80/85cc Crossi infoa.

motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
kawa 80 vm95

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 12.7.2009 19:13

montako kwta tai heppaa on kx80 vm95
onko se tehokkaampi kun yamaha yz85lw ? onko jollain kokemusta tai tietoa
niin onko jolllain oikeeta kokeusta nää maalaaisjärkijutut voi unohtaa mulle ainakin joku sano et kawa on 1,2hp tehokkaaampi
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 12.7.2009 19:34

mopodude kirjoitti:montako kwta tai heppaa on kx80 vm95
onko se tehokkaampi kun yamaha yz85lw ? onko jollain kokemusta tai tietoa
niin onko jolllain oikeeta kokeusta nää maalaaisjärkijutut voi unohtaa mulle ainakin joku sano et kawa on 1,2hp tehokkaaampi

Yamaha on tehokkaampi, koska siinä on isommat pyörät
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 12.7.2009 20:56

mopodude kirjoitti:montako kwta tai heppaa on kx80 vm95
onko se tehokkaampi kun yamaha yz85lw ? onko jollain kokemusta tai tietoa
niin onko jolllain oikeeta kokeusta nää maalaaisjärkijutut voi unohtaa mulle ainakin joku sano et kawa on 1,2hp tehokkaaampi


Sulle on sanottu ainaki 6 kertaa että yamaha on tehokkaampi, eksä usko vai ? :D mee kokeilee niitä radalle ja sitte sano että kumpi on tehokkaampi :)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 12.7.2009 21:11

Niinpä! Ja mieti että niissä on kuiteski yli 10 vuotta ikäeroo.. 10 vuotta on pitkä aika. Ja et itse taida edes olla sitä.


Mmakkee kirjoitti:Mitä öljylaatua käytetään Yamaha YZ85 vaihteistossa/moottorissa?


Jos joku nyt mulle vaikka vastais.. Tarkoitan öljylaadulla sitä kun esimerkiksi on W 40 ja näitä.
Pöö
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 12.7.2009 21:25

Mmakkee kirjoitti:Niinpä! Ja mieti että niissä on kuiteski yli 10 vuotta ikäeroo.. 10 vuotta on pitkä aika. Ja et itse taida edes olla sitä.


Aika turhaa provosointia. Et taida itsekään mitään ikämiehiä olla, niin ei varmaan tartte pätee.
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
dadasdas

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 12.7.2009 22:21

mutta tetääkö kukaan monta hp tai kw se on tehokkaampi
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 12.7.2009 22:30

mopodude kirjoitti:mutta tetääkö kukaan monta hp tai kw se on tehokkaampi

No se ei oo hirveen olennaista, kuskista se meneminen enenmän riippuu.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
tankist
Liittynyt:
31.5.2009 0:46

ViestiKirjoittanut tankist » 12.7.2009 22:52

Terve!

Mopomiehillä meni vissin luu kurkkuun poikittain :roll: kun kysyin oman kysymyksen, niin ehkä täällä joku osaa vastata.
Pyöra Rieju MRX/RRX 50 cm3 enduromopo, ksukina 90 kg mieshenkilö. Rata, katu ja krossia harastettu 15v takaaperin polkupyöralla.

Tuli mopolla radalla käytyä ja ihan kivaa se oli. Mut pompuissa takapyöra löi ilmaputsarin kotelon halki. Hyppyrit alusta syö hyvin, mut aalloko vai mikä hemmetin pompotus näillä suorilla onkaan, niin se lyö iskarit pohjaan.
Rjeu MRX/RRX on sama tekniikka kuin Yamaha DT50X / DT50R. Takaiskari on 270mm Paioli, ei säädettävä.
Mitä kannatais tehdä?
1. Laitaanko 20 mm pidemman ja jäykemmän iskarin, vai kelpaako ainostaan jäykempi? Mikä olisi jäykempi iskarimalli, mistää saa ja mitä maksaa?
2. Etupumput, Paioli 40mm(?) upside down, kannataisko vaihtaa jäykemmät jouset vai vaan paksempaa pumppua kiinni?
Ajattelin 300 - 500 euroon käyttää tähään projektiin. Jos joku osaa vastata, nin kiitos!
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 12.7.2009 23:07

tankist kirjoitti:Terve!

Mopomiehillä meni vissin luu kurkkuun poikittain :roll: kun kysyin oman kysymyksen, niin ehkä täällä joku osaa vastata.
Pyöra Rieju MRX/RRX 50 cm3 enduromopo, ksukina 90 kg mieshenkilö. Rata, katu ja krossia harastettu 15v takaaperin polkupyöralla.

