Vai niin... meikä vissiin katso jonkun väärän kisan?
a) Rata oli älyttömän kapea - noita rännejä näkee muuallakin maailmassa, missä oli tuttu SX glamuuri???
b) En sanois että Stewart oli vaisu, osittain ehkä, mut enemmänkin rata vaan oli niin käsittämätön että oli parempi peesailla se puoli kierrosta, ja sitten käyttää ne muutamat ohituspaikat mitä sinne oli aikaseks saatu. Suurimmaks osaks ei kannattanut oikein ees linjaa vaihtaa (jos nyt edes rännissä tilaa oli), kun ei siinä ollut mitään muuta kun se yks linja.
c) Esim. kunnon pattisuora loisti poissaolollaan. Patit oli tehty paikkaan missä oli 90 ennen, ja jälkeen. Käytännössä kaikki ajoi samaa linjaa. Samoin kunnon rytmipätkät puuttui - semmosia mitä vois vetää muutamalla eri jaolla.
d) Rataan oli saatu "pituutta" tai ainakin kierrokset kesti kauan: radalla oli aika paljon "mx-tyylisiä" hyppyreitä/kasoja, mitkä vaan rullattiin yli tai sitten joku ihan pieni hyppy johonkin pieneen pattiin. Liian vähän kunnon flowta, enemmänkin tommosia rytmin tappajia. Melkein ku 80-luvun superia...
e) Osittain on hienoa että kisat on tasasia, mutta kyllä toi oli enemmänkin tylsää katsottavaa. Mä en tiiä mitä kisaa mä katsoin mut mun mielestä siinä ei tapahtunut mitään: RV otti startin ja pakeni, Reed totes ettei pysy kyydissä (ja omien sanojensa mukaan ei pitänyt radasta yhtään) ja alkoi ajaan toisesta paikasta, Dungey näytti vielä opettelevan miten Kotarilla ajetaan, Bubba oli lyöty huonon startin myötä, ja muut sitten ajeli sen mitä ajeli. Tedesco ja Short yllättävänkin hyviä.
Kyllä nyt oikeesti Supercross-radan pitää olla sellanen, maailman huipulla, että siellä on paikkoja missä ne huiput erottuu. Kyllä tuli ikävä semmosia mestoja missä esim. Stewart on vetänyt ihan omalla jaollaan, tai niin pitkät pattisuorat että pelimiehet vetää ne kovempaa ku meikäläiset tasasella maalla. Liikaa oli menty sillä MEC-ratakonseptilla, IMO. Bring back the SX!
Mutta - kuten tästäkin näkyy niin mielipiteitä on monia, puolesta ja vastaan
Anaheim 1 - Excellent Track Layout @ VitalMX