Pyörän Valinta

jokelii
Liittynyt:
19.8.2009 17:05

ViestiKirjoittanut jokelii » 28.2.2010 19:05

Ajattelin tossa ostaa kesäksi ekan crossin ja mielessä oli joku 125 2t eli joku Honda, Yamaha tai vastaava niin kysysin ihan vain semmosta , että minkälaisia kokemuksia teillä on noista pyöristä.
durnt
Pyörä:
KX250F
Liittynyt:
11.11.2006 15:50

ViestiKirjoittanut durnt » 1.3.2010 18:55

jokelii kirjoitti:Ajattelin tossa ostaa kesäksi ekan crossin ja mielessä oli joku 125 2t eli joku Honda, Yamaha tai vastaava niin kysysin ihan vain semmosta , että minkälaisia kokemuksia teillä on noista pyöristä.


Hakua käyttämällä löytyy juttua, kuten myös katsomalla vanhempia postauksia tästä viestiketjusta
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
KoTaRi piikki ja 150

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 3.3.2010 20:19

onko juttu tosiaan niin että 150 kotarin loota ei kestä?eiköhän sama juttu ole silloin myös piikissä,koska siinä ei ole paljoa vähemmän tehoa ole.Olen katsellut paljon foorumeita 125 ja 150 kotarin-->WP iskareista.Jossain sanotaan että niistä ei ole hyppyhommiin esim yhden amerikkalaisen lehden sivuilla sanottiin wp iskareita 125 pyörässä ihan toivottomiksi motocrossissa ja toisessa taas aivan parhaiksi.onko 150cc pyörässä samat iskarit?
joku joka omistaa kyseisen pyörän voisi varmaan kertoa miten asia on?ps.olen ostamassa piikkiä tai 150.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 12.3.2010 2:04

Iskarit on samat, lohkot on samat, jne. on samat 125/144/150/200 (193/195cc). 2-satkussa lodju ei kestä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
Loota

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 13.3.2010 11:48

Eli 125 ja 150 kotarissa pitäs loota kestää
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut wolvie » 13.3.2010 11:57

motocrossman125 kirjoitti:Eli 125 ja 150 kotarissa pitäs loota kestää


Tiedän yhden 150cc kotarin jossa oli 30h väelin murhetta laatikon kanssa. Tarkaan en tiedä mitä murhetta oli, mutta sen verran oli että omistaja vaihtoi pyöräksi 250 SX-F:n kun kyllästyi korjaamiseen.
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 13.3.2010 14:42

Moro

Onko tollanen 300exc loppujen lopuks paljonkin keveämpi ajaa kuin 450exc ? Kokonaispaino näkyis olevan jonkun verran pienempi, mutta tuntuuko se ajossa ? Kyllä tolla nelipuolikkaallakin jaksaa helposti päivän enskailut ajaa, mutta sit alkaa vääntö kun pyörän kippaa suolla tai syvään lumihankeen.. :D
V-V-VVjalkåkenäläinänen
-sakke-
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
30.10.2007 17:39

ViestiKirjoittanut -sakke- » 13.3.2010 15:55

motocrossman125 kirjoitti:Eli 125 ja 150 kotarissa pitäs loota kestää

Kaveri ajaa motocrossia kilpaa ja sillä oli enne 150sx kotari ja sano että meinaa loota levitä siitä kohta :F eikä ollu paljoa ajettukkaan. Nytte se osti sitte 250sx-f
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 13.3.2010 16:36

-sakke- kirjoitti:
motocrossman125 kirjoitti:Eli 125 ja 150 kotarissa pitäs loota kestää

Kaveri ajaa motocrossia kilpaa ja sillä oli enne 150sx kotari ja sano että meinaa loota levitä siitä kohta :F eikä ollu paljoa ajettukkaan. Nytte se osti sitte 250sx-f


Sano vai??? :OO Se on sitten virallisesti ihan paska. Mulla on yks kaveri joka ajaa 150:llä, se tykkää siitä, ei oo mun tietääkseni mitään ihmeempää ongelmaa ollu. -07 vuosimallin pyörien kanssa oli kai jotain ongelmaa, olikohan vielä että se oli joku tietty erä, mutta ei mun tietääkseni uudemissa oo mitään vikaa.
janttu..
Liittynyt:
4.3.2007 12:35

ViestiKirjoittanut janttu.. » 13.3.2010 20:47

SMK) kirjoitti:Iskarit on samat, lohkot on samat, jne. on samat 125/144/150/200 (193/195cc). 2-satkussa lodju ei kestä.