Tuli mopolla radalla käytyä ja ihan kivaa se oli. Mut pompuissa takapyöra löi ilmaputsarin kotelon halki. Hyppyrit alusta syö hyvin, mut aalloko vai mikä hemmetin pompotus näillä suorilla onkaan, niin se lyö iskarit pohjaan.
Rjeu MRX/RRX on sama tekniikka kuin Yamaha DT50X / DT50R. Takaiskari on 270mm Paioli, ei säädettävä.
Mitä kannatais tehdä?
1. Laitaanko 20 mm pidemman ja jäykemmän iskarin, vai kelpaako ainostaan jäykempi? Mikä olisi jäykempi iskarimalli, mistää saa ja mitä maksaa?
2. Etupumput, Paioli 40mm(?) upside down, kannataisko vaihtaa jäykemmät jouset vai vaan paksempaa pumppua kiinni?
Ajattelin 300 - 500 euroon käyttää tähään projektiin. Jos joku osaa vastata, nin kiitos!

Lyö vaan joku jäykempi ja ehdottomasti säädettävä iskari. Pidempää en suosittele, sillä se luultavasti muuttaa ajo ominaisuuksia. Ja varmaan huonompaan suuntaan:S
~Way of life.
tankist
Liittynyt:
31.5.2009 0:46

ViestiKirjoittanut tankist » 12.7.2009 23:45

"Lyö vaan joku jäykempi ja ehdottomasti säädettävä iskari"

Joo niita olen etsimässä. Mut kun tuos asiassa pystymetasta, niin minkä nimeiset merkkiset on suomessa saatavalla ja mistä? Elpp :eek:

"Pidempää en suosittele, sillä se luultavasti muuttaa ajo ominaisuuksia. Ja varmaan huonompaan suuntaan" - sen ma uskon, siksi en haluisi koropaloilla leikkia. On jo riittävän noloa, kun puoli metria lyhyemmat miehet ajaa/lentaa ohitse, se viel puuttuu et oma pyöra pompotta kun pomppulinna ja heitta pusikkoon..

Viittisko joku heittä niitä iskari merkkeja ja myyjä tähän..? Olen itse googlettanu ja ei meinaa helpolla löytää- vanneteippia ja tarroja vaikka toisille jakaa, mut iskarit.. joo..
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 13.7.2009 9:55

tankist kirjoitti:"Lyö vaan joku jäykempi ja ehdottomasti säädettävä iskari"

Joo niita olen etsimässä. Mut kun tuos asiassa pystymetasta, niin minkä nimeiset merkkiset on suomessa saatavalla ja mistä? Elpp :eek:

"Pidempää en suosittele, sillä se luultavasti muuttaa ajo ominaisuuksia. Ja varmaan huonompaan suuntaan" - sen ma uskon, siksi en haluisi koropaloilla leikkia. On jo riittävän noloa, kun puoli metria lyhyemmat miehet ajaa/lentaa ohitse, se viel puuttuu et oma pyöra pompotta kun pomppulinna ja heitta pusikkoon..

Viittisko joku heittä niitä iskari merkkeja ja myyjä tähän..? Olen itse googlettanu ja ei meinaa helpolla löytää- vanneteippia ja tarroja vaikka toisille jakaa, mut iskarit.. joo..

lyö vaikka joku 85cc tai 125cc crossin iskari taakse?
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
tankist
Liittynyt:
31.5.2009 0:46

ViestiKirjoittanut tankist » 13.7.2009 18:40

125 ja 85 cc krossipyörien iskareiden mitat näyttänee meneevansa niin yli et oh oh.. noin 10 - 12 cm enemmän pituutta. Pitäis päivittää koko takahaarukka vissin linkuineen.
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
kawa kx80

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 13.7.2009 20:39

haluaisin vielä kysyä että voiko kx80 pyörällä keulia vm95
kun katsoin youtubest ni ei ollu kx80 keulimis videi mut oli 125
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 13.7.2009 20:49

mopodude kirjoitti:haluaisin vielä kysyä että voiko kx80 pyörällä keulia vm95
kun katsoin youtubest ni ei ollu kx80 keulimis videi mut oli 125


No voi herrajumala! Millä vaan pyörällä pystyy keulia ;)
Pöö
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 13.7.2009 22:09

mopodude kirjoitti:haluaisin vielä kysyä että voiko kx80 pyörällä keulia vm95
kun katsoin youtubest ni ei ollu kx80 keulimis videi mut oli 125

sanoisin, että ei.. Vain vm. 03--> eteenpäin onnistuu..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen