Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

juuso*
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
11.7.2006 12:41

ViestiKirjoittanut juuso* » 5.4.2008 16:28

Laitanko proxin vai alkuperasen mannan vm93 80cc cr:aan?
O-P-K
Paikkakunta:
asikkala
Liittynyt:
19.5.2004 12:46

ViestiKirjoittanut O-P-K » 8.4.2008 18:40

onkos täällä muilla kokemuksia hondan ketjunkiristäjä pultin katkemisesta? onko ainut vaihtoehto porata pultti pois vai löytyykö täältä hyviä kikkoja/vinkkejä??
heneld
Pyörä:
Honda XRV 650
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
8.1.2006 23:43

ViestiKirjoittanut heneld » 9.4.2008 17:57

Aiheutti tuossa pientä ihmetystä tuo cr:n pakoaukonsäädin..
Elikkä kasasin pakoaukonsäätimen luistit paikoilleen ja katselin että pakoaukon välirivan viereisistä yläkulmista ja luisti yläpuolen välistä näkyy päivä lävitse!?!?! Luisti ja muut pitäisi olla oikein kasattu ja välyksiä ei ylimääräisiä löydy.
jare
Pyörä:
kymco s9, Yamaha dt 125r
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
31.1.2008 16:18

ViestiKirjoittanut jare » 13.4.2008 13:57

sanokaas viisaammat mitä öljyä käytätte moottorissa ja vaihdelaatikossa. ja pyärä on 125
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 13.4.2008 15:22

Bensan sekaan käy hyvin esim. Shell advance tai Mobil extra eli näitä halvempia 2-t öljyjä. Karstanmuodostuksessa ja savutuksessa lienee suurimmat erot halpojen ja kalliiden öljyjen välillä.
Laatikkoon jotain raskaan-kaluston 10W-30 mineraaliöljyä, oma suosikki on ehdottomasti Mobil Delvac 20 litran pönikässä. Riittää varmasti useampaankin öljynvaihtoon.
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 14.4.2008 15:05

Minkäslaisia välityksiä porukka on hondissaan käyttäny? Ite oon endurokäytössä tuskaillut tuon pitkän ykkösen, ja toisaalta lyhyen vitosen kanssa. Tilasin kokeeksi ratasparit 13/52 ja 14/48, vakio on 13/50.
Kokonaisvälityssuhteet laskin molemmille:

13/52
- 1.vaihde: 21,6
- 3.vaihde: 14,52
- 5.vaihde: 10.43

14/48
- 1.vaihde: 18,52
- 3.vaihde: 12,45
- 5.vaihde: 8,94

Miten radikaali mahtaa tuo ero 1.vaihteella olla? Lyhyempi ykkönen olisi miellyttävämpi ajettava ryömintänopeuksilla, toisaalta suurin (siirtymä)vaihde lyhenee samalla. Vai onko nuo niin marginaalisia eroja, ettei niillä sanottavaa eroa saada aikaan?

Toivottavasti saadaan nyt jonkinlaista keskustelua noista välityksistä, eronhan näkee käytännössä vasta sitten kun rattaat saapuvat.
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 14.4.2008 16:49

Joku Pro Honda-mekaanikko (Brandtilta?) vois tietää, saisiko pyörääsi helposti lyhyempiä ykkösvaihteen rattaita laatikkoon. Saako esim. HM:ltä Italiasta enskavälityksiä.
Sakko
Pyörä:
Aprilia SXV 550 -08 for sale :/
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
18.2.2006 15:21

ViestiKirjoittanut Sakko » 17.4.2008 21:33

Tulipa itelle hommattua harrastepeliks tommonen piikkinen Honda ja nyt mietityttääki et mitä siitä pitäis kattoa enne ku voi huoletta ajella? Myyjän mukaan männällä ajettu 25-30h eli sil vois vielä ajella jonkuverran?
Hit the gas!
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 17.4.2008 21:36

Kurkka pakoaukosta että miltä se näyttää, Jos näyttää hyvältä niin ajele menemään.

Varman päälle jos haluaa pelata niin käyttää pytyn auki ja tarkistelee männän ja pytyn kunnon perusteellisesti.

:E ,,

Luin alkuun että 10-15h.Mutta juuri tuolla määrällä ei kauheasti kannate enään ajaa. Mäntä voi olla jo vaihtokunnossa
Viimeksi muokannut weyh päivämäärä 17.4.2008 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Sakko
Pyörä:
Aprilia SXV 550 -08 for sale :/
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
18.2.2006 15:21

ViestiKirjoittanut Sakko » 17.4.2008 21:38

weyh kirjoitti:Kurkka pakoaukosta että miltä se näyttää, Jos näyttää hyvältä niin ajele menemään.

Varman päälle jos haluaa pelata niin käyttää pytyn auki ja tarkistelee männän ja pytyn kunnon perusteellisesti.


Nooh jos nyt alkuu tsiigailee pakoaukosta et mimmoselta näyttää ja jos näyttää pahalta ni käyttää pytyn auki, kuitenki suht helppo homma.
Hit the gas!
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 17.4.2008 22:00

Kyllä tuolla tuntimäärällä saa jo laittaa piikkisen männän vaihtoon. Varsinkin kun myyjän kehumista tuntimääristä ei ole mitään takuuta.
jare
Pyörä:
kymco s9, Yamaha dt 125r
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
31.1.2008 16:18

ViestiKirjoittanut jare » 18.4.2008 23:20

minkäslaisia kokemuksia teillä on noista wisecon takomännistä. onko ne hintansa väärtejä???
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 18.4.2008 23:34

On. Mulla ainakin Yamahassa kesti hyvin. Ja kalliilla 2-tahtiöljyillä kun ajelee, niin säästää mäntääkin.
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 18.4.2008 23:44

ei se hinta siinä vaikuta vaan laatu..
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 19.4.2008 10:50

tkylma kirjoitti:Minkäslaisia välityksiä porukka on hondissaan käyttäny? Ite oon endurokäytössä tuskaillut tuon pitkän ykkösen, ja toisaalta lyhyen vitosen kanssa. Tilasin kokeeksi ratasparit 13/52 ja 14/48, vakio on 13/50.
Kokonaisvälityssuhteet laskin molemmille:

13/52
- 1.vaihde: 21,6
- 3.vaihde: 14,52
- 5.vaihde: 10.43

14/48
- 1.vaihde: 18,52
- 3.vaihde: 12,45
- 5.vaihde: 8,94

Miten radikaali mahtaa tuo ero 1.vaihteella olla? Lyhyempi ykkönen olisi miellyttävämpi ajettava ryömintänopeuksilla, toisaalta suurin (siirtymä)vaihde lyhenee samalla. Vai onko nuo niin marginaalisia eroja, ettei niillä sanottavaa eroa saada aikaan?

Toivottavasti saadaan nyt jonkinlaista keskustelua noista välityksistä, eronhan näkee käytännössä vasta sitten kun rattaat saapuvat.

No nyt on testailtu eri ratassettejä, ja parhaaksi osoittautui 14/52. Ykkönen ei merkittävästi pitene ja vitosella kuitenkin huomaa eron. Tuo 14/48 oli vähän turhan pitkä pari, kun on tottunut siihen että kolmosella kävelyvauhdista mopo hyökkää välittämästi kaasua lisättäessä. Tuolla ratastuksella oli huomattavissa selvää empimistä ennen "tehoalueelle" siirtymistä.
Nyt on vieläkin mahdollisuus lyhentää noita välejä iskemällä 13 piikkinen eturatas kiinni, mutta ainakaan vielä se ei ole tarpeen.