Pyörän Valinta

Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 17.3.2010 22:25

timpax41 kirjoitti:Olisi tässä kevään korvalla himo päivittää pyörää.Mitä mielipiteitä olisitte 380 sx kotarista.esim.varaosa saatavuudesta,luotettavuudesta,varaosien hinnoista ym,jos vaan jaksatte ottaa kantaa?.Vuosimalli on-99

En nyt välttämättä kutsuis tota päivittämiseks. Minkä takia noin vanhat kiinnostaa? Itteä kiinnostaa ainakin ajaminen eikä ropaaminen ja uusien osien odottelu.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 17.3.2010 22:48

En nyt välttämättä kutsuis tota päivittämiseks. Minkä takia noin vanhat kiinnostaa? Itteä kiinnostaa ainakin ajaminen eikä ropaaminen ja uusien osien odottelu.[/quote]

Yksinkertaisesti rahatilanne,toki jos olis varaa,niin ostaisin uuden.Ja onhan se jonkinlainen päivitys,kun toi mun nykyinen on-93 :roll:
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 17.3.2010 23:10

Guuna#243 kirjoitti:En nyt välttämättä kutsuis tota päivittämiseks. Minkä takia noin vanhat kiinnostaa? Itteä kiinnostaa ainakin ajaminen eikä ropaaminen ja uusien osien odottelu.


timpax kirjoitti:Yksinkertaisesti rahatilanne,toki jos olis varaa,niin ostaisin uuden.Ja onhan se jonkinlainen päivitys,kun toi mun nykyinen on-93 :roll:

3 tonnilla irtois jo -06 hondan 250 2tahti. Säästät ens kesän kesähessun rahat tohon ja vähän ekstraa päälle :)
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 17.3.2010 23:49

3 tonnilla irtois jo -06 hondan 250 2tahti. Säästät ens kesän kesähessun rahat tohon ja vähän ekstraa päälle :)[/quote]

Olet kyllä oikeassa!
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.3.2010 23:53

Tai lykkäät ylipäänsä sen oston syksyyn ja unohdat tuon norsun, 3-satku on moniverroin parempi.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 18.3.2010 0:45

SMK) kirjoitti:Tai lykkäät ylipäänsä sen oston syksyyn ja unohdat tuon norsun, 3-satku on moniverroin parempi.

Niin kyllä tolla just rempatulla-93.lla varmaan ajelee sen minkä-99 kotarilla,lähinnä varmasti on tiedossa jotain remppaa kuitenkin.Ton oman pyörän kun on kerran purkanut ja kasannut,niin tietää mitä se on syönyt.Niin SMK:Meillä oli joskus puhetta siitä sylkän pinnoituksesta,mut ei taida vielä olla kiirettä,kun c-koon mäntä on menossa.Vielä olis yksi koko jäljellä.Tää menee jo huolto ja korjaus puolelle,mut monta mäntää keskimäärin ajelee yhdellä ylikoolla,jos ei satu vaurioita?Oliko hölmö kysymys.. :nolo:
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 18.3.2010 1:08

Ootko mitannu sen sylkyn soikeuden? Siitä ne ongelmat ensin tulee.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 19.3.2010 22:01

-sakke- kirjoitti:
motocrossman125 kirjoitti:Eli 125 ja 150 kotarissa pitäs loota kestää

Kaveri ajaa motocrossia kilpaa ja sillä oli enne 150sx kotari ja sano että meinaa loota levitä siitä kohta :F eikä ollu paljoa ajettukkaan. Nytte se osti sitte 250sx-f



mitä sitten suosittelet piikki pyöräks kun ei toi massa vielä riitä 250cc kuljettamiseen
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.3.2010 22:32

Sitä viedään tekniikalla eikä massalla, 60kg kaverikin pystyy ajaan nelipuokilla.
Eiköhän noi kotarin 125cc ja 150cc oo ihan yhtä hyviä kun muutkin piikkiset.
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 20.3.2010 20:23

Tässä jo jonkin aikaa tullut pohdittua kuramopoa, kavereilta on tullut lainaltua 4T 250cc yzf:ää, 250cc wr:ää ja 2T 250cc kx:ää. Noista 4T Yamahat sopivat huomattavasti paremmin minulle. Mielessä on kuitenkin pyörinyt että kannattaisiko näin aluksi miettiä kuitenkin 125cc kokoluokkaa myös? Niissä kun pyörien hankinta hinnat ovat asteen matalampia ja tarjontaa tuntuu olevan huomattavasti enemmän... Ikinä en piikkistä ole päässyt ajamaan, ja kokemuksia niistä 250cc pyöriin verrattuna olisi mukava kuulla.

