Kawasaki Kx

anza92
Pyörä:
Honda CBR 125R
Paikkakunta:
Kontiolahti
Liittynyt:
22.10.2007 16:42

ViestiKirjoittanut anza92 » 21.2.2010 12:08

Miten on, laiska olen ja en jaksa nyt selata niin tuo kx 125 moottorit, käykö esim -98 mallista vaihteisto johonkin -90 luvun alun kx:ään? ku itselle tuli tuollainen vaihteistovikainen projekti talliin ni olisi mukava tietää. kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 23.2.2010 17:04

anza92 kirjoitti:Miten on, laiska olen ja en jaksa nyt selata niin tuo kx 125 moottorit, käykö esim -98 mallista vaihteisto johonkin -90 luvun alun kx:ään? ku itselle tuli tuollainen vaihteistovikainen projekti talliin ni olisi mukava tietää. kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.

soita sgn groupille (kawan maahantuoja) puh.030 650 50 (vaihde)
petuve
Liittynyt:
2.2.2010 9:24

ViestiKirjoittanut petuve » 24.2.2010 9:18

Oisko kellään heittää etupyörän/takalpyörän laakeireiden tyyppiä? Siis saako noita laakerikaupuoista? Koittanut googlettaa, mutta tuloksetta. Pyörä on 125kx -94.
Jeze19
Liittynyt:
17.3.2008 16:41

ViestiKirjoittanut Jeze19 » 24.2.2010 16:11

Räjäytyskuvistahan noi löytyy.

Eli,
Eteen BEARING-BALL,69042RS 2 kpl
Taakse BEARING-BALL,6004X8JRLLX2/3A 2kpl
stontsaa
Pyörä:
HONDA CR125R -97
Paikkakunta:
Rantasalmi/Varkaus
Liittynyt:
12.2.2006 14:44
Kawasaki KX60

ViestiKirjoittanut stontsaa » 6.3.2010 20:16

Mikä on kawasaki kx60 vakiokaasutin, jonkin mikuni mutta mikä malliltaan ja minkä kokoinen, sekä jos joltain löytyy suoratieto vakiosuuttimien koosta?



"Myydään kawasaki kx125 vm.1987 Osina, korjauskelpoinen myydään myös kokonaisena, uudenveroiset kings enduropiikit järkihintaan myös kaupan." ;)
pote1
Pyörä:
kawasaki kmx 125 -00
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
8.3.2010 11:55
kawasaki kx 125

ViestiKirjoittanut pote1 » 8.3.2010 11:59

mikähä suutin mahtas olla sopiva vm. 1991-93 kawasaki kx 125?
mäntäkoko 58,5 (alkuperäinen 54,5), kaasarina toimii 36mm keihin...

tällä hetkellä kiinni 165 pääsuutin ja ryyppyä joutuu koko ajan pitämään päällä jotta jaksaa käydä...

eli sopivan kokonen suutin olisi hakusessa... 200?

infoa kiitos :D
pote1
Pyörä:
kawasaki kmx 125 -00
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
8.3.2010 11:55
kawasaki kx 125 -92

ViestiKirjoittanut pote1 » 8.3.2010 21:26

vaihoin just kawaan 200 suuttimen, ja huomattiin jotta tyhjäkäynti jostain syystä huutaa helvetin kovalla, tyhjäkäynti ruuvilla se ei korjaannu, eikä myöskään ilmaruuvilla...

missä vika?

imukaula ei vuoda.

ja kokeiltiin vielä perään sillä vanhalla 165 suuttimella, silläkin tyhjäkäynti huuti hoosiannaa
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 9.3.2010 12:34

pote1 kirjoitti:vaihoin just kawaan 200 suuttimen, ja huomattiin jotta tyhjäkäynti jostain syystä huutaa helvetin kovalla, tyhjäkäynti ruuvilla se ei korjaannu, eikä myöskään ilmaruuvilla...

missä vika?

imukaula ei vuoda.

ja kokeiltiin vielä perään sillä vanhalla 165 suuttimella, silläkin tyhjäkäynti huuti hoosiannaa


Mistä tiedät ettei imukaula vuoda? Tuon ikäisessä pyörässä saattaa olla pieniäkin halkeamia kun kumi haurastuu ajan myötä. Omassa kawan 125 kdxässä pieni kansipahvin vuoto aiheutti että kierrokset vaeltelivat paikallaan seisoessa. Myös imukaula osoittautu todella heikoksi..
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50

ViestiKirjoittanut 201262 » 9.3.2010 14:36

pote1 kirjoitti:vaihoin just kawaan 200 suuttimen, ja huomattiin jotta tyhjäkäynti jostain syystä huutaa helvetin kovalla, tyhjäkäynti ruuvilla se ei korjaannu, eikä myöskään ilmaruuvilla...

missä vika?

imukaula ei vuoda.

ja kokeiltiin vielä perään sillä vanhalla 165 suuttimella, silläkin tyhjäkäynti huuti hoosiannaa

Katso nyt ensin että luisti tulee kunnolla alas.
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45

ViestiKirjoittanut Nimetön » 10.3.2010 8:58

Tuli ostettua tommonen 250cc kawa, vuosimalli pitäs olla 1990. Hinta tingattuna ja kahilla renkailla 1k€ kotipihaan tuotuna, itsestäni ihan kelpo hinta kuntoon nähden (?). Lisäilen tos myöhemmin kuvaa galleriaan...

Tässä mallissa ei pakoaukon säädintä ole ? Yritin netistä ettiä katesarjoja mutta en löytäny näin vanhaan...
If speed kills, prepare to die!
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 10.3.2010 18:25

Nimetön kirjoitti:Tuli ostettua tommonen 250cc kawa, vuosimalli pitäs olla 1990. Hinta tingattuna ja kahilla renkailla 1k€ kotipihaan tuotuna, itsestäni ihan kelpo hinta kuntoon nähden (?). Lisäilen tos myöhemmin kuvaa galleriaan...

Tässä mallissa ei pakoaukon säädintä ole ? Yritin netistä ettiä katesarjoja mutta en löytäny näin vanhaan...


Pa säädin on. Tosin tään ikäsis alkaa paikat reistailla :s Itsellä temppuillut tuo pa-säädin kahdessa vanhemmas kawas aika kovin.. Ja muovit ovat todella harvas. Tuntuu et vasta 94vm alkaa löytyä.

Itse maksoin aikoinaan 3 vuotta uudemmasta käxästä 1300e tarvittavat remontit tehtynä + säkillinen vanhaa käyttökelposta roinaa sekä uutta varaosaa mukaan.
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 11.3.2010 5:45

Nimetön kirjoitti:Yritin netistä ettiä katesarjoja mutta en löytäny näin vanhaan...


Viimenen asia mitä ton ikäseen pyörään kannattaa kattella (ellei entisöi). Tekniikka kuntoo ja sitte vasta muoveja laittelee.
TeKaMOTO@Youtube
Terzi99
Liittynyt:
5.6.2008 4:25

ViestiKirjoittanut Terzi99 » 11.3.2010 12:24

Nimetön kirjoitti:Tuli ostettua tommonen 250cc kawa, vuosimalli pitäs olla 1990.

Tässä mallissa ei pakoaukon säädintä ole ? Yritin netistä ettiä katesarjoja mutta en löytäny näin vanhaan...


Stormilta löytyy lähes kaikki muovit:

http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... eePage=353

On pakoaukonsäädin ja 90-mallihan oli ensimmäinen vuosimalli missä oli ns. perimeter runko eli runkopalkit menevät tankin ulkosivuilta molemmin puolin. Oli vähän leveäntuntuinen ja kömpelö ajaa mutta ilmeisen kestävä ja vahva runkoratkaisu.
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 11.3.2010 14:42

Terzi99 kirjoitti:
Nimetön kirjoitti:Tuli ostettua tommonen 250cc kawa, vuosimalli pitäs olla 1990.

Tässä mallissa ei pakoaukon säädintä ole ? Yritin netistä ettiä katesarjoja mutta en löytäny näin vanhaan...


Stormilta löytyy lähes kaikki muovit:

http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... eePage=353

On pakoaukonsäädin ja 90-mallihan oli ensimmäinen vuosimalli missä oli ns. perimeter runko eli runkopalkit menevät tankin ulkosivuilta molemmin puolin. Oli vähän leveäntuntuinen ja kömpelö ajaa mutta ilmeisen kestävä ja vahva runkoratkaisu.


Näyttäähän tuolla muoveja olevan mainittuna mutta punainen pallo kertoo ettei ole varastossa. Jos tilailisi niin veikkaan ettei ainakaan hetkeen kuuluisi :s Onkohan Stormilla vain näön vuoksi nuokkin mainittu vai onkohan yks niistä harvoista paikoista mistä muoveja sais. Hinnat on ainaki pirun korkeat..

Ja omasta mielestä tämä kawan runkoratkaisu täs vuosimallis ei ole mitenkää erilainen muihin verrattuna ja leveys on samaa luokkaa mitä eri merkkisten uudemmissakin. Helppo käsitelläkkin nopeatempoisella metsäpolulla :) Jatkan kiistämistä.. Kestävyydestäkään en sitten tiedä, runkoa hiekkapuhaltaessa huomasin omasta pyörästäni, kuinka entinen omistaja paikkaillut hitsaamalla linkuston kiinnitystä rungossa. Muutaman nettikuvanki olen löytänyt ulkomailta missä runko haljennut irti emäputkesta alaspäin hypyssä. Siinä kohdassa kun siis kaksi rungon putkea yhdistyy ja ne ovat kiinni hitsaamalla. Menevätköhän nämä kuitenkin pyörän n.20 käyttövuoden piikkiin :)
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45

ViestiKirjoittanut Nimetön » 11.3.2010 15:22

Kaijis kirjoitti:
Nimetön kirjoitti:Yritin netistä ettiä katesarjoja mutta en löytäny näin vanhaan...


Viimenen asia mitä ton ikäseen pyörään kannattaa kattella (ellei entisöi). Tekniikka kuntoo ja sitte vasta muoveja laittelee.


Oikeassa kyllä olet, löin koneen jo lihoiksi.

Osaisko joku sanoa mikä mäntä, männän päällä ylhäällä "5333G" ja keskellä "556M06740". Lähinnä meinaan minkä männän laitan seuraavaksi... ?

Edit: Eikö joo olihan siel pakoaukon säädin. Oli muuten röörit karstassa! Ilmeisesti siellä on jotku öljyt joka voitelee niitä säätimen rattaita ?
If speed kills, prepare to die!