Huolto & korjaus

OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 10.9.2012 9:46

No olettasin ainakin että se suojais niitä stefoja mäntiä asentaessa. Kannattais nyt ehkä ottaa ne pihalle ja tarkistaa että on edelleen kunnossa jos oot joutunu niitä mäntiä koputteleen sisään.
yamari
Liittynyt:
14.4.2011 20:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut yamari » 10.9.2012 17:08

yamari kirjoitti:Elikkäs joku päivä tässä lähtee tilaukseen uudet osat ja kuinkas sitten tuo heittokellolla kattominen, johkin kampiakseli vaan kiinni suoraan, ja mittailemaan? olisko niitä vinkkejä siihen koneen purkuun sitten? räjäytyskuvia tms. kuinka loota sun muut hilppeet levijää ku avaa koneen?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 10.9.2012 18:07

Ite mittasin uuden kampiakselin silleen että laitoin vaan koneen kasaan ja kiinnitin isoja puristimia lohkoihin tukevasti ja niihin sitten heittokello säädettävällä magneettivarrella sopivaan asentoon, kellon kärki kampiakselin magneetonpuoleiseen päähän akselin sorvatulle pinnalle.
Kyllä sillä suurimmat heitot sai näkyviin jotka sitten olikin todella vähäiset kun akseli oli tehtaalta suoraan tullut.
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 10.9.2012 18:17

_Jre_ kirjoitti:Ite mittasin uuden kampiakselin silleen että laitoin vaan koneen kasaan ja kiinnitin isoja puristimia lohkoihin tukevasti ja niihin sitten heittokello säädettävällä magneettivarrella sopivaan asentoon, kellon kärki kampiakselin magneetonpuoleiseen päähän akselin sorvatulle pinnalle.
Kyllä sillä suurimmat heitot sai näkyviin jotka sitten olikin todella vähäiset kun akseli oli tehtaalta suoraan tullut.

Ei saa oikeaa tietoa tuolla tyylillä.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 10.9.2012 19:04

laakerien välykset väärentää tuollain mitattaessa tuloksen. Pitää tehdä oikeanlainen laakeri pukki jonka päälle kampuran laittaa että saa mittauskelpoisia tuloksia
ventt125
Liittynyt:
26.4.2012 20:10
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ventt125 » 10.9.2012 22:48

koska pitää tehdä isompi remonti 250 2t pyörässä ja mitä siinä pitää tehdä
vanahanaama
Liittynyt:
27.5.2011 16:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut vanahanaama » 10.9.2012 23:28

Honda cr 250r 99... Alkoi kuulua kolinaa ajaessa ja syyksi selvisi kun kytkinkopan aukaisi että yks sellanen tappi mihin kytkimen jousi tulee kiinni oli katkennut sieltä juuresta...Myös siitä osasta mikä tulee sen jousen ympärille oli lohjennut pikku palanen. Onnistuukohan nuita hitsata? Mitä nuo osat on viralliselta nimeltään? Saapi tarjoilla myös käytettyjä ehjiä.
Sappu
Pyörä:
Ktm exc 200 -04, exc 250 -14
Liittynyt:
14.4.2009 18:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Sappu » 10.9.2012 23:52

vanahanaama kirjoitti:Honda cr 250r 99... Alkoi kuulua kolinaa ajaessa ja syyksi selvisi kun kytkinkopan aukaisi että yks sellanen tappi mihin kytkimen jousi tulee kiinni oli katkennut sieltä juuresta...Myös siitä osasta mikä tulee sen jousen ympärille oli lohjennut pikku palanen. Onnistuukohan nuita hitsata? Mitä nuo osat on viralliselta nimeltään? Saapi tarjoilla myös käytettyjä ehjiä.


Siis kytkinkruunun tappi?
Itellä katkes asentaessa vanhasta piikistä yks niistä. Alumiinia se oli ainakin siinä vehkeessä (yamaha dt 125) vein korjaamolle niin siellä liimasivat jollain aineella kiinni, ja laittovat vielä muistaakseni jonku pienen ruuvin toiselta puolelta tueks.
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 11.9.2012 6:30

ventt125 kirjoitti:koska pitää tehdä isompi remonti 250 2t pyörässä ja mitä siinä pitää tehdä