Kauanko sen lodjun pitäis kestää siinä 2-satkussa? Ehkä jotkut vanhemmat on lahoillu ennen aikoja, mutta ainakin mun entisellä -06 2-satkulla ajettu tasan 300h pelkällä männän vaiholla! :)
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 13.3.2010 23:27

janttu.. kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Iskarit on samat, lohkot on samat, jne. on samat 125/144/150/200 (193/195cc). 2-satkussa lodju ei kestä.


Kauanko sen lodjun pitäis kestää siinä 2-satkussa? Ehkä jotkut vanhemmat on lahoillu ennen aikoja, mutta ainakin mun entisellä -06 2-satkulla ajettu tasan 300h pelkällä männän vaiholla! :)


Suurin ongelma noissa 200sissa taitaa olla se että ajetaan sillä "väännöllä" liian pienillä kierroksilla jolloin loota ei aina tykkää hyvää. Tuossa oli esmes yhdellä naisella 20tuntia ajettu 200nen ja kaikki meni uusiksi maahantuojan piikkiin lohkoja myöten kun loota antautui, eikä varmasti ollu rääkätty:)
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 14.3.2010 12:00

kumpi menisi teidän mielestä paremmin kaupaksi tällä hetkellä ? 250cc 2tahti vai piikkinen , piikki 2004 ja 250cc 2001 ? samassa hinta luokassa kummatkin
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
1080
Liittynyt:
1.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut 1080 » 14.3.2010 13:22

J!gs@w# kirjoitti:kumpi menisi teidän mielestä paremmin kaupaksi tällä hetkellä ? 250cc 2tahti vai piikkinen , piikki 2004 ja 250cc 2001 ? samassa hinta luokassa kummatkin


Kyllä mulla on semmonen tutina, että kyllä uudempi piikki vois mennä aina helpommin kaupaksi. Riippuu tietysti niin paljon aina tuurista ja pyörien kunnosta.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 14.3.2010 23:24

Eetu ja muut, mulla meni 2-satkun 2:n rattaat ojan yli hypätessä - ei siis väännöllä ajettaessa vaan heti alastulossa tuntu "kruntz", siis ihan stongaan asti. Sillä oli ajettu 140h, 60 tai 80h kohdalla oli uusittu mm. kaikki laakerit kaksi aiempaa omistajaa siis, eikä mitään pienintäkään aihetta epäillä tunteja. Olin kerinny lohkojen vaihdon (ja uudet laakerit tietty) jälkeen ajaa muistaakseni 2h. Eli lohkot ei takuulal olleet kierot, laakerit ei valmiit, rattaat näytti purkaessa ja kasatessa silmään vahingoittumattomilta. Kone siis uusiks auki, uudet rattaat, ajoin kaikkiaan 7h, ei lisäongelmia. Seuraavan omistajan tiedän ainakin n. 30-40h asti, ei vielä ongelmia. Mutta ne laakerit, kun lohkoja vaihdoin, oli ihan valmiit. Kyllä 2-satkuun saa vaihtaa askin lakruja siis paljon useammin ja saattaa olal siellä lähde vaurioon - syntynyt jo aikaa sitten. A/B-kuskit ei vaan taida paljoo noin pientä vaihdetta käyttää :) Mutta niin tai näin, menee ne ilman väännättämistäkin ja hassua puhua käyttövirheestä että siinä hajoo, kun sehän se on justiinsa koko 3-satkun idea vs. piikki, ja tuohon oli siis vaihdettu jo eka omistajan toimesta ns. vahvempia rattaita - en edes muista enää mitä kaikkia, itsekin taisin uusia muutakin kuin sen kakkosen.
Komppaan 1080:stä tossa, -01 on jo niin vanha etten suin surminkaan ottais ellei olis ollu vuosia samalal tutulla omistajalal ja hyvin huoltavalla kaverilla. Ihan ekana nostattais karvoja kaikki viritykset, nippuside, poniitti, rautalanka ja muut "patentit", mitä vanhemmiss aon aina enempi - kun ei voi ostaa sitä uutta osaa, ei edes kysyä hintaa ja saatavuutta, vaan mitä vanhempi, sitä enempi mennään vippaskonstein. Uudemmissa todennäkösemmin joku vippaskonsti tehdään vaan esim. siks aikaa kun saadaan se oikee osa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 17.3.2010 22:20

Olisi tässä kevään korvalla himo päivittää pyörää.Mitä mielipiteitä olisitte 380 sx kotarista.esim.varaosa saatavuudesta,luotettavuudesta,varaosien hinnoista ym,jos vaan jaksatte ottaa kantaa?.Vuosimalli on-99