Likimoin samalta näyttää kone kuin omassakin on... Mullakin on kytkin kulunut sen verta että kylmänä luistaa kun on urat niissä välilevyissä, massalevyissä kylläkin on pintaa... Ja omassa on sintterikytkin niin uudet kun ostaa ja kasaa kytkimen oikein, niin ajelee taas kauan... Olin vaan tehnyt viimeksi kasausmokan omassa kytkimessä kun oli mennyt välilevyt "väärin", päälimmäiseksi ja alimmaiseksi tulevat omassa kytkimessä paksut välilevyt. Omassa 502 lohkoissa myös 501 kytkin(?) Ainakin kytkimessä lukee 501, joten yhteensopivuus lienee sama? Ja kotona on myös 501 moottorin sylinteri+kansi jonka pytty menisi lohkoihin kiinni, kun muuttaisi huuhtelunlähtöjä... Tuokin pytty hajonnut ja mielessä kävi jos tekisi niin että poraisi alumiinin sieltä oikeaan kokoon jolloin saisi pinnoitettua sen oikeeseen kokoon jolloin kävisi 54.19mm mäntä ja sylinterissä ei ole pakoaukon säätimiä, jotenka ei myöskään mitään hirmuista vääntöä
... Toisaalta ton 502 sylinterin saisi pinnoitettua samaan kuntoon samalla hinnalla ja kiinni ilman muokkauksia. Sitten eilen rapsahti pakoaukonsäätimen akselista laakerit paskaksi jolloin akseli pääsi keinumaan ja helvetinmoinen kilinä, onneksi on sen verran viisas systeemi ettei osu mäntää, toisin kuin "giljotiineissa" jolloin ne tippuvat suoraan mäntään päin
, tuossahan on se säädin kuin "ovi" ja aukeaakin poikkeavasti erittäin hyvin, ilman ongelmia ei kumminkaan tällä kertaa säästytty kun joutui purkamaan uudestaan kaikki paikat. Laakerit löytyivät myös ihan kirjasta joten näihin kotareihin ei ole niistäkään puutetta.
- Jani
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....