ViestiKirjoittanut CR250 » 19.4.2010 9:56

Olisko kellään tietoa meneekö tuo -98 mallin HGS putki -94 malliin? Sylinterihän on sama eli siltä osin passaa ja mielestäni putken linjaukset pitäisi käydä tuohon putkirunkoiseen CR:ään.
JarLus
Liittynyt:
3.5.2010 8:55
Honda CR250 -91 tehonpuute?

ViestiKirjoittanut JarLus » 3.5.2010 22:44

Eli pistetään nyt sit kysymys tänne kun kerta käskettiin, vaikka periaatteessa jos nipottamaan aletaan ei tämä tännekään kuulu, koska on kyse vanhemmasta pyörästä kun mitä otsikossa on kyse. Juuri sen takia en tätä kysymystä alkujaan tänne laittanutkaan, vaikka samanlaisiahan ne vissiin ovat about kaikki.

Eli homman nimi seuraavanlainen. Pikku broidi tossa vaihto omaansa männän. Rahan puutteen ja halpuuden vuoksi päädyttiin Namuran mäntäsarjaan. Mäntä vaikutti ihan OK:lta ja pyörä laitettiin kasaan. Kuitenkin ns sisäänajon jälkeen (eli joku reilu puoli tuntia kevyttä ajelua ilman rääkkiä) kun alkoi sitten vähän antamaan jo kunnolla kaasua koneeseen tuli sellainen tunne, että viimeinen teho piikki koneesta puuttuu. Onko muilla toiminut noi Namuran mäntäsarjat ihan hyvin? Siinä männässä kuitenkin kun on jotain muotoilu eroja, niin voiko näillä olla vaikutusta? "Imuaukko" ainakin männässä vähän eri mallinen, samoten sivuilla olevat syvennökset pienemmät. Iteselle tuli mieleen että miten se pakokaasu juibeli toimii, eli voiko se mennä kasatessa jotenkin väärin?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 3.5.2010 22:54

Varmaan osunu vaan se pakoaukonsäädin huonosti kohdalleen, varsinkin jos ette oo kattonu sitä. Se "tappi" ei oo varmaan osunu siihen haarukkaan, jollon se pakoaukonsäädin ei toimi (ei aukea kokonaan?) ja kone ei ota kierroksia. Eli sylinteri irti ja kattoo sen kohdalleen. Kotareissa on ollu tarkistusaukkokin mistä sen näkee, hondan pyöristä en tiedä. Joku muu sen varmaan osaa paremmin selittää ja kertoo miksi jos ei tästä mun flunssasesta selostuksesta ota selvää.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 4.5.2010 8:52

OA19 kirjoitti:Varmaan osunu vaan se pakoaukonsäädin huonosti kohdalleen, varsinkin jos ette oo kattonu sitä. Se "tappi" ei oo varmaan osunu siihen haarukkaan, jollon se pakoaukonsäädin ei toimi (ei aukea kokonaan?) ja kone ei ota kierroksia. Eli sylinteri irti ja kattoo sen kohdalleen. Kotareissa on ollu tarkistusaukkokin mistä sen näkee, hondan pyöristä en tiedä. Joku muu sen varmaan osaa paremmin selittää ja kertoo miksi jos ei tästä mun flunssasesta selostuksesta ota selvää.


CR:n säätimen voi jotenkin testata nappaamalla sylinterin kyljestä (putken puolelta) pa-säätimen suojan poijes. Jos "haarukka" ei ole kohdillaan, niin pystyakseli/-tappi ei liiku juuri ollenkaan, mutta varminta on napata sylinteri irti ja nostaltaa sen verran, että näkee missä asennossa pystyakselin haarukka on ja että se sattuu kohdilleen lohkoon menevän tapin kanssa.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 4.5.2010 22:23

Millä ootte suojannut noi cr.n runkoputket,kun mulla on saappaat aina siinä pirun mustassa alumiini töhnässä ja runkoputket hirveen näköset.Oisko polisportin runkosuojat ok,vai joku parempi ehdotus?
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 6.5.2010 11:41

timpax41 kirjoitti:Millä ootte suojannut noi cr.n runkoputket,kun mulla on saappaat aina siinä pirun mustassa alumiini töhnässä ja runkoputket hirveen näköset.Oisko polisportin runkosuojat ok,vai joku parempi ehdotus?


Tarra-arkista leikkaa "hinkkauskohtiin" rungon muotoiset palat. Teippifirmoista voi kysellä oikeanlaista tarra-arkkia, jossa on paksuutta ja kunnon liimat mukana.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 6.5.2010 16:04

Moni käyttää tuossa rungon suojauksessa skeittilaudoissa käytettävää griptape:a . Sen avulla saa rungosta paremman otteen kengillä.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 6.5.2010 17:46

Niimpä. Itte tykkäsin tosi paljon siitä lisäpidosta, mutta piti lopettaa sen käyttö ku saappaiden sisäpinnat ja housujen puntit kulu ihan älytöntä tahtia vrt. ilman tota grippiä.
TeKaMOTO@Youtube
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 6.5.2010 19:16

JM82 kirjoitti:Moni käyttää tuossa rungon suojauksessa skeittilaudoissa käytettävää griptape:a . Sen avulla saa rungosta paremman otteen kengillä.


Mietin tota että mitä noissa vetomiehet käyttää, PC kawoissa muistelin joskus nähneeni. Kiitos.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 6.5.2010 20:58

OA19 kirjoitti:
JM82 kirjoitti:Moni käyttää tuossa rungon suojauksessa skeittilaudoissa käytettävää griptape:a . Sen avulla saa rungosta paremman otteen kengillä.


Mietin tota että mitä noissa vetomiehet käyttää, PC kawoissa muistelin joskus nähneeni. Kiitos.

Jep,kiitos vinkistä.Mulla on 3M kivenisku teippiä,mut ei meinaa sekään pysyä.Täytyy kokeilla tota linkin teippiä.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Lootaöljyn kulutus

ViestiKirjoittanut CR250 » 7.6.2010 23:29

Kummastuttaa, kun "jonnekin" katoaa öljynvaihtojen (5-7h ajoa) välissä 1-2dl öljyä lootasta. Kytkimen puolen stefan vilkaisin talvella ja se oli kunnossa. Pyörä toimii muuton hyvin.

Öljynä olen käyttänyt Motorexin Gear Oil 10/30W.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 8.6.2010 15:03

CR250 kirjoitti:Kummastuttaa, kun "jonnekin" katoaa öljynvaihtojen (5-7h ajoa) välissä 1-2dl öljyä lootasta. Kytkimen puolen stefan vilkaisin talvella ja se oli kunnossa. Pyörä toimii muuton hyvin.

Öljynä olen käyttänyt Motorexin Gear Oil 10/30W.

öljyn vähenemisestä en tiedä, mutta vaihtovälin pitäisin kyllä hieman tiheämpänä, esim. max 3 tuntia.
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06
honda cr 250 - 96

ViestiKirjoittanut richart-_- » 20.6.2010 11:57

mikähän mahtaa olla honda cr 250 -96 männän koko?? mistä mahtaa myös saada varaosia kunnolla kun pitäöisi mäntä, tiivistesarja ja kaasuttimenkurkku tilata.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 20.6.2010 12:24

richart-_- kirjoitti:mikähän mahtaa olla honda cr 250 -96 männän koko?? mistä mahtaa myös saada varaosia kunnolla kun pitäöisi mäntä, tiivistesarja ja kaasuttimenkurkku tilata.


Moto keidas myy hondan alkuperäis osia ja jos et ole varma männän koosta,niin ota sylinteri mukaan ja käy
jollain moottorikoneistajalla mittauttamassa se.