KTM GS-Keskustelua :)

Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 4.7.2009 14:39

paapeli kirjoitti:
Kobudagod kirjoitti:Ostin Ktm Gs 125cc. Siitä on kuulemma pakoaukonsäädin lukittu yläasentoon. Mitenkä saan pakoaukonsäätimen jälleen toimimaan?
Ja kiertääkö tuolla magneetonkopassa jotain nesteitä vai voiko sen avata ihan vaan muuten vaan?
-Konsta


Säätimen hilut, eli keskipakosysteemi luultavasti tuhoutunut, jonka takia läppä lukittu.
Magneeton kopassa ei pitäisi ainakaan olla mitään nestettä.
Kytkin puolella sensijaan tietty öljyt ovat, ja pyörästä päätellen saattaa olla vettäkin seassa... :s
Sieltä kytkin puolelta löytyy ne keskipako systeemit.

Onko tuttu pyörä vai :D? Tämän pyörän siis ostin: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... =795083&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=5560893@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=5560893@id_make=156@id_model=3338@id_engine_model=@tb=tmp_find_agent .
Kävin kyselemässä eräältä vanhemmalta omistajalta, niin hän sanoi että kaveri joka osti tuon pyörän häneltä olisi lukinnut pakoaukonsäätimen yläasentoon koska koitti näin tekemällä saada lisää tehoa.
Jos alan tarkastelemaan tota kytkin puolta niin mitä öljyä laitan tilalle?
Depvi
Liittynyt:
13.7.2006 23:06
ktm gs 250

ViestiKirjoittanut Depvi » 6.7.2009 19:34

Mikä mahtaa olla vikana ku kipänä vittuilee? eka tuli heikkoo kipinää, sit tuli normaali (ennen sitä poistin takavalon ja takavilkut, mut ei varmaan vaikuttanu kuitenkaan asiaan), menin ajelemaan, sammutin, avasin tulpan ja katoin millasta kipinää tulee, mut sitä ei tullu. Myöhemmin koitin taas ni tuli heikko, sit siirsin pyörää eikä taaskaa tullu mitää :x
zaaro
Pyörä:
KTM, Manki ja Vivacity
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
29.11.2008 17:29

ViestiKirjoittanut zaaro » 6.7.2009 23:26

No nyt on ne männän kuvat gallerias :D
jokr89
Pyörä:
KTM GS 250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.5.2009 18:24

ViestiKirjoittanut jokr89 » 9.7.2009 17:31

Dodiin elikkä nyt tuli taas vaihteeksi yksi ongelma lisää tuohon rojektiin. Elikkä kytkimen puoleinen koppa on näköjään halki (pieni halkeama joka ei päästä öljyä läpi) niin että kannattaakohan tuolle tehrä mitä? On näköjään magnesiumia koppa ja halkeama n.3cm. Täytyy yrittää katsoa nuista helevetin hyvistä räjäytyskuvista onkos kaikki osat tallella kun niiden mukaan puuttuu yksi prikka siitä -->vaihderummuksiko sitä sanotaan niin sen päästä. Elikkä tulee sen vaihtajan ja oikean puoleisen lohkon väliin, mutta räjäytys kuvissa on kolmea eri kokoa elikkä 1mm/1,5mm/2,0mm olevat prikat elikkä osaisko kukaan sanoa mikä olisi nuista oikea? Nyt saa projekti olla jäissä ensi viikkoon asti ja helevetin pienellä todennäköisyydellä teen näin mutta kuitenkin vaihtoehtona on että ostan 1990 tai 1992 KTM MX:n ja siitä pistän tekniikan kiinni tuohon nykyseen ja sitten vielä luonnollisesti takasvingi ainakin ja jotain muuta kuten etujarru kokonaisuudessaan.
sebuRanta
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Paikkakunta:
akaa
Liittynyt:
2.4.2009 21:34

ViestiKirjoittanut sebuRanta » 13.7.2009 13:24

justiin isä puoli myi 350cc gssän oli meinaan raju
The future is here.
jokr89
Pyörä:
KTM GS 250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.5.2009 18:24

ViestiKirjoittanut jokr89 » 13.7.2009 17:16

No voi kauheeta.Hiljainen hetki tälle :itku: :itku: Täytyy katella mitä tuon oman "raadon"kanssa nyt teen :s
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45
Oljyt huohottimesta pihalle...

