AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut rossipoika » 10.2.2012 18:40

M-Racer kirjoitti:Luin tutkimuksen jossa oli todettiin, että nyrkkisääntönä voidaan pitää 2-tahtisten hiilidioksidi päästöt on noin 5 - 7 kertaiset plus joka toisella tahdilla bensaa raakana putkesta pihalle. Moottorikelkoissa CO päästöt esim. 2-tahti 220g/mi ja 4-tahti 35g/mi...

Mikähän tää tutkimus mahto olla? Kai 2-t kelkat oli edes suorasuihkutuksella? Ihan höpöä verrata 2-t kaasarikoneita 4-t ruiskuihin, kerran 2-t:kin on mahdollista toteuttaa ruiskulla... Toisekseen mitä se saastuttaa kun tehtailla cnc sorvit pyörii ja lastuaa nelareiden venttiileitä?
Ja ehkä kumminki tän lajin suurimmat päästöt tulee jostain ihan muualta ku pyöristä. Jos kisapaikalle ajetaan isolla kuorma-autolla (joka on jostain 70 tai 80-luvulta) helposti kolme neljä tuntia ja fillarilla ajetaan maksimissaan tunti..
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut OA243 » 10.2.2012 19:12

Eazy tiivisti täydellisesti tän kakstahtifanaattisuuden.

http://brotocross.blogspot.com/2011/03/why-does-eazy-hate-two-strokes.html

"Four strokes aren't fun? You know what's really not fun? Getting beat to the first turn by about 3-4 seconds because the bike you're riding has the torque of a 1950s Cadillac in desperate need of a tranny rebuild."

Täytyis varmaan tän keskustelun pohjalta vaihtaa takasin kakstahtiseen, kulutusosat ei kulu ja niitä on näköjään motocrossin puolellakin nyt ruiskulla varustettuna.
Viimeksi muokannut OA243 päivämäärä 10.2.2012 19:24, muokattu yhteensä 1 kerran
MC obeesi
Liittynyt:
7.7.2004 8:58
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut MC obeesi » 10.2.2012 19:15

M-Racer kirjoitti:Juttelin noiden Ruotsin tyyppien kanssa niiden diilistä ja ne ostivat motocrosslomia järjestävältä MX Heaven yritykseltä kokonaisvaltaisen paketin tammikuusta – syyskuuhun, johon sisältyi kisapyörä ja harjoituspyörä, majoitus, kuljetukset, mekaanikko, bensiinit, kisamaksut, harjoittelu ym. 45 000 eurolla.


Oho, ei paha. Olisiko Kullaksen pitänyt Gariboldin sijasta sijoittaa rahansa tuonne rapakon taakse? Ja lähteä sinne jo sen ensimmäisen (vai oliko niitä enempää?) C/A-mestaruuden jälkeen?

Voi hitsi, mä niin toivoisin, että joku nuori suomalainen (Takatalo, Tiainen, Lehtinen tms) lähtisi vetämään jenkkeihin muutamaksi kaudeksi ja sitten katsottaisiin onko sitä vauhtia vai ei...
obeesiphoto.com
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut jot » 10.2.2012 19:17

rossipoika kirjoitti:
M-Racer kirjoitti:Luin tutkimuksen jossa oli todettiin, että nyrkkisääntönä voidaan pitää 2-tahtisten hiilidioksidi päästöt on noin 5 - 7 kertaiset plus joka toisella tahdilla bensaa raakana putkesta pihalle. Moottorikelkoissa CO päästöt esim. 2-tahti 220g/mi ja 4-tahti 35g/mi...

Mikähän tää tutkimus mahto olla? Kai 2-t kelkat oli edes suorasuihkutuksella? Ihan höpöä verrata 2-t kaasarikoneita 4-t ruiskuihin, kerran 2-t:kin on mahdollista toteuttaa ruiskulla... Toisekseen mitä se saastuttaa kun tehtailla cnc sorvit pyörii ja lastuaa nelareiden venttiileitä?
Ja ehkä kumminki tän lajin suurimmat päästöt tulee jostain ihan muualta ku pyöristä. Jos kisapaikalle ajetaan isolla kuorma-autolla (joka on jostain 70 tai 80-luvulta) helposti kolme neljä tuntia ja fillarilla ajetaan maksimissaan tunti..


Niin no siä tehtaallahan niitä pakoaukon säätimiä ja läppiäkin tehdään. Ja montakohan niitä ruiskupelejä siellä viivalla sitten tulisi olemaan kun mikään valtamerkki ei sellaista ole vielä sarjatuotantona tehnyt?

