Pyörän Valinta

lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 14.2.2010 16:10

Ja jos aatellaan nii se ensipyörä vähän jokaisella taitaa tulla tuhotuksi tietämättömyyttään eli siinä suhteessa tommone 2-t on halvempi
ranne putos..
skugu
Liittynyt:
17.6.2009 1:06

ViestiKirjoittanut skugu » 14.2.2010 18:24

minkäslaiset huoltovälit noissa 250 cc nelareissa o?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 14.2.2010 19:21

skugu kirjoitti:minkäslaiset huoltovälit noissa 250 cc nelareissa o?
joka ajokerran jälkeen niinkuin muissakin...isommat huollot sitten riippuu ihan siitä mitä ajat ja miten,ei kukaan pysty sanomaan tarkkoja tuntimääriä
ranne putos..
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 14.2.2010 20:04

Mielestäni piikki on oikein hyvä ensipyöräksi rossiin kuin enskaankin, ellei kuski ole painava (n. 95kg+). Piikin "vaikeutta" liioitellaan täällä aika paljon, nopeesti sillä oppii ajamaan.
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 14.2.2010 20:07

VesaL kirjoitti:Kyllä 125nen 2t vaan ensipyöräkksi oppii kunnolla kytkimen ja vaihteiden käytön. Sitten voi sen jälkeen vaihtaa pikku nelariin niin vauhti on huomattavasti kovempaa.


Oon kyllä sitä mieltä, että jos(kun) aikomus siirtyä nelariin myöhemmin, niin se piikkinen on ihan turha välivaihe ja kulu siinä välissä.
Ajotyyli ja tapa kuitenkin niin erilainen että joutuu taas opettelemaan uuden, ja kyllä siinä pikkunelarissakin vaihteita saa käyttää ihan tarpeeks, ei siinä ihan nii paljon vääntöö oo. :)
-Red Injection-
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 15.2.2010 1:41

On niin kakspiippunen juttu ettei mitään yksselitteistä totuutta ookaan. Jos piikillä pääsee kovaa, osaa oikeesti ajaa. Mutta niin moni piikkikuski taas ei osaa nelarilla, vaan missaa monta sekkaa kierroksella ylikierroksilla huudattamiseen, kun kone vetäis jo paljon paremmin seuraavalla vaihteella. Ja niinpä se pikkunelari tuli vielä astetta kalliimmaksi kuin vauhtiin nähden olis voinu odottaakaan...
Piikki on helvetin tyhmä laite, enskassa se vielä antaakin paljon keveydellään ja ripotettavuudellaan, mutta rossissa se ei niin korostu - pikkuluokan pyörät on silti rahamiehile. Ja piikillä joutuu vaan nöyrästi opetteleen kaiken ja käyttään kaikki konstit - siis ei turha, mutta ärsyttävä senkin edestä!
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Af1_1991
Pyörä:
Aprilia Af1
Liittynyt:
4.9.2009 19:40

ViestiKirjoittanut Af1_1991 » 15.2.2010 16:05

kestäiskö samurai 200cc harraste käyttöö suunnillee vuoden verran? ku alotan vast nii pitäis jonku näköne pyörä löytää...
HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 15.2.2010 21:58

Kiitoksia mielipiteistä! Tohon huoltoon että se ei ole ongelma ollenkaan mutta nelitahtiseen taitaa osat olevan kalliimpia tosin tarvitseeko niin useaan mäntää,laakereita jne vaihella koneeseen sitten ? Niin ja kuski on kevyttä tekoa :lol: 175/60 apauttiarallaa.
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 15.2.2010 22:03

HeeBoF kirjoitti:Kiitoksia mielipiteistä! Tohon huoltoon että se ei ole ongelma ollenkaan mutta nelitahtiseen taitaa osat olevan kalliimpia tosin tarvitseeko niin useaan mäntää,laakereita jne vaihella koneeseen sitten ? Niin ja kuski on kevyttä tekoa :lol: 175/60 apauttiarallaa.

Huolto välit on nelitahtiseen pidemmät, mutta osat vähän kalliimmat. Mäntiä ja laakereita ei käytännössä tarvitse yhtä tiuhaan vaihtaa kuin 2t peleihin johtuen siitä että nelaria ei kierrätetä niin paljoa. Toki tämäkin riippuu vähän ajotavasta ja pyörästä.
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 15.2.2010 23:02

Ihan samalailla tota 450 nelaria kierrättelee ku 250 2t:tä, nelari kiertää vaan korkeemmalle ja kaikki muut osat kuluu ihan samalla tavalla. Ei ne erot järin suuria ole.

Mä oon ainakin sitä mieltä, et jokaisella crossia harrastavalla pitäis olla piikki kakkospyöränä. Kyl se vaan niin paljon opettaa, huomaa heti jos ajelee huonoja linjoja tai tekee virheitä. Tollasel traktoril ku ajelee, ni sitä ajelee sillai puolihuolimattomasti, eikä tuu huomioitua nopeempia etenemistapoja. Että kyllä piikillä sahaaminen parhaiten opettaa, mut hauska tollasel isol on kruisailla.
hääpödää
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
18.2.2010 15:32

ViestiKirjoittanut hääpödää » 21.2.2010 18:54

osaako joku kertoo vähä tosta ktm exc 400? minkälainen pyörä näin niinku huoltojen osalta ja ajaessa? pyörä olis tulossa metsää ja tällä hetkellä kokemusta lähinnä piikeistä
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 21.2.2010 20:00

Tomppo92 kirjoitti:
HeeBoF kirjoitti:Kiitoksia mielipiteistä! Tohon huoltoon että se ei ole ongelma ollenkaan mutta nelitahtiseen taitaa osat olevan kalliimpia tosin tarvitseeko niin useaan mäntää,laakereita jne vaihella koneeseen sitten ? Niin ja kuski on kevyttä tekoa :lol: 175/60 apauttiarallaa.

Huolto välit on nelitahtiseen pidemmät, mutta osat vähän kalliimmat. Mäntiä ja laakereita ei käytännössä tarvitse yhtä tiuhaan vaihtaa kuin 2t peleihin johtuen siitä että nelaria ei kierrätetä niin paljoa. Toki tämäkin riippuu vähän ajotavasta ja pyörästä.


ei vittu tän TOLLO92:sen kommentteja!
nelaria ei kierrätetä niin paljoa!no niin just näinhän se menee!!!!!!!!
et voi olla tosissas.....

...olet varmaan tosi velhon maineessa näissä crossi/enska hommissa omalla paikkakunnallasi?.......
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 21.2.2010 20:05

hääpödää kirjoitti:osaako joku kertoo vähä tosta ktm exc 400? minkälainen pyörä näin niinku huoltojen osalta ja ajaessa? pyörä olis tulossa metsää ja tällä hetkellä kokemusta lähinnä piikeistä
hieno pyörä metsään,tuskin on ongelmia piikinkään jälkeen todella helppo pyörä ajella
ranne putos..
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 21.2.2010 20:08

zeizei125 kirjoitti:
Tomppo92 kirjoitti:
HeeBoF kirjoitti:Kiitoksia mielipiteistä! Tohon huoltoon että se ei ole ongelma ollenkaan mutta nelitahtiseen taitaa osat olevan kalliimpia tosin tarvitseeko niin useaan mäntää,laakereita jne vaihella koneeseen sitten ? Niin ja kuski on kevyttä tekoa :lol: 175/60 apauttiarallaa.

Huolto välit on nelitahtiseen pidemmät, mutta osat vähän kalliimmat. Mäntiä ja laakereita ei käytännössä tarvitse yhtä tiuhaan vaihtaa kuin 2t peleihin johtuen siitä että nelaria ei kierrätetä niin paljoa. Toki tämäkin riippuu vähän ajotavasta ja pyörästä.


ei vittu tän TOLLO92:sen kommentteja!
nelaria ei kierrätetä niin paljoa!no niin just näinhän se menee!!!!!!!!
et voi olla tosissas.....

...olet varmaan tosi velhon maineessa näissä crossi/enska hommissa omalla paikkakunnallasi?.......

Toki. Ainakin kirjoitan asiallisempia viestejä kuin zeizei125. Vois sulta kysyy sitte piiruttain et kierrätetäänkö sitä nelitahtia sitten 10000rpm? Ja sitten vielä nimimerkki ei oo TOLLO92. Mutta sinähän voisit sen vaihtaa omaksesi. ;)
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
Oo-
Liittynyt:
26.8.2007 10:43

ViestiKirjoittanut Oo- » 21.2.2010 20:21

Kuva

Tosta voi hyvin arpoa mitä peliä kannattaa kierrättää ja mitä ei... Kyseessä on suikkarin pelien tehokäyrät

edit: käyrät on transworld motocrossin sivuilta ja koskee 2008 suzukin crossimalleja
Viimeksi muokannut Oo- päivämäärä 22.2.2010 9:00, muokattu yhteensä 1 kerran