KTM GS-Keskustelua :)

J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 5.6.2009 21:32

QueQ kirjoitti:kyselin kanssa tuosta pinnotuksesta 3-4kk menee ja maksaa n.300€


Itsellä meni kyllä 3vko pikana ja 20e otti lisä hintaa niin ei paha pikana mun mielestä :)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
QueQ
Pyörä:
KTM 300 GS & KTM MXC 300
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
21.5.2009 21:22

ViestiKirjoittanut QueQ » 5.6.2009 23:26

J!gs@w# kirjoitti:
QueQ kirjoitti:kyselin kanssa tuosta pinnotuksesta 3-4kk menee ja maksaa n.300€


Itsellä meni kyllä 3vko pikana ja 20e otti lisä hintaa niin ei paha pikana mun mielestä :)


hienoa sitten luultavasti johtuu paikasta mistä kysyy :( mutta tuota kumpi nyt siten olisi kannattavampi putkitus vai pinnotus ton putkituksen sais kuiteskin halvemmalla ja senhän voi viel porata?
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40

ViestiKirjoittanut paapeli » 5.6.2009 23:37

Putkinipasta saa tehtyä ulosvetäjän. Ei suositella ainakaan leukavetäjillä särkeä.. :itku:
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 6.6.2009 10:37

QueQ kirjoitti:
J!gs@w# kirjoitti:
QueQ kirjoitti:kyselin kanssa tuosta pinnotuksesta 3-4kk menee ja maksaa n.300€


Itsellä meni kyllä 3vko pikana ja 20e otti lisä hintaa niin ei paha pikana mun mielestä :)


hienoa sitten luultavasti johtuu paikasta mistä kysyy :( mutta tuota kumpi nyt siten olisi kannattavampi putkitus vai pinnotus ton putkituksen sais kuiteskin halvemmalla ja senhän voi viel porata?


Kun kysyin niin putkituksen saa 40e halvemmalla tuolta. Ja se kenelle vein sylinterin sanoi että hän ei suosittele putkitusta koska se putki alkaa liikkumaan ajanmyötä siellä sylinterissä ja että saako hän laitettua sen ihan millilleen samaan kohtaan kanavista jne. Tiedä sitten että kumpi on parempi , itsellä ei ole kokemusta kuin pinnoituksesta , ja suosittelen koska sylinteri on kuin uusi nyt :)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
Collusion
Pyörä:
KTM EXC 250 -96
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.8.2004 0:46

ViestiKirjoittanut Collusion » 6.6.2009 14:59

Onkohan tuo 250cc GS:än kone pysynyt samana noissa 90-luvun puolivälin pyörissä? Kumma juttu kun Stormilta löytyy vm. 94:ään löytyy proxin mäntiä, mutta ysivitoseen ei. Eivät osanneet siellä sanoa juuta eikä jaata.
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2006 1:05

ViestiKirjoittanut mudface » 7.6.2009 22:13

QueQ kirjoitti:mutta tuota kumpi nyt siten olisi kannattavampi putkitus vai pinnotus ton putkituksen sais kuiteskin halvemmalla ja senhän voi viel porata?

Jos olen oikein ymmärtänyt, on putkitus ihan teräsputki ja pinnoitus on Nicasil tai vastaava. Putkitettu sylinteri on porattavissa, mutta myös porattava, koska se kuluu käytössä ihan eri tahtiin kuin pinnoitettu. Ilman porautusta teräsputki on jo ovaali, kun Nicasil-pinnalla ei näy edes kulumaa. Em. pinnoitteen kitka on todella pieni verrattuna putkitettuun, mikä tietty vaikuttaa pintalämpöihin ja kiinnileikkautumisen herkkyyteen. En siis pidä putkitusta järkevänä vaihtoehtona, kun hinnat ovat lähes samalla tasolla. Paketiin ja Hollantiin, on minun mielipide!
jokr89
Pyörä:
KTM GS 250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.5.2009 18:24

ViestiKirjoittanut jokr89 » 8.6.2009 4:37

Dodiin nyt odotellaan vielä viikon verran että palkka tulloo niin pääseee hakemaan loput puuttuvat osat koneeseen että pääsee kasaamaan tuota konetta, ja tänään jos onnistuisi vaikka koululla tekemään sylinterin sivulle tulevan jäähdytys letkun kiinnikkeen kun sellainen näköjään tästä yksilöstä uupui kun purettuna ostin :) Toivottavasti tuo kytkinkin aukee kun laittaa öljyt sisään kun en viitsinyt alkamaan availemaan konetta kun sain tapella tuon magneton kiristysmutterin kanssa tarpeeksi kauan. Eli kävin hakemassa uuden mutterin ja sitten ei muuta kuin laittamaan kiinni sitä, niin huomasin että ne toisen pään ensimmäiset kierteet on aivan pillunpäreinä, no ei siinä muuta kuin teräväreunaisella viilalla oikomaan niitä niin eiköhän se mene taas aivan Vituiks. Katoin että kierteet olis nyt siinä kunnossa että saisin mutterin kierrettyä niin enköhän viisaana yritä sitä räikällä vääntää hiemän liian kovaa sinne niin ekat 3 kierrettä mutterista sileiksi jeeeee! No sitten meni hermot, niin kampuran pään ekat kolme kierrettä poies viilaamalla ja sitten sain sen kiinni ilman mitään ongelmia. Elikkä yksinkertaisin ratkaisu toimi TAAS. Nyt ei muuta kuin osia valmiiksi etsimään että viikon päästä pääsee törsäämään kaikki rahat. Eli hakusessa on pakoputken takapää paisarista taaksepäin, Kaikki katteet(uudenpaan mallii EXC ym. ym.), putsaria(65mmhalkaisija), tankoa, nopeusmeetteriä ja kaikki ajokamat. Laittakee ihmeessä viestiä jos jotain on tarjolla.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 8.6.2009 12:20

Kotarista kuvia galleriasssa......Käykää kattoon.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
QueQ
Pyörä:
KTM 300 GS & KTM MXC 300
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
21.5.2009 21:22
ktm gs 300 -91

ViestiKirjoittanut QueQ » 8.6.2009 18:12

elikkäs nyt ois pytty hakusessa ilmotelkaa yv:ä jos joltain löytyy 250 tai 300cc :roll:
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 9.6.2009 1:09

Kysäseppä tältä kaverilta http://www.motot.net/talli/53282
jokr89
Pyörä:
KTM GS 250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.5.2009 18:24

ViestiKirjoittanut jokr89 » 10.6.2009 18:37

Niin tuosta moottoriöljystä vielä, että löysin vain stormin sivuilta 10 w 30 motorexiä, että oliskohan se sitten hyvää öljyä? Ja tossa kotarissa taitaa olla vaihteisto-ja kytkinöljyt samassa elikkäs tuon tuotteen tekstin mukaan pitäisi ainakin sopia juurikin tuohon. Ja teksteissä luki että on synteettistä ja vastaa viskositeetiltään 85w /80 . Eli sanokees olenko oikeaa öljyä katellut vai ihan väärää. :)
Collusion
Pyörä:
KTM EXC 250 -96
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
3.8.2004 0:46

ViestiKirjoittanut Collusion » 10.6.2009 22:41

Ite ostin Mobilin Super 2000 -öljyä, jossa viskositeetti on 10w40. Vastasi spekseiltään aikalailla tuota Castrolin MTX:ää.

Niin, paljonkos sitä muuten laitetaan? Oma pyörä on 250cc vm. 96 GS :roll: En saa tällä hetkellä tuota öljynpinnan tarkisruuvia auki, kun täältä maalta ei löydy siihen sopivaa avainta :nolo:
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 10.6.2009 23:36

Samperi sentäs taas sai kotarin kanssa tapella... Onneksi sentäs onnea päivässä oli että MOTOPLAT SYTYTYSKÄÄMIT tulivat korjaajalta, Eli siis etujarrusatula alkoi heilua+tärittämään... syynä että alemman liukutapin "hela" oli kadonnut/tippunut jonnekkin, tein sitten siihen KOVASTA letkusta sellaisen "holkin" joka ei ole väljä, eikä myöskään liian tiukka jollois se satula pääsee liikkumaan niinkuin sen kuuluukin. Sitten tein perushuoltoa jonka jälkeen löin vehkeen käyntiin ja taas mentiin :D .... Hemmetti minkä romaanin tästä tein.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
jokr89
Pyörä:
KTM GS 250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.5.2009 18:24

ViestiKirjoittanut jokr89 » 13.6.2009 5:01

Dodiin nyt on sitten kone lopultakin kasassa täysin ja enään täytyy tiivistää jäähdyttimestä muutama pieni kolo. Ja eilen kävin ihan snadin rundin ajamassa tuolla,ja hyvin näytti kiihtyvän ja kulkevan, mutta röpöttää aivan jumalattomasti alakierroksilla ja tyhjäkäynti pomppii ärsyttävästi. Kaasutin on tuossa 37mm dellorto että kannattaiskohan alkaa isontaa suutinta vai pienentää? Ja miten toi tyhjäkäynnistä saisi ton pomppimisen loppumaan?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 13.6.2009 12:14

Jahas... Tänään alkoi ktm pätkimään ja syynä oli tulppa josta oli se elektrodi haljennut pyttyyn:D, ei ollu jälkiä onneksi tullut vaan on mennyt pakoaukosta ulos(huh)... Ja tuosta kaasarista, omassa piikissä on 37mm kaasari kanssa.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....