yamari kirjoitti:Elikkäs joku päivä tässä lähtee tilaukseen uudet osat ja kuinkas sitten tuo heittokellolla kattominen, johkin kampiakseli vaan kiinni suoraan, ja mittailemaan? olisko niitä vinkkejä siihen koneen purkuun sitten? räjäytyskuvia tms. kuinka loota sun muut hilppeet levijää ku avaa koneen?
_Jre_ kirjoitti:Ite mittasin uuden kampiakselin silleen että laitoin vaan koneen kasaan ja kiinnitin isoja puristimia lohkoihin tukevasti ja niihin sitten heittokello säädettävällä magneettivarrella sopivaan asentoon, kellon kärki kampiakselin magneetonpuoleiseen päähän akselin sorvatulle pinnalle.
Kyllä sillä suurimmat heitot sai näkyviin jotka sitten olikin todella vähäiset kun akseli oli tehtaalta suoraan tullut.
vanahanaama kirjoitti:Honda cr 250r 99... Alkoi kuulua kolinaa ajaessa ja syyksi selvisi kun kytkinkopan aukaisi että yks sellanen tappi mihin kytkimen jousi tulee kiinni oli katkennut sieltä juuresta...Myös siitä osasta mikä tulee sen jousen ympärille oli lohjennut pikku palanen. Onnistuukohan nuita hitsata? Mitä nuo osat on viralliselta nimeltään? Saapi tarjoilla myös käytettyjä ehjiä.
ventt125 kirjoitti:koska pitää tehdä isompi remonti 250 2t pyörässä ja mitä siinä pitää tehdä
vanahanaama kirjoitti:Honda cr 250r 99... Alkoi kuulua kolinaa ajaessa ja syyksi selvisi kun kytkinkopan aukaisi että yks sellanen tappi mihin kytkimen jousi tulee kiinni oli katkennut sieltä juuresta...Myös siitä osasta mikä tulee sen jousen ympärille oli lohjennut pikku palanen. Onnistuukohan nuita hitsata? Mitä nuo osat on viralliselta nimeltään? Saapi tarjoilla myös käytettyjä ehjiä.
Sappu kirjoitti:vanahanaama kirjoitti:Honda cr 250r 99... Alkoi kuulua kolinaa ajaessa ja syyksi selvisi kun kytkinkopan aukaisi että yks sellanen tappi mihin kytkimen jousi tulee kiinni oli katkennut sieltä juuresta...Myös siitä osasta mikä tulee sen jousen ympärille oli lohjennut pikku palanen. Onnistuukohan nuita hitsata? Mitä nuo osat on viralliselta nimeltään? Saapi tarjoilla myös käytettyjä ehjiä.
Siis kytkinkruunun tappi?
Itellä katkes asentaessa vanhasta piikistä yks niistä. Alumiinia se oli ainakin siinä vehkeessä (yamaha dt 125) vein korjaamolle niin siellä liimasivat jollain aineella kiinni, ja laittovat vielä muistaakseni jonku pienen ruuvin toiselta puolelta tueks.
hartzu kirjoitti:mulla on tuossa omassa cr 250 91 katkennu 2 tappia ja molemmat on korjannu itse yllä olevalla menetelmällä. kemiallista metallia sinne tapin juureen ja riittävän pitkä
littee ja levee kantainen kalustepultti läpi tueksi. siis niin pitkä että saa mutterilla kirittyä sitten kytkimen jousen paikalleen.
hyvin on kestäny ja toiminu ainakin 3 vuotta