Huolto & korjaus

Villekeko
Liittynyt:
27.7.2009 16:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Villekeko » 7.10.2013 10:03

Sen verran avattu konetta että kytkinkoppa ja venakoppa käytetty auki, ja puhtaalta niistä ainaki näytti. Kampikammioonko se huohotusputki menee mistä se imee veen koneeseen?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 7.10.2013 12:00

8ade8 kirjoitti:Toimiiko tuo tapa myös kotarin iskarin yläpään laakereihin ja linkkuun?
Mitä rasvaa/öljyä kannattaa laittaa uusiin laakereihin?


Toimii. Muistaakseni siellä on kuitenkin lukkorengas, joka on syytä kaivella pois tieltä. Rasitus noissa linkuissa on niin olematonta, että oikeasti lienee aika yks hailee mitä vaseliinia sinne tunkee. Itse olen käyttänyt Bilteman litiumrasvaa. Muistaakseni niissä kotarin häränsilmissä on joskus ollut pinnoite, joka ei kaipaa mitään rasvaa.
janiM91
Liittynyt:
24.10.2007 14:22
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut janiM91 » 7.10.2013 21:06

Apua kaivataan!Eli pyörä on Honda CR -97 250..vaihdettiin staattori eli virtapää,cdiboxi,puola,ja pyörä käynnistyy muutaman polkasym jlkeen aina muutamaksi sekunniksi ja sammuu..ajoitusnerkit kohdallaan(staattorinlevyn ja lohkon merkki kohdakkain) ja välillä pyörä "aivastaa"kun meinaa käynnistyä... Pitää huomenna käydä johtoja läpi ja olisiko neuvoja?!
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 8.10.2013 18:26

Nyt on uudet laakerit & rasvat takahaarukassa, takarenkaassa ja linkustossa. Linkustoon taisin ajatuksissani pistää yhden/yhdet laakerit "pyöreä" puoli ulospäin. Onko tuolla muuta merkitystä, kuin se että ne saa helpommin luettua irroittamatta niitä kun tasainen puoli pitäisi jättää ulos?
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 10.10.2013 15:41

Ja huomasin tuossa samalla, että samasta pyörästä on takavanteesta pari pinnaa poikki. Vanne on 19". Mistä tiedän minkälaiset pinnat tuohon sopii? Meneeköhän 205mm pituus / 3mm paksuus pahasti metsään?

Ne on katkennut napojen päästä. Onnistuuko noiden vaihtaminen ilman kumien irroitusta? Nipat on valmiina siis jo vanteissa, pinnat pitäisi vaan uusia. Tarvitsisin pikaista jeesiä, niin saisin tuon monta viikkoa seisoneen pyörän mahdollisimman nopeasti ajoon.
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 10.10.2013 21:32

Kuulostais siltä, että tuppi nurin mentäessä kuuluis jonkinlaista pientä kilinää koneesta. Koko vehkeellä ajettu n. 110h hidasta harrastecrossia ja männänvaihdosta 20h. Näillä kaasarin säädöillä on menty parikin vuotta (en aja talvella) ilman mitään nakutuksia ja tulppa on ollut aina hyvän värinen. Mitään sen kummempia muutoksia ei muutenkaan ole koneelle tehty.

Nostin neulaa pykälän, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Täytyy käydä hakemassa huomenna vielä isompi pääsuutin. Onkohan tää nyt detonointia vai onko sieltä menossa jotain muuta paskaksi? Missähän vaiheessa tarttis alkaa remppaamaan alakertaa noinniinkun yleensä? Pyörä on piikkinen Honda.
rolle1
Liittynyt:
8.8.2012 1:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut rolle1 » 10.10.2013 21:58

Minkä lämpöinen tulppa kannattais laittaa kun pyörästä oli mennyt tulppa rikki/kärähtäny?Lämpöarvo oli 8, niin kannattaisiko laittaa 7, vai 9? Pyörä ktm 250 exc-f
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 11.10.2013 0:31

FMF kirjoitti:. Onkohan tää nyt detonointia vai onko sieltä menossa jotain muuta paskaksi?