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 14.7.2009 8:45

Mikähän nyt falskaa kun työntää oljyt vaihteiston huohottimen kautta pihalle? Ei pitäs olla yli täyttöäkään. Väriltään semmosta kahvin väristä.

Kait siellä joku stefa on vaihdon tarpeessa. Osaatteko arvata?

125 MX 1991 kone.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 14.7.2009 10:26

VEsipumpun stefa?, jos vuotaa niin ymmärtääkseni työntää vedet öljyihin (oma pyörä siis vm.96 125)
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 14.7.2009 12:17

Selvä homma. Tänään tarkastukseen.

Kiitokset!
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 15.7.2009 8:01

Jäi vesipumpun stefa tarkistamatta. Eilen oli tarkoitus laittaa valopuolallinen virtajärjestelmä paikoilleen mutta homma tyssäs siihen kun ei nykyinen vauhtipyörä antautunut irti. Kaikkeni koitin mutta siellä se on vieläkin. Normaalilla ulosvetimella koitin murjoa ,mutta taitaa särkyä enenkun lähtee irti. Lämpöäkin on annettu mutta ei. Tähän hommaan on varmasti olemassa oikea kalunsa. Semmoinen jossa on ulkokierre, arviolta M26-28 (noususta ei tietoa) ja sitten ulosvetiemessä pultti joka vastaa kampiakselin päähän jonka avulla pitäs saada homma tehtyä. Mutta ei sopivaa ole. Jotain mopojen vetimiä on mutta ei käyneet.

Onko kellään räjäytys kuvia 125 MX 1991 koneesta? Sähkösessä muodossa

Että semmosta! PRKL!
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40

ViestiKirjoittanut paapeli » 15.7.2009 12:15

Luultavasti, ei toivottavasti vuotaa lohkon läpi vedet öljyjen sekaan. Syöpynyt puhki vesipumpun kohdalta. Ehkä jo jollain paikkailtukin..
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 15.7.2009 20:32

Eli mulla on 125cc gs. Kun sillä kiihdyttää, niin piikin kohdalla/vähän ennen piikkiä alkaa röpöttään ja tuntuu kuin jokin rajoitin ottaisi vastaan. Kaasutin on 37 dellorto,suutin 212 ja uusi ngk br9es tulppa. Eli periaatteessa toi ei kulje mihkään :D Missä vika?
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 15.7.2009 20:57

Tulppa on ainakin väärä. Hanki esim. B(R)9EG.
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 15.7.2009 21:51

Jäätävää. Juurikin tämän topikin sanojen "Sitten itse asiaan:soitin Racing Bikelle ja sieltä sanottiin että KTM GS250cc koneen tulpan lämpöarvo on kesällä 9 ja talvella 9 tai 8 pakkasista riippuen. Tyyppinä voi käyttää esim. NGK B9EG tai BR9ES (minullakin käytössä). " mukaan hankin tommosen tulpan, vaikka mulla onkin puolet pienempi kone.. Mullahan oli tossa koneessa kiinni br8es niin aattelin että br9es:sän kanssa toimis paremmin :| Ja tulpan vaihdolla ei ollu mitään vaikutusta koneen käyttäytymiseen. Mitäs sanot/sanotte tosta suuttimen koosta?
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 16.7.2009 6:38

Luulempa että pakoaukon säädin on jumissa. Siis kiinni asennossa. Mulla oli omassa sama juttu. Läppäakselista laakerit rikki ja läppä ei enää toimi kuten suunniteltu. Omassa ei tällähetkellä ole koko säädintä. Ei tosin alhaalla kunnolla vedä mutta kierroksia saadessaan toimii!.

Mulla on omassa kans 37 kaasari ja suutin 212. Tulppaa en ole katsonut kun. Ekalla aina käyntiin.

Ei muuta kun purkamaan. Uusi läppä-laakerisarja tiivisteineen motokeitaassa 130€