Huolto & korjaus

xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut xQ » 9.9.2013 17:58

Kaasupohjaan vaa nii kylläse siitä!
nikke700
Liittynyt:
18.11.2008 1:05
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut nikke700 » 9.9.2013 20:04

kellää tietoo mikä mahtas olla ku pyörä sammuu ajosta kun lämpenee?

vaihoin pulssianturin ja sillä toimi noin 20 km mitä ajoin 1pv aikana ja sit seuraavana ei enää toiminu vaan sammu keske ajon kun olin ajanut noin 2 km.

pystyy ajaa pair kilsaa ja siit sitä eteen päin kun lähtee käyntii nii noin max 1km verra ja sit taas sammuu.
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 10.9.2013 0:38

Riippuu ehkä jonkun verran siitä mikä pyörä on kyseessä, mutta kokeile nyt vaikka tulppa vaihtaa ja tsekkaa tulpan johto jos et ole jo. Jos ei noissa niin sitten voisi epäillä vaikka puolaa... ehkä. Sähköviallehan tuo kuulostaa.
TeKaMOTO@Youtube
Santei
Liittynyt:
21.10.2010 13:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Santei » 10.9.2013 12:13

xQ kirjoitti:Kaasupohjaan vaa nii kylläse siitä!


Testattu jo päälle 10 tuntia, ei auttanut. :D
nikke700
Liittynyt:
18.11.2008 1:05
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut nikke700 » 10.9.2013 15:26

pyöränä on husaberg ja 04 tekniikasta kyse vaihettu juuri/ edellinen omsitaja viahtanu 500km sisällä:

tulpan hattu+tulppa+johto+puola+cdi-boksi+staattori+pulssianturi vaihettiin ja toimi noin 1 pv mut hetiku koitti uusiks aamulla lähtee liikkeelle nii ei enää toiminu vaan sammu 2 km jälkeen kun kone oli lämmenny lopullisesti kunnolla normi lämpöihin.
rolle1
Liittynyt:
8.8.2012 1:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut rolle1 » 12.9.2013 23:01

pitääkö jäähdytysnesteiden laitossa rempan jälkeen tehdä joku ilmaus että neste alkaa kiertämään?
laitoin pari päivää sitten uudet nesteet sisään, ihan täyteen ja sitten laitoin käyntiin niin parin minuutin päästä moottori oli tulikuuma
nyt kävin katsomassa niin syylärin tankki oli tyhjä. eli pitääkö vielä ilmata tai jotain muuta tehdä? ja mistä sen tietää alkaako nesteet kiertämään?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut AceFin » 12.9.2013 23:30

Pitää ilmata. Tapahtuu puristelemalla letkuja ja kaatamalla lisää nestettä sitä mukaa kun kuplia tulee ja pinta laskee. Lopuksi vielä kone käyntiin ja jatkaa hetken aikaa puristelua.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 13.9.2013 1:15

Onnistuu myös sata kertaa nopeammin polkasemalla kiksiä muutaman kerran tai käynnistämällä kone sekunniks ja täyttämällä taas. Tarvittaessa pari toistoa. Sanoisin että letkujen puristelu on ihan pelkkää ajan kuluttamista. Vasemman syylarin päällä on yleensä myös ilmausruuvi joka kannattaa avata niin saa siltäkin puolelta ilmat pihalle.
TeKaMOTO@Youtube
rolle1
Liittynyt:
8.8.2012 1:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut rolle1 » 13.9.2013 10:44

joo no kokeillaampa tuota. mistä voin olla sitten satavarma että jäähdytys toimii eli neste alkaa kiertämään? kun ei ole mitään lämpömittaria mistä näkis lämpötilan
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 13.9.2013 10:58

Syylarien yläosat lämpenee jos toimii.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 13.9.2013 14:41

korkki auki ja syylärit täyteen sitten odottaa vähän aikaa jos pinta vielä laskee niin laittaa lisää. Sitten korkki kii ja mopo käymään vaikka minuutiksi. Korkki auki ja pistää taas täytee.(avaa varovasti jos on painetta)

Ei tästä kannata vaikeeta tehdä. Jäähdyttäjä on ylin osa niin se ilma kyllä tulee itsestäänkin sieltä pois
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 13.9.2013 14:42

ja tämä siis kurapyörissä. Katupyörissä sun muissa monipyttysissä tai paisuntakipollisissa mopoissa voi joutua jotain varsinaista ilmausta tekemäänkin.
rolle1
Liittynyt:
8.8.2012 1:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut rolle1 » 13.9.2013 19:03

tämmöistä kysyisin että laitoin rempan jälkeen uudet öljyt koneeseen ja sen verran että silmästä näkyi öljy. Laski että sinne meni n. Litra. Sitten kävin ajamassa 100m ja katsoin silmästä uudetaan niin öljyä ei näkynyt enää vaikka kuin kallistin pyörää. Ajattelin että pitää laittaa lisää öljyä niin kaadoin sinne taas sen verran että silmästä näkyi öljy. Sinne meni n. 0,5 litraa. Kävin taas ajamassa pienen kierroksen ja katsoin silmästä niin ei taaskaan näkynyt öljyä vaikka kuinka kallistelin pyörää. Eli kannattaako huolestua? Voiko olla että silmä on jostakin syystä vaan rikki ettei näytä öljyä? Ja menikö sinne nyt aivan liikaa kun lisäsin toisella kerralla?
Kannattaako lähtä ajamaan?
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 13.9.2013 21:43

No kerro nyt hyvä ihminen mistä pyörästä on kyse.

Jos et muuten tiedä niin kokeile googlettaa paljonko öljyä siihen sun pyörääs pitäis ylinpäätään mennä. Paha nimittäin sanoa onko syytä huolestua jos ei ole tiedossa edes että paljonko siellä pitäisi olla öljyä.
TeKaMOTO@Youtube
rolle1
Liittynyt:
8.8.2012 1:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut rolle1 » 13.9.2013 22:36

Joo se piti laittaa tuohon loppuun mutta unohdin. Eli ktm 250 exc-f.