puolikas alkaa täristämään aika lailla kun petarit on vaihtolunnossa. kaveripiirissä noilla on ajettu pitkälle 300h ennen alakerran avaamista. yhellä jopa 380h, sekin toimi ihan täysin vielä.
Jos jäärataa ajettu, niin sillon tuskin kestää noin kauaa.
omalla nyt 180h mittarissa eikä mitään ongelmia..
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JM82 » 11.9.2012 7:26

vanahanaama kirjoitti:Honda cr 250r 99... Alkoi kuulua kolinaa ajaessa ja syyksi selvisi kun kytkinkopan aukaisi että yks sellanen tappi mihin kytkimen jousi tulee kiinni oli katkennut sieltä juuresta...Myös siitä osasta mikä tulee sen jousen ympärille oli lohjennut pikku palanen. Onnistuukohan nuita hitsata? Mitä nuo osat on viralliselta nimeltään? Saapi tarjoilla myös käytettyjä ehjiä.


Hanki uusi kytkimen sisäkehä ja painelevy.
http://www.24mx.fi/motocross/p/kytkimen ... kimet/k10/
http://www.24mx.fi/motocross/p/painelev ... kimet/k10/
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
hartzu
Pyörä:
yz250 2t 2006
Liittynyt:
30.11.2004 12:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut hartzu » 11.9.2012 8:19

Sappu kirjoitti:
vanahanaama kirjoitti:Honda cr 250r 99... Alkoi kuulua kolinaa ajaessa ja syyksi selvisi kun kytkinkopan aukaisi että yks sellanen tappi mihin kytkimen jousi tulee kiinni oli katkennut sieltä juuresta...Myös siitä osasta mikä tulee sen jousen ympärille oli lohjennut pikku palanen. Onnistuukohan nuita hitsata? Mitä nuo osat on viralliselta nimeltään? Saapi tarjoilla myös käytettyjä ehjiä.


Siis kytkinkruunun tappi?
Itellä katkes asentaessa vanhasta piikistä yks niistä. Alumiinia se oli ainakin siinä vehkeessä (yamaha dt 125) vein korjaamolle niin siellä liimasivat jollain aineella kiinni, ja laittovat vielä muistaakseni jonku pienen ruuvin toiselta puolelta tueks.


mulla on tuossa omassa cr 250 91 katkennu 2 tappia ja molemmat on korjannu itse yllä olevalla menetelmällä. kemiallista metallia sinne tapin juureen ja riittävän pitkä
littee ja levee kantainen kalustepultti läpi tueksi. siis niin pitkä että saa mutterilla kirittyä sitten kytkimen jousen paikalleen.
hyvin on kestäny ja toiminu ainakin 3 vuotta :D
hartzu
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JM82 » 11.9.2012 8:54

hartzu kirjoitti:mulla on tuossa omassa cr 250 91 katkennu 2 tappia ja molemmat on korjannu itse yllä olevalla menetelmällä. kemiallista metallia sinne tapin juureen ja riittävän pitkä
littee ja levee kantainen kalustepultti läpi tueksi. siis niin pitkä että saa mutterilla kirittyä sitten kytkimen jousen paikalleen.
hyvin on kestäny ja toiminu ainakin 3 vuotta :D


Ihan turha säästää tuollaisessa paikassa ja tehdä jotain ihme virityksiä. Idioottikin tajuaa, mitä tapahtuu, kun tuollainen viritelmä pettää täydestä laulusta ja tuhoaa koko kytkimen ja moottorilohkon. Puhumattakaan siitä, että rikkoutunut kytkin lyö moottorin jumiin pahimmassa tapauksessa juuri hyppyrin nokalla ja heitää kuskin tangon yli...
Viimeksi muokannut JM82 päivämäärä 11.9.2012 10:28, muokattu yhteensä 1 kerran
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 11.9.2012 10:05

Eikö noihin japseihin, varsinkin hondaan joku valmistaja myynyt tarvikekruunuja aivan helvetin halvalla.
hartzu
Pyörä:
yz250 2t 2006
Liittynyt:
30.11.2004 12:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut hartzu » 11.9.2012 12:27

ei tuo näköjään hondan kytkimen sisäkehä maksa 24mx kun 61e että ei kyllä tosiaan paha hinta :D
mut sanoin vaan että mulla ainakin kestäny.
Varman päälle ja uutta osaa tilaukseen ;)
hartzu
ventt125
Liittynyt:
26.4.2012 20:10
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ventt125 » 11.9.2012 14:17

kumpi vanhempi pyörä on parempi n. vm -00 honda 250cr vai yamaha 250yz