On se hyvä että päästöjäkin mietitään, varmaan helpottaa lupien saantia kun kaikilla ei ole mielikuvana motocrossista sininen pilvi.
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut 201262 » 10.2.2012 20:32

Ensiksi täytyy nostaa hattua Mannisten työlle Suomen crossin puolesta, pitää kuitenkin muistaa minkä merkkisellä pyörällä pojat häärää. Toiseksi, miten se 2t työntää raakaa bensaa joka toisella tahdilla, kun se tekee työtä joka tahdilla? Oikeasti tämä on turhaa keskustelua, koska markkinat määräävät millä ajetaan, ja radat ovat nykyään nelareita suosivia, ts. teknisiä. Kolmanneksi 2t ruisku on niin monimutkainen vehje, että epäilen sen sopivutta crossi, tai enska käyttöön, ainakaan muutamaan vuoteen.
Jaze
Pyörä:
KTM 125sx 2009
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.7.2005 22:09
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut Jaze » 10.2.2012 20:49

Kylläpäs meni taas tappeluksi touhu :s
Toisten dissaamista vaan tulee, muttei radikaaleja ehdotuksia mitä homma vaatii.
Ite pistäsin ainakin piikit kehiin MM-sarjaan ja heivaisin naiset sieltä ulos ja ajamaan jonnekkin EM-sarjan kylkiäisiin. Ikärajat vaikka sitten piikkiluokkaan esim: max 18v.
250 ja Open vois olla ikärajattomia.
Rahapalkintoja kuskeille ja osallistumismaksut huomattavasti pienemmiksi sekä kaikille A-kuskeille avoin.
Käytännössä ei kenellekkään haittaa. Vai onko?
Des nations Kisan luokat on ihan pelleilyä nykyään kun mx1 ja mx3 luokan pyörät on käytännössä samoja.
Mx3 joutaa hautaan ja äkkiä.

Namuri kyllä kelpais meikälle ainakin vaikka onhan se niin, ettei siellä hirveen isoa aluetta näe kerralla katsoa. Mäkiradat nyt on kaikenkaikkiaan todella hienoja katsoa sekä ajaa!
Glen Heleniin kun joskus pääsisi 8)
Ei riemulla rajaa kun crossilla ajaa!
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut 201262 » 10.2.2012 21:26

Eihän täällä kukaan ole ketään "dissanut", en kyllä ole varma mitä se tarkoittaa...?Keskustelu on lähtenyt hiukan väärään suuntaan. Vaikka täällä kirjoiteltaisiin mitä, mikään sarja Suomen ulkopuolella ei tule muuttumaan mihinkään suuntaan. Nyt meni alkolukko päälle...
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut M-Racer » 10.2.2012 21:44

201262 kirjoitti:Ensiksi täytyy nostaa hattua Mannisten työlle Suomen crossin puolesta, pitää kuitenkin muistaa minkä merkkisellä pyörällä pojat häärää. Toiseksi, miten se 2t työntää raakaa bensaa joka toisella tahdilla, kun se tekee työtä joka tahdilla?

Velipoika ajaa piikillä tällä kaudella (CR125) ja tulee kyllä todella hienon näköinen laite, mutta eihän se mihinkään kulje ;) Tulee meikäläisellekin vähän tsemppiä jos pystyisi sen edes kerran nöyryyttämään sarjoissa. Joo, väärin ilmaistu eli kaasujen vaihdon aikana eli joka tahdilla puskee palamatonta bensaseosta pihalle.

Tossa kuva velipojan projektista ja kyllä, noi pinnapultit menee vaihtoon. Lähden keskiviikkona jenkkeihin ja sieltä sitten laukut täynnä osaa tohon mopoon :lol:
piikki.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 10.2.2012 22:24

Asiaa 8)
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut M-Racer » 10.2.2012 23:49

Ja ettei päästäisi väittämään kaksitahtivastaiseksi ja liittyy jopa keskustelun otsikkoon ; )
http://youtu.be/YWQwvEf8R6M
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 11.2.2012 2:30

OA243 kirjoitti:Ekologisuuden kannalta oiskin tosi fiksu päätös, ei varmaan herättäis ollenkaan vastustusta. Zeizein ja JM:n mielestä pitäis siis mennä kehityksessä taaksepäin? Ja tavalliselle kadunmiehelle MX1, MX2 ja MX3 ei tuu ikinä tarkottamaan mitään. Lisäks ne menee vielä eri tavalla kun endurossa. :D

Radatkin pitäis muuttaa tylsemmiksi ja vähemmän yleisöystävällisemmiksi, sekä vielä erilaisemmiksi kun jenkeissä. Ainoo pointti missä oli jotain ideaa ja mikä ois oikeasti toteutettavissa oli toi aika-ajo- ja rahapalkintosysteemi.


Aha.. Vai kehityksessä taakseppäin..katsoppas FIM motocrossin nykytilaa, näyttääkö hyvältä sinusta? Eli on menty "kehityksessä" nyt sitten eteenpäin, ja tämä on tulos. Tuo ekologisuus asia on täysin merkityksetön verrattuna meluhaittoihin. En oikein ymmärtänyt mitä tuolla rata-asialla yrität sanoa?
Mikäs radat nyt olisi tylsemmäksi muuttamassa? Onko radat nykyään yleisöystävällisempiä kuin ennen, siis koska radat eivät sitten ole olleet yleisöystävällisiä Euroopassa? Miksi radat täällä pitäisi olla samanlaisia kuin Amerikassa, pitääkö kaiken olla täällä samanlailla mitä siellä on? Eikö meillä voi olla eurotyyliset radat täällä, ja antaa niiden amerikkalaisten rakentaa ne triplahimmelinsä ihan rauhassa sinne omaan maahansa. Kyllä on belgit ja hollannit kovilla kun tarvii ruveta hiekkalaareja muuttamaan "jenkki"-tyyliin. Onkohan kenelläkään tullut mieleen että joku saattaa ihan oikeasti tykätä ajaa täällä, ja tykätä ajaa eurotyylisellä radalla..
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 11.2.2012 3:37

Jaze kirjoittaa täyttä asiaa+muutama muu.
Itse haluaisin piikit takaisin MM:iin ja ikärajattomana, niinkuin muutkin luokat.
250 2-t/250-4t ja avoin luokka. Olisi maajoukkue kisassakin jotain tolkkua.
Australiassa MX2 luokassa saa ajaa 250 2t tai 250 4t. Viime vuonna luokan voitti Darryll King 2-t YZ:lla.
King ei voittanut kaikkia eriä tai kisoja, ja mies itse sanoi että on jopa nopeampi 250 nelarilla.
Hän sanoi myös että 250 kuutioiset nelitahtiset ovat kehittyneet niin huimasti että ei kaksitahtisella nykyään saa mitään etua. Sitä täytyy viedä agressiivisesti ja se myös kuluttaa kuskia paljon enemmän kuin nelitahtinen.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että toi 250 kuutioisten luokka pitäisi todellakin yhdistää. Aivan varmasti tulisi kuskeja ja tiimejä lisää jos jo vihdoinkin voitais nuo nelareita suosivat säännöt muuttaa.

M-Racer kirjoitti:OA243:sen kanssa samoilla linjoilla. Kaksitahti fanaatikot voisi mun mielestä mennä nyt vaan ajamaan sitä EMX125 luokkaa ja ottaa IHAN rauhassa...

M-Racer kirjoitti:Ja ettei päästäisi väittämään kaksitahtivastaiseksi


Siinä meni viimeisetkin uskottavuuden rippeet :roll:
Hoppa
Liittynyt:
4.12.2009 10:31
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut Hoppa » 11.2.2012 8:49

Hyvä Zeizei, luokkia ei muuteta täällä netin keskustelupalstoilla.
Aloita vaan oma 2t ristiretki oman seurasi ja Moottoriliiton kautta aina FIM:iin asti, niin ne asiat etenee. Saat varmasti kannattajia ympäri maailman kun onhan 2t niin ylivertainen pyörä.
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut rossipoika » 11.2.2012 11:27

jo kirjoitti:Niin no siä tehtaallahan niitä pakoaukon säätimiä ja läppiäkin tehdään.

Sitä mä vaan yritin havainnollistaa, että onhan siinä nelkussa ylipäätään enemmän osia mitä pitää valmistaa. Eiköhän se niiden isompi hinta ja painokin perustu niihin ylimääräsiin osiin... Ja tästähän päästään siihen, että mitä se saastuttaa kun japanista rahdataan laivalla 10kg painavempia pyöriä? Pientähän se on mutta kuitenkin.

201262 kirjoitti:Kolmanneksi 2t ruisku on niin monimutkainen vehje, että epäilen sen sopivutta crossi, tai enska käyttöön, ainakaan muutamaan vuoteen.

Yksinkertanenhan se on ku junan vessa:http://www.youtube.com/watch?v=HpUiKFtpxos&feature=related Loppuu se raa'an bensan päästäminen pakoputkeen.

jo kirjoitti:Ja montakohan niitä ruiskupelejä siellä viivalla sitten tulisi olemaan kun mikään valtamerkki ei sellaista ole vielä sarjatuotantona tehnyt?

No ei tietenkään ole tehnyt. Nyt rahastetaan nelareilla niin kauan kun mahdollista. Kakstahtipuolella on tulossa paljon kehitystä, kunhan sais vähän tuulta (rahaa) purjeisiin. Mutta eihän niihin jakseta panostaa niin kauan kun nelareillakin voi tahkota rahaa.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 11.2.2012 14:37

M-Racer kirjoitti:
JayDaddy kirjoitti:Jaa niin, Kullas avaa kautensa vkonloppuna Lommelissa. Tässä osallistujalista:
http://www.openingscross.be/piloten.pdf

Aika hyvin tulee eurocrossia seurattua kun MX2 luokan kuskeista olen kuullut ainoastaan Kullaksesta, Takatalosta, Coldenhoffista ja Petrovista...


...ja sekin kisa on nyt sitten peruttu. Aijai. Ois ollut hyvä nähdä Kullaksen "missä mennään" - tilanne. Tuolta ois pitänyt voitto kuitenkin irrota.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter