KTM SX 125

-sakke-
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
30.10.2007 17:39

ViestiKirjoittanut -sakke- » 19.4.2010 22:02

Mikäköhä vois olla vääri ku itellä tää tappi http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/499308/what/allfields/name/p1nssi on liian ulkona tost ja sit kytkin luistaa kokoaja..?
TgNox
Pyörä:
675
Liittynyt:
17.3.2007 11:34

ViestiKirjoittanut TgNox » 10.5.2010 14:57

Onko 125sx 2001 lohkot samanlaiset kun 06 exc:ssä?
>TurrikkA<
Pyörä:
Papikka..... mikäpä muukaan...
Paikkakunta:
Rautalampi
Liittynyt:
13.9.2004 15:58
öö

ViestiKirjoittanut >TurrikkA< » 15.5.2010 11:52

Osaakohan kukaan kokemuksien perusteella heittää mikä on kun vaihteet katosivat moottorista? ja kyseessä on nyt 98vm 125cc. Öljyn seassa ei metallihilettä eikä irtonaisia osiakaan. Ja jos joku sattuu tietämään räjäytyskuvia tähän koneeseen niin linkkiä kiitos..
koivisto-
Liittynyt:
19.1.2009 23:14
KOTARISI!

ViestiKirjoittanut koivisto- » 16.5.2010 0:01

kr4k0w kirjoitti:tulpan hattuja ja johtoja on vaiheltu eikä kipinää vain tule. Omaa puolaa kokonaisuudessaan testattu toisessa pyörässä ja toimii loistavasti, mutta kun omaan laittaa takaisin niin ei tule kipinää, taas kaverin puolaa testattu omassa eikä sillonkaan mitään. Paljonkos CDI-boksilta pitäis tulla jännitettä puolalle jotta kipinä tulee? tuossa mitattiin niin n.14 volttia tulee. Sitten semmoinen välikysymys että kun ottaa virta johdon puolasta irti niin silloin näyttää jännitetta mutta kun se laittaa siihen puolaan kiinni niin sitten ei näytäkkään mitään? kaverin pyörässä sama homma mutta sinne kipinä tulee. Vähä nyt ihme homma kun ei kipinää tule kun kaikki pelaa, valojohdollekkin tulee oikea jännitte...


Luulen että sun kotaris magneetossa on vettä? Tarkista magneetto! Saattaa olla, että magneetossa on vettä tai bensaa (jos bensaa) tulee hiukkasen isompi homma, jos vain vettä niin ei muutakun kuivaamaan ensin paperilla ja sitten lämpöö puhaltimella sinne. Tarkasta myös magneeton kipinäkivi. Sen kuuluu mennä parin millin päästä, mutta EI saa osua toiseen kiveen. ONNEA vian etsimiseen, toivottavasti löytyy vika.
koivisto-
Liittynyt:
19.1.2009 23:14
TARKISTA!

ViestiKirjoittanut koivisto- » 16.5.2010 0:03

>TurrikkA< kirjoitti:Osaakohan kukaan kokemuksien perusteella heittää mikä on kun vaihteet katosivat moottorista? ja kyseessä on nyt 98vm 125cc. Öljyn seassa ei metallihilettä eikä irtonaisia osiakaan. Ja jos joku sattuu tietämään räjäytyskuvia tähän koneeseen niin linkkiä kiitos..


Avaappaa vaihdekoppas. Mulla oli ketju menny poikki ja 123 vaihteiden rattaat paskaksi. :) toivottavasti löytyy vika.
koivisto-
Liittynyt:
19.1.2009 23:14

ViestiKirjoittanut koivisto- » 16.5.2010 0:09

-sakke- kirjoitti:Mikäköhä vois olla vääri ku itellä tää tappi http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/499308/what/allfields/name/p1nssi on liian ulkona tost ja sit kytkin luistaa kokoaja..?


Sun kuvas on ilmeisesti poistettu tietokannasta. Jos tarkoitat ''tappia'' joka on kytkinvaijerisi päässä, joka menee moottorin sisään?? Jos se siis on liian ulkona, avaa moottorisi kansi, ja kiinnitä ''tappi'' kunnolla paikoilleen. Luistaako kytkin myös kun kotka on käynnissä?
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52

ViestiKirjoittanut josko » 16.5.2010 10:19

>TurrikkA< kirjoitti:Osaakohan kukaan kokemuksien perusteella heittää mikä on kun vaihteet katosivat moottorista? ja kyseessä on nyt 98vm 125cc. Öljyn seassa ei metallihilettä eikä irtonaisia osiakaan. Ja jos joku sattuu tietämään räjäytyskuvia tähän koneeseen niin linkkiä kiitos..


Etusivulla on linkit räjäytyskuviin. Miten ne vaihteet katosivat? Liikkuuko poljin mihinkään?
Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa osa nro. 24 tästä kuvasta. Eli kytkinpuoli auki ja kytkinkruunu pois niin näkyy tuo osa.
TgNox
Pyörä:
675
Liittynyt:
17.3.2007 11:34

ViestiKirjoittanut TgNox » 16.5.2010 16:23

koivisto- kirjoitti:
-sakke- kirjoitti:Mikäköhä vois olla vääri ku itellä tää tappi http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/499308/what/allfields/name/p1nssi on liian ulkona tost ja sit kytkin luistaa kokoaja..?


Sun kuvas on ilmeisesti poistettu tietokannasta. Jos tarkoitat ''tappia'' joka on kytkinvaijerisi päässä, joka menee moottorin sisään?? Jos se siis on liian ulkona, avaa moottorisi kansi, ja kiinnitä ''tappi'' kunnolla paikoilleen. Luistaako kytkin myös kun kotka on käynnissä?

Eipä ole kytkinvaijeria ollenkaan. Ja tapilla sakke tarkoittaa kytkimen työsylinteristä lähtevää tappia.
koivisto-
Liittynyt:
19.1.2009 23:14
juu

ViestiKirjoittanut koivisto- » 20.5.2010 23:18

TgNox kirjoitti:
koivisto- kirjoitti:
-sakke- kirjoitti:Mikäköhä vois olla vääri ku itellä tää tappi http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/499308/what/allfields/name/p1nssi on liian ulkona tost ja sit kytkin luistaa kokoaja..?


Sun kuvas on ilmeisesti poistettu tietokannasta. Jos tarkoitat ''tappia'' joka on kytkinvaijerisi päässä, joka menee moottorin sisään?? Jos se siis on liian ulkona, avaa moottorisi kansi, ja kiinnitä ''tappi'' kunnolla paikoilleen. Luistaako kytkin myös kun kotka on käynnissä?

Eipä ole kytkinvaijeria ollenkaan. Ja tapilla sakke tarkoittaa kytkimen työsylinteristä lähtevää tappia.


Jaa nii eli kysees o nestekytkin.. öö no avaa se kytkinkoppas, eiköhän vika löydy.
jonthu
Pyörä:
Honda crf 250 ja Derbi drd racing
Liittynyt:
4.5.2010 15:19

ViestiKirjoittanut jonthu » 21.6.2010 11:28

onko hyvä pyörä tuollainen 2007-2008 KTM sx125 kun olis tarkotus sellaista kattella
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 21.6.2010 12:02

jonthu kirjoitti:onko hyvä pyörä tuollainen 2007-2008 KTM sx125 kun olis tarkotus sellaista kattella

Omasta takaa voisin ainakin suositella. Toiminu tähän asti kuin kello. Muutamat laakerit joutunu vaihtaa, mutta ne nyt on aika perus kulutusosaa. Kannattaa väh. 07 katella, koska muistaakseni siihen tuli jonkin verran uudistuksia verraten vanhempiin. Ainaki mm. männät myydään vm. 07-09.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 21.6.2010 12:22

Käyköhän piikkisen exc äänenvaimentaja sx:ään ?
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 21.6.2010 12:24

Käyy
V-V-VVjalkåkenäläinänen
Noc
Pyörä:
500whp
Paikkakunta:
Tokyo
Liittynyt:
10.7.2005 14:26

ViestiKirjoittanut Noc » 21.6.2010 15:34

Guuna#243 kirjoitti: Ainaki mm. männät myydään vm. 07-09.
Männät on ainakin EXC:ssä ollu aivan samat pidemmän aikaa, en muista mistä mallista lähtien mut ainakin nyt tämän vuosituhannen laitteissa on kaikissa samat männät. Onko SX:ssä tosiaan erilainen pytty sitten 07->? Aika oudolta tuntuis. :eek:

HeeBoF kirjoitti:Käyköhän piikkisen exc äänenvaimentaja sx:ään ?
Riippuu minkä vuotisen EXC:n änkkää oot sxään laittamassa ja minkä ikänen se SX on. Paisarin ''välipillin'' pituudet noissa muuttu, muistaakseni jossain 2004 paikkeilla? Eli ns. ''vanhanmallin'' änkkä ja ''uudenmallin'' paisari ei sovi yhteen, mutta sekä vanhan- että uudenmallinen änkkä+paisari yhdistelmä sopii kuitenkin riippumatta minkä ikänen pyörä(kunhan on tältä vuosituhannelta :D).
2JZ no shit!
HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 21.6.2010 17:12

Eli sx:äni on 06 vuosimallia joten 04-> pitää olla äänenvaimentajan ennen kuin passaa tohon ? Mikäs on merkiltään orkkis putki vai onko mikään kun tuossa pällistelin niin doman putki näyttäs omassa pyörässä olevan.