Larinisti kirjoitti:Nizex kirjoitti:Tuli tuossa hommattua 125 yz -90 ja siinä oli kipinä hukassa ja vika löytyi staattorilta.
No äkkiähän sitä piti päästä ajamaan ja kokeilin tuossa tuota 80 yz -89 staattoria ja vauhtipyörää.
Aluksi kipinää ei tullut koska 80:ssä staattorilta lähtee 4 piuhaa (oranssi,musta,punainen,valkea vihreä) kun omassa 125 on 3 piuhaa (oranssi,musta,punainen).
No kokeilin sitä valkea vihreetä joka johtoon ja mustaan ku yhdisti nii kipinä tuli.
Ja sit ongelmaan->15min päästä yz hyytyi ja "poltti putkessa" joutokäynti toimi mut kaasua antaessa booas.Kotiin päästyä rupesin purkamaan ja mäntä oli kulunut.
Johtuuko tuo nyt tuosta 80 staattorista vaiko kaasarin säädöitä?Kaasarin pääsuutin on 350 ja neula toiseksi alemmassa kolossa?
Kyllä sun kannaatta hommata oikee staattori ja vauhtipyörä ja se on tärkeetä että asennat ne oikein, eli ei mee käämit väärinpäin ym. Sit toi pääsuutin on vakiona 310 ja neulasuutin kolmannessa kolossa en kyl tiiä onko yläältä vaiko alaalta. Ja sit vielä putsaat kaikki pakoaukon säätimet ym.
Minä kiitän!!Kokeillaan näillä ja jos jolltai sattuu löytymään valollinen staattori nii olisin kiinostunut
Sääli on sairautta!!