Kawasaki Kx

vr6
Liittynyt:
3.9.2014 8:58
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut vr6 » 25.3.2016 10:35

Mitä on tehtävissä, kun -88 125 KX:n pytystä toinen pakoaukon säädinventtiili puuttuu kokonaan ja toisesta on hampaat menneet? Uusia osia ei enää saa, eikä käytettyjä löydy. KDX:n venttiileitä saa, mutta ovat eri varaosanumerolla, eli sen mukaan ei samoja. Olisivatko muokattavissa?
DAAS01
Liittynyt:
14.11.2014 22:17
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut DAAS01 » 3.4.2016 0:56

Ookko kattonu ebaysta? Sieltä pitäs löytyä, tosin toimitus voi olla ongelma...
vr6
Liittynyt:
3.9.2014 8:58
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut vr6 » 4.4.2016 8:17

Käytettyjä ei löydy, ja uustuotantona joku tekee, mutta ovat järjettömän hintaisia.Josko joku osaisi sanoa miten lähellä KDX:n venttiilit ovat KX:n vastaavia, niin ehkä saisin muokattua KDX:n venttilleistä. Niitä saa näköjään uusina ja kohtuulliseen hintaankin.
oogoo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.12.2008 23:06
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut oogoo » 26.4.2016 23:14

Osaisko joku sanoa mitä vuosimallia suunnilleen tämä pyörä on ja missä kaikissa vuosimalleissa on käytetty samaa 125cc moottoria. Helpottaisi vähän osien etsintää, googlesta löytyy vähän huonosti tietoa.
Kuva
http://ollika.kuvat.fi/kuvat/
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut paapeli » 28.4.2016 14:43

Runkonumero, ja koneesta numero. Löytyy ikä. Jos on tuo joka noissa sinun kuvissa on tuo pyörä, niin ei kannata ajella, ennen kuin on ketjunohjuri paikallaan, rikkoo lohkoa, jos ja kun lähtee ketjut.
Jami Karjalainen
Pyörä:
Yamaha DT 70cc
Liittynyt:
10.4.2014 21:36
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Jami Karjalainen » 3.5.2016 0:03

Osaisko joku sanoa miksei 250 kx käy tyhjäkäyntiä, kun kaasarikin on putsattu ja on koitettu säädellä seosta ja sen sellasta ja vieläkään ei toimi? Ryyppy päällä kyllä käy, mutta eipä sillä se päällä voi ajaa ku röpöttää ja se ei muutenkaan pysy kunnolla päällä. Pakoaukonsäädin ei ainakaan toimi, vaan pakoaukko on koko ajan vaan auki eli voisiko johtua siitä jotenkin? Ja tosiaan kaasarissakaan ei siis ole mitään tyhjäkäyntiruuvia tai mitään vastaavaa. Vm. On 91 tai 92 ja kaasari on keihin pwk 28.
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 3.5.2016 14:44

Taisit juuri vastata omaan kysymykseesi. Jos siinä on kaikki muu kunnossa (läpät, mäntä, putsari jne.) ja kaasari sellaisissa säädöissä, joilla se on toiminut ennen pakoaukonsäätimen hajoamista, niin kyllähän sen pitäisi pelata. Onko toi ton pyörän vakiokaasari? Nimittäin aika hassulle kuulostaa, ettei tyhjäkäyntiruuvia olisi.
TeKaMOTO@Youtube
Jami Karjalainen
Pyörä:
Yamaha DT 70cc
Liittynyt:
10.4.2014 21:36
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Jami Karjalainen » 4.5.2016 0:37

On tietääkseni ihan vakio tuo kaasari. Mutta pakoaukonsäädin ei ole meidän aikana ikinä toiminutkaan, eikä muistaakseni tyhjäkäyntikään (pyörä siis on kesällä otettu n. 5-7 vuoden seisomisen jälkeen käyttöön joten vähän hankala muistaa :D). Mutta sekö siis voi olla kuitenkin aivan mahdollista että voisi johtua pa-säätimestä ettei käy tyhjäkäyntiä? Ja läpätkin on tosiaan tarkistettu ja on ihan kunnossa.
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 4.5.2016 11:09

Kyllä se pakoaukonsäädin varmasti siihen tyhjäkäynnin käymiseen vaikuttaa. Vaikea täältä näppäimistön takaa sanoa, onko se ainoa vaikuttava tekijä, mutta kyllä sen varmaan vähän paremmin saisi käymään, jos kaasaria säätäisi. Mikäli p.a.säädintä ei ole mahdollista korjata.
TeKaMOTO@Youtube
Slawi
Pyörä:
GSF1200, CRF230F
Liittynyt:
19.5.2011 17:42
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Slawi » 12.5.2016 13:35

Moro, en keksiny laittaa muualle ni laitetaan sitten KX lankaan. :)

Vaihdoin KX85 männän tässä muutama viikko sitten, samalla tietenkin uuden kannentiivisteen jne. Pari kertaa käyny ajamassa radalla (tuntimittariin tullut 2,5t männän vaihdon jälkeen). Pyörä toimii normaalisti. Lähtee hyvin käyntiin, vetää hyvin. Oon vähän seuraillut pyörän käytöstä nyt rempan jälkeen, ja huomasin moottorin sammutettuani että syylärissä oli pientä valkoista vaahtoa, joka hälveni hyvin nopeasti itsestään :roll: Ajattelin että ei tuollainen pieni vaahto mitään meinaa, ja jatkoin ajelua. Nyt huomasin kuitenkin, että moottorin käydessä syylärissä myös kuplii hieman. Otin kannen irti ja ilokseni huomasin, että kannentiivistessä ja kannessa on samaa vaahtoa. (kuvat) Eli mitä ilmeisimmin kannentiiviste falskaa jonkun verran, ilmeisesti kuitenkin melko vähän, koska pyörä ei oireile mitenkään. Onkos ideoita millä sais kannen tiivistettyä kunnolla? Aika onnettomalta näyttää tämä Kawan orkkistiiviste, pelkkä ohut metalliläpyskä. Mahtaisko auttaa jos pistäis silikonimassaa tiivisteen ja kannen väliin? :nörtti:

http://aijaa.com/fdhTHL
http://aijaa.com/WbrSUc
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 13.5.2016 18:04

Ihan ensimmäiseksi tarkistaisin, että kansi ja pytyn reuna ovat suoria ja sileitä ja kokeilisin vielä kertaalleen orkkistiivisteellä, ettei ole esim käynyt asentaessa mitään sille edelliselle tiivisteelle. Ja tietysti kannenpultit ristiinkiristyksellä oikeaan momenttiin, ettei jää kieroon.
TeKaMOTO@Youtube
Slawi
Pyörä:
GSF1200, CRF230F
Liittynyt:
19.5.2011 17:42
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Slawi » 13.5.2016 22:28

Laitoin kannen lasipöytää vasten ja kyllä se suoralta vaikuttaa. Kannen kosketuspinta oli kyllä hieman likainen? (voisiko aiheuttaa vuodon?) Oisko mitään vinkkiä millä sais pinnan kunnolla puhdistettua? Ja pystyykö pytyn suoruutta testata pinnapultteja irroittamatta? :roll:
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 14.5.2016 16:27

Jos siinä jotain muruja tai muita jämiä on, niin ilman muuta voi aiheuttaa vuodon. Kokeile kynnellä tai jollain muulla metallia naarmutttamattomalla rapsutella siitä kaikki ylimääränen irti. Jarrukliineri auttaa aika paljon noiden pintojen putsaamisessa. Pytyn reunan suoruutta voi ainakin pikkusen kattoa esim. suorakulmalla tai muulla suorareunasella härvelillä joka mahtuu niiden puttien väliin.
TeKaMOTO@Youtube
Semiolli
Liittynyt:
30.6.2014 18:10
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Semiolli » 18.5.2016 23:23

Pientä videoo kawasakimiehille miten viissatanen 2t pärisee :D käykää tilaileen kanavaa lisempää on tulossa

https://www.youtube.com/watch?v=WVbqixOHrbI
hämppä
Liittynyt:
18.4.2014 21:32
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut hämppä » 21.5.2016 10:41

Eli pyöränä on kawasaki kx 125 vm.2002. Ja tarviis uuden kampuran, eli nyt jos jollai ois myytävänä kampura, alakerta, koko kone tai vaikka koko pyörä sopivaan hintaan, niin nyt äkkiä ottamaan yhteyttä!!!! Ja tietysti olettaen, että kampiakseli on hyvässä kunnossa ja se on käytettävissä!