KTM GS-Keskustelua :)

Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 16.7.2009 17:26

Jokos kerkisit kattomaan sen stefan?? Me tehtiin kotona kyseinen ulosvetäjä tuohon magneettoon, helposti se lähtee kun kiristää ulosvetäjää, kopauttaa vähän vasaralla/kuminuijalla ja toistaa tätä kunnes plops se lähtee irti :D
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
QueQ
Pyörä:
KTM 300 GS & KTM MXC 300
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
21.5.2009 21:22
ktm gs 300 -91

ViestiKirjoittanut QueQ » 16.7.2009 23:27

heipä hei kiire olis saada tietoon tällänen pikku seikka että jenkki mallistosta ei löydy tyyppiä GS ja pitäis nyt putki ja mäntä saada tilattua? I did some searching and couldn't find anything linking the GS or E-GS to an SX or MXC which are the US models. näin oli sieltä porukka kirjoitellu... että jos sais selville onko tuo gs nyt niille mxc?
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 17.7.2009 9:30

Empä kerennyt vielä kattomaan. Menee viikonlopulle. Oli muuten vauhtipyörä tiukassa. Ei varmaan ollut koskaan otettu irti. Rälläkällä ja taltalla homma hoitui. No, nyt se on kuitenkin poissa ja "uusi" isompi sovitettu paikoilleen. Nyt vaan etsimään ajoituksia kohdilleen. Saas nähdä herääkö henkiin.

http://www.ktm495.mxbikes.com/motoplat.htm <-- tuolla on aika hyvät ohjeet.

-SaaSta...moinen-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 17.7.2009 11:36

Tossa omassa vehkeessä on Motoplat valopuolallinen sytytyskäämistö, niin siinä on nollakohta niin että kun siinä on 3 kiinnike reikää motoplatissa, niin prikat peittää jokaisen kiinnitysreijän jolloin siellä myös osuu merkit yhteen(jos jollain ei tosiaan ole tätä merkkiä) niin silloin sytytys on nollakohdassa... Edellyttäen tietääkseni että aluslevy samassa asennossa kuin omassani(merkit löytyy).
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 17.7.2009 12:44

Varmaan sieltä ne merkit löytyy. En sen enempää eilen tukaillut. Osien sopivuus vain kiinnosti. Sen verran sitä aluslevyä pyörittelin että saisin useasta kohdasta kiinni ja että piuhat sattuisi sopivasti lohkossa olevan aukon kohdille. Eihän tällä tietenkään ole mitään tekemistä ajoituksien kanssa. Kaapelit taitaa mahtua olemaan vauhtipyörän takana vaikka staattori olisi miten päin.
Millähän tavalla kone muuttuu kun on isompi vauhtipyörä? Ei ainakaan kierrosherkkyys parane. Toivottavasti vaikka vääntöpikkusen paranee. Alkuperäinen oli muistaakseni n. 60mm halkasialtaan.
No, kohta on työpäivä paketissa ni pääsee harrastamaan. Pitää koittaa ottaa kuvat asennuksesta.

-SaaSta...moinen-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 17.7.2009 13:57

Jees, jos se vauhtipyörä painaa enemmän niin siitähän seuraa sitä "vääntöä" mutta ei nyt huimasti, piikit yleensä on aika väännöttömiä... Omassa pyörässä on PA säädintä säädetty niin että siinä olisi pitkä tehoalue eikä mikään piikikäs kun liikenteessä ajaa ja kikkailee, omassa kytkin vaan vedättää ja syytä etittiin niin kytkinlevyt on niin huonot vaan. Kytkinkorissa ei siis ole niitä hakkautumia, ja kytkin alkoi luistaa kun laittoi motulia sinne lootaan :/. Toisaalta kun se lämpeää kunnolla niin luistaminen loppuu.

E= Tuon pyörän oman motoplatin korjautin huoltokaksikolla, mutta sitten ostin myös toisen virtapään... Täytyyhän aina yksi olla varalta jos pettää:D
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Tukezi
Liittynyt:
23.6.2007 20:38

ViestiKirjoittanut Tukezi » 17.7.2009 15:38

jampapap kirjoitti:Jees, jos se vauhtipyörä painaa enemmän niin siitähän seuraa sitä "vääntöä" mutta ei nyt huimasti, piikit yleensä on aika väännöttömiä...


