KTM GS-Keskustelua :)

Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 30.6.2009 0:54

Nyt tuli taas "ongelmia" ei varsinaisia mutta mikäköhän kytkimessä kahisee kun päästää sen ylös, ei ajossa vaan silloin kuin se seisoo vaihdevapaalla... Kun taas kytkimen painaa pohjaan kahina loppuu, ja moottorirempan yhteydessä (Kampiakselin stefat, kytkinakselin laakeri, vesipumpun laakeri) katsoin kytkimen läpi ja uudelta+erittäin hyväkuntoiselta osat näyttivät, neulalaakerikin siellä oli hyvä... Ainoa että huomasin sen kytkimen olevan 501 moottorista kun omani on taas 502... Ainakin kytkimessä luki 501, joten jos nyt apuja sais että mikä "kahinan" aiheuttaja on? Moottori pitänyt ääntä siis siitä lähtien kun ostin tuon vehkeen, ja nytten ajettu omana aikana ainakin 4500km. :|
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
jokr89
Pyörä:
KTM GS 250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.5.2009 18:24

ViestiKirjoittanut jokr89 » 30.6.2009 4:51

Ei jumalauta ei tunnu onnistuvan ollenkaan tuo kasaaminen. Nyt menee paria milliä vailla kiinni mutta kun kiristää siten että lohkot ovat kiinni niin menee pakka jumiin, elikkä ei rattaat pyöri mutta kampura pyörii hyvin. Noi nykyset räjäytyskuvat on aivan perseestä elikkä YV:tä tuleen jos vaikka löytyis tuollaisia. Ja nyt kasattu varmaan tai ainakin yritetty kasata konetta 20h ja tuntuu edelleen toivottomalta koko homma, kun ei vaan käsitä mikä tossa on :( kahen viikon päästä lähen viel inttiin niin pitäis olla joku ajopeli millä mennä sinne ja sieltä pois että jos ei onnaa toi korjaus nyt viikon aikana niin vitutus kasvaa aivan uusiin mittoihin. Paljonkohan maksais jos veis vaikka racigiin ton ja sanois et vaihtaa ne laakerit sinne jotka mulla on ja sit parsis sen kasaan(pelkän vaihdelaatikon puolisen lohkon)

Ps. taitaa olla sama pyörä kyseessä mutta en oo aivan varma joku UL-??? toi on en vaan muista kun ei tullut eilen kotona katsottua.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 30.6.2009 10:07

mulla oli sama ongelma tuon oman koneeni kanssa, lohkot kun painoi yhteen ja alkoi vähän kiristämään niin vetoakseli alkoi pyörimään erittäin nihkeästi. Syynä oli niinkin turhanpäiväinen että tarvike tiivistesarjan lohkojen välinen tiiviste oli liian ohut :) Laiton väliin 2 tiivistettä niin alkoi pelaamaan hienosti :)
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 1.7.2009 0:57

jokr89 kirjoitti:
Ps. taitaa olla sama pyörä kyseessä mutta en oo aivan varma joku UL-??? toi on en vaan muista kun ei tullut eilen kotona katsottua.

galleriasta löytyy kuva minkälainen se oli. mä en kyll mitää räjäytys kuvia kattellu kun sen koneen remppasin aikoinaan.mut sillo oli taas toinen ongelma. lattikko pyöri kunnol, mut kampura ei. sekin johtu vaan siitä ku olis helvetin tiukat stefat...
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 2.7.2009 1:37

Leipohan se minunkin kotka :) Mistä ootte mäntiä tälläseen hankkinut. Ja mulla on piikki vm. 91
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 2.7.2009 5:55

zaaro kirjoitti:Leipohan se minunkin kotka :) Mistä ootte mäntiä tälläseen hankkinut. Ja mulla on piikki vm. 91

Jaksat vähän selailla topikkia nii löytyy..
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45
GS takaratas

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 2.7.2009 7:15

Onko näin että satapiikki -89 GS:n ei saa taakse kun 50 piikkisen takarattaan? (+- 2 piikkiä) Näin mulle väitettiin paikallisessa varaosa myynnissä. 13/50 on maantielle liian tiheä. Mistä hommaisin pienemmän takarattaa?

-M

PS. Onko kellään myydä pakoaukonsäätimen läppää?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 2.7.2009 12:50

Kattelin että omassa piikissä (1996) kävisi samat jarrupalat kuin kaverin 06 hussessa SILMÄMÄÄRÄISESTI, tieto ei siis pitävää... Sitten katoin että 09 kotarissa olisi sama takarattaan kiinnitys ja keskiö+pulttijako, sekin täytyy vielä kotona testata:D. Ilmottelen sittenkun oon koittanut nuo hommat.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 2.7.2009 16:21

Kerroppas sitte mulle stage666 mistä niitä saa kun omaan silmään ei osunut muutakun storm ja sieltä en löytäny.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 2.7.2009 16:42

INDY.FI=vertex mäntiä MPT.FI=Prox ainakin tuohon 94-97 malliseen...
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
stage666
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
30.8.2005 12:40

ViestiKirjoittanut stage666 » 3.7.2009 6:07

zaaro kirjoitti:Kerroppas sitte mulle stage666 mistä niitä saa kun omaan silmään ei osunut muutakun storm ja sieltä en löytäny.
Selaappaa ihan piruuttas koko topikki läpi.
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 3.7.2009 23:11

Olen sen jo ainakin kertaalleen tehny mutta en ikävä kyllä voi muistaa kaikkia osoitteita :roll: joten jos tiedät jonkun osoitteen niin kerro ihmeessä tai sano edes sivunumero :D Kiitos jampapap, mutta ei ihan onnistanut, ellei 93 mäntä sovi 91 malliin?
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 4.7.2009 11:17

Laitappa männästä kuva galleriaan, Kuva molemmilta puolilta, männänkoko ja merkki! siitä tietää suurimmaks osaks jo:)
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 4.7.2009 14:03

Ostin Ktm Gs 125cc. Siitä on kuulemma pakoaukonsäädin lukittu yläasentoon. Mitenkä saan pakoaukonsäätimen jälleen toimimaan?
Ja kiertääkö tuolla magneetonkopassa jotain nesteitä vai voiko sen avata ihan vaan muuten vaan?
-Konsta
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40

ViestiKirjoittanut paapeli » 4.7.2009 14:16

Kobudagod kirjoitti:Ostin Ktm Gs 125cc. Siitä on kuulemma pakoaukonsäädin lukittu yläasentoon. Mitenkä saan pakoaukonsäätimen jälleen toimimaan?
Ja kiertääkö tuolla magneetonkopassa jotain nesteitä vai voiko sen avata ihan vaan muuten vaan?
-Konsta


Säätimen hilut, eli keskipakosysteemi luultavasti tuhoutunut, jonka takia läppä lukittu.
Magneeton kopassa ei pitäisi ainakaan olla mitään nestettä.
Kytkin puolella sensijaan tietty öljyt ovat, ja pyörästä päätellen saattaa olla vettäkin seassa... :s
Sieltä kytkin puolelta löytyy ne keskipako systeemit.