Muuta Keskustelua

willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 15.3.2011 15:29

Haiskahtaa tommonen lisenssikoulutus semmoselle liiton rahastukselle ettei mitään järkeä(sopii hyvin kyllä lisenssipelleilyn jatkeeksi). Näytti joku kurssimateriaali olevan liitonsivuilla, kun googlella etsi asiasta.

Eipä juuri antanut mitään se kurssimateriaali.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 15.3.2011 21:31

Hei,asiasta toiseen.Ootteko käyttäny tangon korotuspaloja,kun mä tossa kesällä tunnustelin,et tanko olis liian alhaalla ja nyt sitten taas talvella en saa oikeen kääntymään mielestäni hyvin.Mulla nyt muutenkin on homma hakusessa,mut pitäisköhän laskea tanko orkkis korkeuteen.Oon 190cm pitkä ja vitun huono ajamaan :D
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 15.3.2011 21:37

Se on vähän niin ja näin. Mulla ainakin tuottanut vaikeuksia löytää sellasta tankoo/korkeutta mikä pelais radalla hyvin. Korkeempi tanko on suoremmilla osuuksilla ja hypyissä hyvä mutta mutkissa taas matala parempi. Ikuinen onkelma tuntuu olevan.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 15.3.2011 21:42

Jay_|P kirjoitti:Se on vähän niin ja näin. Mulla ainakin tuottanut vaikeuksia löytää sellasta tankoo/korkeutta mikä pelais radalla hyvin. Korkeempi tanko on suoremmilla osuuksilla ja hypyissä hyvä mutta mutkissa taas matala parempi. Ikuinen onkelma tuntuu olevan.

Ihan sama homma.Hypyissä(pienissä)meinaa mennä nokilleen matalalla tangolla ja lähtö nokalta on vaikeampi,mut esim.
tänään en meinnannut saada koropaloilla edes paikallaan pyörähtämään.Mutkissa ei oikeen pääse etupyörän päälle..tai sit ei vaan osaa..
mikkkis-
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
5.4.2006 16:48

ViestiKirjoittanut mikkkis- » 15.3.2011 22:03

Mahtaako Hondan osat olla miten yhteensopiva Yamahaan? Muutaman cr:n käynnistyspolkimen löysin ja mietin että kävisköhän tuohon yz:n akselille.. YZ 250 käynnistyspoljin nyt ei varmaankaan käy siihen, vai?
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 15.3.2011 22:06

timpax41 kirjoitti:Hei,asiasta toiseen.Ootteko käyttäny tangon korotuspaloja


Meillä oli viimekesänä molempien lasten pyörissä korotuspalat. Molemmilla auttoi ajoasentoon todella paljon.

Toinen vaihtoehto on ostaa korkeammalla profiililla oleva tanko.

Korotuspaloilla kokeileminen tulee kyllä edullisemmaksi.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 15.3.2011 22:23

Kompromissejahan noi kai pitkälti on. Yleistäen pitkälle korkee, mahdollisimman vähän itseenpäin taivutettu tanko, että saa kyynärpäät oikeeseen paikkaan ja voimaa tankoon, lyhyemmälle taas päinvastoin. Mutta tangon kiinnityspisteet ja kulma tuntus melkein olevan oleellisempi kun se taivutus.

Omassa pyörässä on Bilteman stonga jota en pois vaihtanu kun menetteli, hain samasta paikasta koropalat että sai stongaa taivutettua taaksepäin (painonsiirto taakse onnistuu paremmin) ja suorilla ajettavuus säily vielä koropalojen ansiosta. Tosiaan stongan kiinnikkeet hajonneet kertaalleen mutta bilteman stonga on kun uus. :D
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 15.3.2011 23:58

Niin, täähän nyt ei oo niin yksinkertanen yhtälö, kuten jo edeltä voikin riveiltä ja väleistä lukea. Mutka-ajo seisaaltaan vaan paranee kun stongaa nostaa, istualtaan taas käsivarsien kulma on se mikä tekee korkeella stongalla ajamisesta huteran tuntusta. Jos vaan osais, ja muistais, ja tulis selkäytimestä, ajaa mutkat aina vaan kropalla stongaan yhtään keskittymättä, ei silläkään olis väliä. Mutta kun ei aina kuten joku proo 200+ h vuodessa, niin ei, tarvii kattoo sitä kulmaa ja pidempi kuski tarvii korkeemman penkin jotta saa käsivarret hyvään kulmaan mutka-ajoon pers penkissä samaan aikaan kun se stonga on sopiva tapeilta vetoon. Sit tietty kun omaa suht normaalit käsivarret mut on persjalkanen, on vaan otettava turpiin mutkissa tai suorilla - mä oon vetäny semokorkeella stongalla talven spoorit jotta sais tatsin kesäajoon korkeella stongalla, on vaan lunta liikaa ja mopo ei liiku enää konevoimalla, joten aika hukkaan heitetty ratkasu just tänä talvena.
Mut ennen kun vaihtaa stongaa, kantsii koittaa niitä korotuspaloja. Yllättäen voi huomata pystyvänsä ajaan spoorejakin jonkun matkaa tapeilta kun ei ajoasento enää röhnötä edessä selkä kyyryssä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 16.3.2011 0:17

Naamakirjahommeli alkaa hahmottuun...

Tiedotusluontonen juttu: Käykään firman naamakirjasivuilla, jos tykkäätte, voitte voittaa oikeesti hyödyllisiä tuotteita. Eli ei mitään hyllystä hörö-lörö-tarrasarjaa ja muuta tiluliluleita vaan ihan oikeesti jokaiselle hyödyllisiä ja välttämättömiä tuotteita, eli kaikilla kuluu tuppeja, villaa, liemi, renkaita. Eikä tosiaan mikään 100/100-18" rengas, vaan semmonen minkä tarvii ja sopii just omaan mopoon tai fillariin, valita saa! Ei o haalittu jostain halvalla jotain kappaletta tai valittu sitä mikä on sisään halvin!!!
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 16.3.2011 1:07

SMK) kirjoitti:Naamakirjahommeli alkaa hahmottuun...

Tiedotusluontonen juttu: Käykään firman naamakirjasivuilla, jos tykkäätte, voitte voittaa oikeesti hyödyllisiä tuotteita. Eli ei mitään hyllystä hörö-lörö-tarrasarjaa ja muuta tiluliluleita vaan ihan oikeesti jokaiselle hyödyllisiä ja välttämättömiä tuotteita, eli kaikilla kuluu tuppeja, villaa, liemi, renkaita. Eikä tosiaan mikään 100/100-18" rengas, vaan semmonen minkä tarvii ja sopii just omaan mopoon tai fillariin, valita saa! Ei o haalittu jostain halvalla jotain kappaletta tai valittu sitä mikä on sisään halvin!!!

Tykätty on :D
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 16.3.2011 1:12

mikkkis- kirjoitti:Mahtaako Hondan osat olla miten yhteensopiva Yamahaan? Muutaman cr:n käynnistyspolkimen löysin ja mietin että kävisköhän tuohon yz:n akselille.. YZ 250 käynnistyspoljin nyt ei varmaankaan käy siihen, vai?

Kysyppä maahantuojilta mitat.Jos siellä on setä hyvällä tuulella,niin antaahan ne mitat,uskoisin tai sit ne menee pelkästään osanumeroiden perusteella.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 18.3.2011 2:38

Jassoo, agent oli hyvö vihje, oliko oikein? Kiiti vaa ;)

Mä ajattelin sen arvonnan toteuttaa niin että tulostan nimilistan paperille, kiedon sen takarenkaan ympäri ja sit vedetään pukilla vaihde päällä hanaa ja likka ampuu ilmakolla... jos tulee muutama kierros ympäri niin kohdalle osuneet koriin, ravistus ja änkän eteen, pisimmälle lentäny voittaa ;D
Tarviihan sse sentäs mopoaiheisesti toteuttaa!
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 18.3.2011 10:58

SMK) kirjoitti:Jassoo, agent oli hyvö vihje, oliko oikein? Kiiti vaa ;)

Mä ajattelin sen arvonnan toteuttaa niin että tulostan nimilistan paperille, kiedon sen takarenkaan ympäri ja sit vedetään pukilla vaihde päällä hanaa ja likka ampuu ilmakolla... jos tulee muutama kierros ympäri niin kohdalle osuneet koriin, ravistus ja änkän eteen, pisimmälle lentäny voittaa ;D
Tarviihan sse sentäs mopoaiheisesti toteuttaa!

:D :D
-Monni
Pyörä:
Auto
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.1.2011 21:14

ViestiKirjoittanut -Monni » 19.3.2011 23:22

Semmosta kyselisin, että kuinka pitkä tarvis olla jotta pystyy ajamaan kunnollisesti hondan crf 250r?
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 20.3.2011 0:11

-Monni kirjoitti:Semmosta kyselisin, että kuinka pitkä tarvis olla jotta pystyy ajamaan kunnollisesti hondan crf 250r?


Meidän likka on hilkun yli 170cm ja pystyy ajamaan satulamadalletulla SX125:llä varsin hyvin. Minä olen 178cm ja pystyn hyvin ajamaan kotarin sx-f 250:llä.

Veikkaisin, että jos olet yli 175cm, niin varsin hyvin voi ajella isolla pyörällä ilman tarvetta pyörän madallukseen.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja