KTM EXC 125

Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 27.8.2006 17:29

stabi kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:En viitteis koko topikkia alusta saakka lukemaan. Onko noi 90 luvun loppupuolen ex:ceet täys paskoja?


Eijoo.. Kaveril oli -99 eikä mitää vikaa puolen vuoden omistuksen aikana. Se oli kyllä hyvin huollettu ja hyvässä iskussa, eikä mikään paskakasa. Keula on ainoastaan vähä onnettomampi ku uudemmissa oleva USD..
No kiitän tiedosta. Jos ny vaik erehtyis ostamaan jonkun enskan, KTM sen kyllä täytyy olla ei siitä mihkään pääse.
Hampuus1
Liittynyt:
23.6.2006 22:36

ViestiKirjoittanut Hampuus1 » 27.8.2006 17:38

SMK;-) kirjoitti:No kyllä -03 125 ja 200 on samat pyörät, eroa ei ole kuin kampura, mäntä, pytty ja pakoputkisto.

On on tarkoitinkin tossa vuosimalleja. 125 ja 200 katteet sopii keskenänäsä jos vain samaa mallia
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 27.8.2006 17:59

Mulla oli kans tollane -99 kotka, ei se nyt huono ollu, mut mut. Kierteet oli vähä joka paikas älyttömän heikot, kerranki lensin aika hyvin ku meni etupyörä lukkoon, ku etujarrusatulan toinen pultti oli irronnu, ku kierteet oli jostain käsittämättömästä syystä menneet. Sit joka pultis sai olla purkillinen kierrelukitetta, muuten ei pysyny kiinni, millo tippu kiksi, millo vaihdepoljin, tais kerran lähtee tulppaki irti kesken ajon vaik varmaan olin kiristäny :D. Sit se kytkin, mitä hittoa tekee piikissä nestekytkimellä? Letku poikki ja oliks se joku 70e kerta. Sit kans se ilmanputsarikopan kansi, aina sai pistää teippiä niide sokkien päälle etteivät lähteneet kävelee. Keula oli ihan ok, et ei se USD nyt mikään niin ihmeellinen ratkaisu ole.
Hampuus1
Liittynyt:
23.6.2006 22:36

ViestiKirjoittanut Hampuus1 » 27.8.2006 18:07

Oretna kirjoitti:Mulla oli kans tollane -99 kotka, ei se nyt huono ollu, mut mut. Kierteet oli vähä joka paikas älyttömän heikot, kerranki lensin aika hyvin ku meni etupyörä lukkoon, ku etujarrusatulan toinen pultti oli irronnu, ku kierteet oli jostain käsittämättömästä syystä menneet. Sit joka pultis sai olla purkillinen kierrelukitetta, muuten ei pysyny kiinni, millo tippu kiksi, millo vaihdepoljin, tais kerran lähtee tulppaki irti kesken ajon vaik varmaan olin kiristäny :D. Sit se kytkin, mitä hittoa tekee piikissä nestekytkimellä? Letku poikki ja oliks se joku 70e kerta. Sit kans se ilmanputsarikopan kansi, aina sai pistää teippiä niide sokkien päälle etteivät lähteneet kävelee. Keula oli ihan ok, et ei se USD nyt mikään niin ihmeellinen ratkaisu ole.

Älä ny viitti.. Kytkimenletku 70 egee kerta.. Mulla makso 3 euroo letku ja helmi siihen päähän 20 centtiä. Kannattaa ostaa kerralla jotain teräspunosletkua niin ei murru enään. Ja onhan toi nestekytkin kiva mauste.. Sitä jaksaa vielä painaa monen kierroksen jälkeen kun muuten kädet on hyytelöä Ja noo muutkin ongelmat kuulostaa kyllä aika rajuilta.. Itsellä ole kertaakaan löystynyt yksikäään pultti vaikken lukitetta ole käyttänyt kertaakaan eikä ilmanputsarin kotelon kanssa ole ollut mitään ongelmaa.. Hyvin on pysynyt paikalla.. Taitaa Yammumies nyt hiukan liiotella
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 27.8.2006 18:21

No eipä muutne liioittele. Mulla on ollut ajossa 250F, 125 ja 300, vm:t -02--03. Se kytkimen letku maksaa sen 70e, on menny minultakin, orkkiskin on teräspunos. Toki sen hydraulifirmassa saa teetettyä halvemmalla, mutta ei tosiaankaan 3e vaan 10x se.

