Olmi kirjoitti:Äänenvaimentimen sisältä se huiluosa poikki, vaikuttaako jotenkin ikävästi jos jätän sen kokonaan pois vai jätänkö irralleen sinne sisälle? Hitsivehkeitä kun ei ole käytössä tähän hätään...
Jay_|P kirjoitti:Kertokaa joku nelitahti-ihminen mulle noista niin kummallisista moottoreista niin että minäkin ummarran. Honda crf250r -12 kyseessä ja "onkelma" moottorin nakutus ääni. Pyörään vaihdettu aikasemmin virinokka ja madallettu kansi. Noihan kulkee käsikädessä mun järjen mukaan, eikö? Ajoin pyörällä 2 ajokertaa kunnes alkoi häiritteen keski/yläkierroksilla helposti "edukseen" erottuva venttiilien nakutusääni. Minulle kerrottiin että tuo nakutusääni tuli peliin mukaan kun tehtiin tuo kansi/nokkamodi. Ja samalla pyörä tuli vähän vaikeemmin käyntiin lähteväksi. Mittasin venavälykset ja ne on rajoissaan, pako puolella oli tosin aika tiukka sovitus tuo minimi eli 0,25mm. Laitanko mopon kasaan ja jatkan ajamista seuraten paheneeko tuo ääni vai mitä tässä pitäisi tehdä.
Joonazzs kirjoitti:Mikähän on kun ei tahdo linkun laakerit kestää, vaihdoin all ballssin laakerisarjan ja 10h ajon jälkeen laakerit on rikki siten että ulkokoolit on tavallaan painunut kasaan ja neulat on karannu sinne laakeripesän sisään, hyvässä rasvassa olen laakerit pitänyt. Edelliset laakerit oli hajonneet samalla tavalla. Vähän turhan pieni vaihtoväli satasen laakereille. Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu, ja onko muilla hajonnut samalla tavalla?
pmc kirjoitti:Joonazzs kirjoitti:Mikähän on kun ei tahdo linkun laakerit kestää, vaihdoin all ballssin laakerisarjan ja 10h ajon jälkeen laakerit on rikki siten että ulkokoolit on tavallaan painunut kasaan ja neulat on karannu sinne laakeripesän sisään, hyvässä rasvassa olen laakerit pitänyt. Edelliset laakerit oli hajonneet samalla tavalla. Vähän turhan pieni vaihtoväli satasen laakereille. Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu, ja onko muilla hajonnut samalla tavalla?
Selitystä en täysin ymmärtänyt, pilkkujen ja pisteiden käyttö lauseissa auttaisi. Eihän neulat oikein voi painua ulkokooleihin, ellei laakeripesät ole väljät -> ulkokoolit eivät saa tukea? Nämä tarvike linkunlaakerisarjat ovat tosin monesti hyvin huono laatuisia, joten ei ne väljissä pesissä montaa tuntia kestä. Alkuperäiset laakerit tulee paljon halvemmaksi pitkässä juoksussa.
laitoitko millä ne laakeri t sinne paikalleen? Jos ulkokooli kasassa niin vois johtua liiasta väkivallasta eli niitä ei hakkaamalla oikein saisi laittaaJoonazzs kirjoitti:Mikähän on kun ei tahdo linkun laakerit kestää, vaihdoin all ballssin laakerisarjan ja 10h ajon jälkeen laakerit on rikki siten että ulkokoolit on tavallaan painunut kasaan ja neulat on karannu sinne laakeripesän sisään, hyvässä rasvassa olen laakerit pitänyt. Edelliset laakerit oli hajonneet samalla tavalla. Vähän turhan pieni vaihtoväli satasen laakereille. Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu, ja onko muilla hajonnut samalla tavalla?
Joonazzs kirjoitti:Mikähän on kun ei tahdo linkun laakerit kestää, vaihdoin all ballssin laakerisarjan ja 10h ajon jälkeen laakerit on rikki siten että ulkokoolit on tavallaan painunut kasaan ja neulat on karannu sinne laakeripesän sisään, hyvässä rasvassa olen laakerit pitänyt. Edelliset laakerit oli hajonneet samalla tavalla. Vähän turhan pieni vaihtoväli satasen laakereille. Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu, ja onko muilla hajonnut samalla tavalla?