Saattaa joku pulti löysäämässä ja se siellä resonoi. Jos ääni kovenee pikkuhiljaa niin melko varmasti pultti lähössä, eli tarkista koneesta pultit, esim. rungon kiinnityskohassa tekee aika paljo ääntä.
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 201262 » 11.10.2013 7:10

FMF kirjoitti:Kuulostais siltä, että tuppi nurin mentäessä kuuluis jonkinlaista pientä kilinää koneesta. Koko vehkeellä ajettu n. 110h hidasta harrastecrossia ja männänvaihdosta 20h. Näillä kaasarin säädöillä on menty parikin vuotta (en aja talvella) ilman mitään nakutuksia ja tulppa on ollut aina hyvän värinen. Mitään sen kummempia muutoksia ei muutenkaan ole koneelle tehty.

Nostin neulaa pykälän, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Täytyy käydä hakemassa huomenna vielä isompi pääsuutin. Onkohan tää nyt detonointia vai onko sieltä menossa jotain muuta paskaksi? Missähän vaiheessa tarttis alkaa remppaamaan alakertaa noinniinkun yleensä? Pyörä on piikkinen Honda.

Ei neulan korkeudella ole mitään vaikutusta täyskaasulla ajettaessa, kelit on kylmentynyt jo niin paljon että pääsuutinta pitäisi ehdottomasti suurentaa, muuten jysähtää kiinni. Sulla on todennäköisesti vauhti kasvanut parissa vuodessa, joten täysillä ajoakin tulee enemmän. Piikki Hondissa on kyllä ollut detonointi ongelmia...
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 11.10.2013 23:32

Kyselisin täällä vähän piikkisen Wr hussen sisäänajosta :) Eli,miten kannattais ajaa uus mäntä sisään,pitäskö tehdä se ''hard break-in'' eli melkein heti suht reilusti hanaa,vai antaa käydä tyhjäkäyntiä kuumaks ja antaa jäähtyä vai miten? Ja pitäiskö eka tankillinen tehä 2t Mixillä,männänrenkaan sopivaksi kulumisen vuoksi? :P
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut imafinland » 14.10.2013 11:58

rolle1 kirjoitti:Minkä lämpöinen tulppa kannattais laittaa kun pyörästä oli mennyt tulppa rikki/kärähtäny?Lämpöarvo oli 8, niin kannattaisiko laittaa 7, vai 9? Pyörä ktm 250 exc-f

varmaan kannattanee vakiotulpalla mennä sen kanssa kuitenkin pitäs toimia vakiosäädöillä
Seo hyvä kun sen maalaa!
ripekosk
Liittynyt:
25.8.2012 10:37
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ripekosk » 14.10.2013 21:32

_nigge_ kirjoitti:Kyselisin täällä vähän piikkisen Wr hussen sisäänajosta :) Eli,miten kannattais ajaa uus mäntä sisään,pitäskö tehdä se ''hard break-in'' eli melkein heti suht reilusti hanaa,vai antaa käydä tyhjäkäyntiä kuumaks ja antaa jäähtyä vai miten? Ja pitäiskö eka tankillinen tehä 2t Mixillä,männänrenkaan sopivaksi kulumisen vuoksi? :P


Kai ihan normi seoksella. 10min vähä rauhallisemmin sen jälkeen normaalisti. Näin ite tein.
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 24.10.2013 15:18

Mites sais kotarista linkusta laakerit pois kun laakeripesä ei oo sama halkasiljaltaan koko matkalta? Siitä kolmio kappaleesta sain kaikki pois hyvin teijän ohjeilla.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 24.10.2013 22:04

Kuumenna ja lyö vastakkaiselta puolelta sitä jollain eli niinku putken läpi ulospäin.
TAI
Lyö ruuvarilla sitä laakerikehää lyttyyn sisäänpäin niin että saat pihdeillä revittyä irti.
Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Flame86 » 25.10.2013 10:16

janiM91 kirjoitti:Apua kaivataan!Eli pyörä on Honda CR -97 250..vaihdettiin staattori eli virtapää,cdiboxi,puola,ja pyörä käynnistyy muutaman polkasym jlkeen aina muutamaksi sekunniksi ja sammuu..ajoitusnerkit kohdallaan(staattorinlevyn ja lohkon merkki kohdakkain) ja välillä pyörä "aivastaa"kun meinaa käynnistyä... Pitää huomenna käydä johtoja läpi ja olisiko neuvoja?!


Onkos tulppa jo vaihdettu? Yleensä mainitsimiesi osien vajaatoiminta käy myös tulpan päälle. Missäs jamassa itse magneetto?