Sit joka ikisestä löystyy nimenomaan vaihdepoljin ihan omia aikojaan, paras kiristysväli on 10min.! Nelarissa löstyi kaikki ruuvit, myös T-kappaleiden ja takahäkin. Moista hirvitystä ei ole ollut kuin KXF:ssä (ihme, siinä ei ole edes tP-akselia!), mutta kotariahan ei ole tasapainotettu vaikka sitä varten on oikein akselikin...

Että turha hypettää sitä porkkanaa yhtään. Vaikkei nuo vielä valintakriteereitä olekaan. Lukitteella pärjää, ainoa ikävä puoli on se avaaminen, kun ei saakaan sormin pyöritettyä. Ne porkkanat ei vaan ole sen parempia kuin muutkaan, tuskin muu kuin tehdas tietää esim. kuinka monesta -06:sta on menny sylkky ja syttylaitteet vaihtoon.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Joni_
Liittynyt:
7.5.2005 22:06

ViestiKirjoittanut Joni_ » 27.8.2006 18:55

Ei varmaan ole mikään salaisuus että eurojen sähköt on aivan hanurista. Aina ollut ja tulee olemaan.
Hampuus1
Liittynyt:
23.6.2006 22:36

ViestiKirjoittanut Hampuus1 » 27.8.2006 22:17

Kytkinletku ja siihen helmi maksoi ilman mitään teettämisiä letkurullasta pätkästynä 3.20 euroa. Aivan normaalia 5 millin hydrauli letkua. On siinä rahastettu jos olette alkuperäsisestä mennyt 70 ekua maksamaan. Ja toi ruuvien löystyminen.. No ainakaan itsellä ei ole moista tapahtunut eikä kaverillanikaan jolla on ollut jo pari vuotta 03 sx:sä. Eikä siinä mitään hypeä ole en väitä etteikö japsit yhtä hyviä pyöriä olisi itse vain olen kotareihin tykästynyt ja seuraavaksi olenkin tollasta 05-06 vuoden 250 sx:ää katsellut.
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 27.8.2006 23:34

Hah hah hah hyvä että joku kertoi ees jotakin huonoja puolia mutta ne kierteet on huono juttu jos tulpat lentelee ja etupää menee lukkoon yms muut juttuu :D ei kyl teräspunos letku maksa kuin 2 egee täälpäin älkää ny hulluja puhelko 70e.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 27.8.2006 23:45

Jospa pojat menisivät sen orkkis letkun kanssa sinne liikkeeseen niin huomaisivta, että n. 10e se teettäminen luultavimmin tulee kustantamaan. Eihän sen toki tarvitse olla sitä samaa, mutta kestää varmasti paremmin.

Orkkis letkun ostamiseen voipi syynä olla vaikka halu säilyttää pyörä alkuperäisenä. Liitin on erilainen, joskin jälleen kerran, hydrauliikkaliikkeen laittama yhtä lailla toimiva. En sanonut sitä itsekään ostaneeni, tässä kohdin katsoin "virityksen" vastaavan alkuperäistä, kustannussyistä juurikin.

Eivätkä ne ruuvitkaan löysty, jos ne vetää KIINNI, mutta jos haluaa kierteille pitkää ikää ja käyttää suunnilleen ohjekirjasen momentteja, niin kylläpä löystyy.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Hampuus1
Liittynyt:
23.6.2006 22:36

ViestiKirjoittanut Hampuus1 » 28.8.2006 8:40

Mutta eihän siinä letkussa ole mitään teettämistä. Metri letkua ja irtohelmi joka kiristyy letkun ympärille itsestään kun se laitetaan nestesäiliöön kiinni ja kiristetään se kartio mutteri joka prässää helmen tiukaksi sekä letkuun ,että säiliön päähän. Myöskään toisessa päässä ei ole mitään teettämistä vaan letku vain painetaan siihen vastakappaleeseen. Ainut ongelma on saada se siihen ehjänä on aika tiukka ,mutta kyllä sekin onnistuu kun vähän taistelee.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 28.8.2006 9:36

Just. No tuli varmasti kotikonstein luotettava.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Hampuus1
Liittynyt:
23.6.2006 22:36

ViestiKirjoittanut Hampuus1 » 28.8.2006 15:09

Voi vittu.. Siihen letkuun mitään prässätä vaikka hakisit sen liikkeestä. Se kiristetään sillä kartio mutterilla jos siihen prässätään jotain nippoja et saa enään siihen kuuluvaa mutteria paikalle kun prässätty nippa on edessä. Samallalailla se tehdään se letkuvaihto vaikka kiikuttaisit pyöräsi kärryllä maahantuojan huoltoon ja maksaisit 150 euroa. Aivan yhtä luotettava kun tekee itse.
stabi
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
5.10.2002 21:34

ViestiKirjoittanut stabi » 28.8.2006 15:57

Oretna kirjoitti:Mulla oli kans tollane -99 kotka, ei se nyt huono ollu, mut mut. Kierteet oli vähä joka paikas älyttömän heikot, kerranki lensin aika hyvin ku meni etupyörä lukkoon, ku etujarrusatulan toinen pultti oli irronnu, ku kierteet oli jostain käsittämättömästä syystä menneet. Sit joka pultis sai olla purkillinen kierrelukitetta, muuten ei pysyny kiinni, millo tippu kiksi, millo vaihdepoljin, tais kerran lähtee tulppaki irti kesken ajon vaik varmaan olin kiristäny :D. Sit se kytkin, mitä hittoa tekee piikissä nestekytkimellä? Letku poikki ja oliks se joku 70e kerta. Sit kans se ilmanputsarikopan kansi, aina sai pistää teippiä niide sokkien päälle etteivät lähteneet kävelee. Keula oli ihan ok, et ei se USD nyt mikään niin ihmeellinen ratkaisu ole.


Toi on totta et pultit löystyy, mut sitä sattuu vähä joka merkillä. Noist kierteist on muutenki kiva pitää huolta, esim lohkoissa ja öljypropuissa ja muissakin paikoissa, et ois seuraavallaki omistajalla kivaa.. Jos irrottaes jää hiekkaa nii putsaa hyvin ja sitte lukitetta/rasvaa väliin. Vaihepoljin on mullaki löystyny mutku sen kiristi pari kertaa parin ratakierroksen jälkee nii nyt on pysyny. Tulppa on mullaki löystyny kerran mikä oli aika käsittämätön juttu, koska olin kiristänyt sen aika tiukalle, alko vaa tulpan vierest kansi öljyyntyy. :D

Kytkin on mun mielestä helvetin kätevä, yhellä sormellaki saa livauteltuu mutkista ulos. Kellää kaverilla eikä itellä oo koskaa menny letku poikki ja muutenki pienillä murheilla selvitty sen kanssa. Vaijerikytkinkin on ihan hyvä kans, mutta se täytyy olla aina rasvattu ja kunnossa.
Fleshgear
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 13:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 28.8.2006 16:17

Itellä meni viime ajokerralla se letku poikki yläpäästä aivan kiinnikkeen juuresta. Pätkä pois, mutteri letkun päähän ja takas paikoilleen.
Itse en ole onnistunut tuhoamaan vielä mitään kierteitä koko pyörästä ja muutenkin kokolailla kaikki pysyny kiinni. Putsarikopan kansi ei tarvi ees niitä kiinnike pultteja. Hyvä peli toi on ollu, pakko vaa myydä pois. -99vm. siis. Jos vaikka ens viikkoon mennessä sais ilmotuksen tehtyä, tarvii takahaarukan liukulaakerit metsästää jostain viel. Vanhat on pirun tiukassa kiinni prkle.
Juuei siisjoo.
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 28.8.2006 16:27

Itellä ei oo ikinä löystyny mitää kotarist, ellen sit ollu alunperin unohtanu kiristää kunnol. Ja tosta ku joku sano et parempi pitää kierteet kunnossa oikeilla momenteilla, ni paremmin ne pysyy kunnossa sillä et kiristää tappiin sillee et se pysyy kiinni, eikä silleen että kokoaika säädetään momenttiin ja sit esim. vaihdepoljin löystyy jossai kurakossa ja sit ajelet löysäl polkimel ja sit kiristät sitä paskasta pulttia.