Ei se suoranaisesti vääntöä tuo mutta parantaa koneen sitkeyttä eli ei stumppaile niin helposti hitaassa enskassa.
sukram
Liittynyt:
9.2.2008 2:07

ViestiKirjoittanut sukram » 17.7.2009 23:13

Minkähän vehkeen (gs/egs/exc) kone mulla on tossa on 5 vaihdetta vaijerikytkin ja pakoputki ei mene samanlailla sylinterin sisää ku noissa uudemmissa vehkeissä eli exc jää varmaanki pois laskuista mut osaatteko kertoo enempää vuosimalleista ja mahtaako olla enskan vai krossin kone
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 18.7.2009 14:02

Puuttuukohan tosta jotain :D? Kuva
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 19.7.2009 8:50

kyllähän siitä puuttuu se "laippa" mikä menee kiinni tuohon pakoaukonsäätimen akseliin ja sitten tuohon tankoon kiinni, sittehän se toimii jos se on moottoripuolelta kunnossa ja myös sieltä ylhäältä.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2006 1:05

ViestiKirjoittanut mudface » 20.7.2009 1:00

sukram kirjoitti:Minkähän vehkeen (gs/egs/exc) kone mulla on tossa on 5 vaihdetta vaijerikytkin ja pakoputki ei mene samanlailla sylinterin sisää ku noissa uudemmissa vehkeissä eli exc jää varmaanki pois laskuista mut osaatteko kertoo enempää vuosimalleista ja mahtaako olla enskan vai krossin kone

Koneen valmistusnumerolla pitäisi asian selvitä. En nyt muista, että löytyykö tieto suoraan netistä vai pitikö kysyä maahantuojalta.
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45
Vesipumpun stefa

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 20.7.2009 7:27

Nyt on vesipumppuja kytkin purettuna. Vesipumpussa ei silmämääräisesti mitään "vikaa". Moottoriöljyn haju kyllä tuli heti kun avasin pumpun kannen. Stefan kaivelin pois varmuudeksi. Uusi vaihdettava.
Kytkimen luistamisen syykin selvisi. Välilevyt kuluneet kivasti urille niin ei enää massalevyjen pinnat ota kiinni. No, täytyy kysellä jostain uudet.

Laittelin muutaman kuvan tuonne galleriaan. Pumpusta ja kytkimestä.

-Saasta...moinen-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 20.7.2009 10:42

Likimoin samalta näyttää kone kuin omassakin on... Mullakin on kytkin kulunut sen verta että kylmänä luistaa kun on urat niissä välilevyissä, massalevyissä kylläkin on pintaa... Ja omassa on sintterikytkin niin uudet kun ostaa ja kasaa kytkimen oikein, niin ajelee taas kauan... Olin vaan tehnyt viimeksi kasausmokan omassa kytkimessä kun oli mennyt välilevyt "väärin", päälimmäiseksi ja alimmaiseksi tulevat omassa kytkimessä paksut välilevyt. Omassa 502 lohkoissa myös 501 kytkin(?) Ainakin kytkimessä lukee 501, joten yhteensopivuus lienee sama? Ja kotona on myös 501 moottorin sylinteri+kansi jonka pytty menisi lohkoihin kiinni, kun muuttaisi huuhtelunlähtöjä... Tuokin pytty hajonnut ja mielessä kävi jos tekisi niin että poraisi alumiinin sieltä oikeaan kokoon jolloin saisi pinnoitettua sen oikeeseen kokoon jolloin kävisi 54.19mm mäntä ja sylinterissä ei ole pakoaukon säätimiä, jotenka ei myöskään mitään hirmuista vääntöä :D ... Toisaalta ton 502 sylinterin saisi pinnoitettua samaan kuntoon samalla hinnalla ja kiinni ilman muokkauksia. Sitten eilen rapsahti pakoaukonsäätimen akselista laakerit paskaksi jolloin akseli pääsi keinumaan ja helvetinmoinen kilinä, onneksi on sen verran viisas systeemi ettei osu mäntää, toisin kuin "giljotiineissa" jolloin ne tippuvat suoraan mäntään päin :D , tuossahan on se säädin kuin "ovi" ja aukeaakin poikkeavasti erittäin hyvin, ilman ongelmia ei kumminkaan tällä kertaa säästytty kun joutui purkamaan uudestaan kaikki paikat. Laakerit löytyivät myös ihan kirjasta joten näihin kotareihin ei ole niistäkään puutetta.

- Jani
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Saastamoinen
Pyörä:
KTM GS/MX 125 1989
Liittynyt:
24.4.2009 6:45

ViestiKirjoittanut Saastamoinen » 22.7.2009 11:38

Tulivaan meileen semmonen juttu että kun puskee huohottimen kautta niitä öljyjä pihalle niin onkohan syy kokonaan vesipumpun stefassa? Ettei vaan vuotas kampuran stefat? Ne jos tässä vielä joutuu vaihtamaan niin... PRKL! Ajot siirtyys tääs. No, jos loppuviikosta tulis uus stefa ja kytkimen teräslevyt.

Noita teräslevy kun pyörittelin ja paksuuksia mittasin. Nykyiset levyt on 1.4mm ainakin ensimmäinen ja viimeinen. Onkohan merkitystä jos ovat vaikka 1.5mm? Meinaan vaan että olis ehkä mahdollista teettää noita itse.

-Saasta...moinen-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 22.7.2009 18:13

Tee se normipaksuseksi, ja mulla meni öljyä muistaakseni 5.2 desiä tai jotain sinnepäin, omassakin hajonnut stefat kerran.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....