Toisena mietittyttää minkä ikänen laite olisi järkevää ostaa harraste käyttöön? Olen lähinnä katsellut 2002-08 ikäisiä pyöriä, toki mahdollisimman uusi olisi aina parempi mutta kestäisikö huollettu 2000-luvun alun 4T japski harraste-ajossa ilman että konetta tarvitsee heti olla avaamassa?
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.3.2010 20:42

Tuuningmaster kirjoitti:Tässä jo jonkin aikaa tullut pohdittua kuramopoa, kavereilta on tullut lainaltua 4T 250cc yzf:ää, 250cc wr:ää ja 2T 250cc kx:ää. Noista 4T Yamahat sopivat huomattavasti paremmin minulle. Mielessä on kuitenkin pyörinyt että kannattaisiko näin aluksi miettiä kuitenkin 125cc kokoluokkaa myös? Niissä kun pyörien hankinta hinnat ovat asteen matalampia ja tarjontaa tuntuu olevan huomattavasti enemmän... Ikinä en piikkistä ole päässyt ajamaan, ja kokemuksia niistä 250cc pyöriin verrattuna olisi mukava kuulla.

Toisena mietittyttää minkä ikänen laite olisi järkevää ostaa harraste käyttöön? Olen lähinnä katsellut 2002-08 ikäisiä pyöriä, toki mahdollisimman uusi olisi aina parempi mutta kestäisikö huollettu 2000-luvun alun 4T japski harraste-ajossa ilman että konetta tarvitsee heti olla avaamassa?
toi kx on kyllä aika raju koneeltaan verrattuna moneen muuhun,noissa 250 2-t on se hyväpuoli että niitä on helppo rauhoittaa ja konekkin pääsee silloin yleensä helpommalla.
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.3.2010 0:26

Niin, sulal on noista enskoja ja rosseja tossa listalla, el enskaako meinasit ajaa? Pikkunelari kestää siinä aika hyvin ja onhan se helpoin ajaa - eli ootko nuori sälli, joka tähtää SM-kärkeen vai jo varttuneempi, lähinnä harrasteluhalukas puunkiertäjätulokas? Viimesemmältä vähän vaikuttais, kyl sä sit kerkiit piikin riepotuksen opetella, jos rupee siltä tuntuun. Piikillä oppii vaan väärän ajotekniikan nelariin, nelarin ajotekniikkaa on pakko muuttaa mentäessä piikkiin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 21.3.2010 8:44

Harraste rossiksi 250 2t vai 450 4t? Vai 500cc 2t mikä oli edellinen pyörä 5v sitten! ajo on jonkun verran teillä ja poluilla ajoa mutta radoillakin tulisi kyllä käytyä usein! kokemusta on 125cc 250cc ja 500cc 2t ja tehot on pelkkää plussaa! tykkäsin cr 500sesta ku ei tarvinu vaihdetta vaihtaa koko aika! kilpaa en aja eikä haittaa vaikka pikku pojat ajais ohi 125cc vehkeillä, riittää ku on mukava ajaa omaa vauhtia! lukenu niin paljo nuitten 4t vehkeiden koneiden heikkouksista että hirvittää! uskaltaako tuommoista 2001-2005 vuoden 450 hondaa tai jammua ostaa? onko jammun 426cc huonompi ku 450? entä 4 vaihteiset? kovin paljoa ei yli 2000e sais hintaa olla!
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 21.3.2010 16:17

Hoh hoijaa.. uuden aiheen tekee niin se lukitaan ja kun vanhaan aiheeseen laittaa kysymystä niin kukaan ei vaivaudu vastaan mitään tai sanotaan vaan että käytä hakua! samaa paskaa kaikilla keskustelu palstoilla! pitäis vaivautua lukeen satoja sivua vanhoja juttuja ja sieltä sitte päätellä ite asiat! Jos otsikko on selvä niin mikä siinä niin vaarallista jos laittaa samoja kysymyksiä uudestaan mitä ehkä voi löytää jostain!
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 21.3.2010 16:21

Älä nyt vielä riehu, eiköhän joku jotain sulle vastaa vielä tän päivän aikana.