Huolto & korjaus

jokuaa
Pyörä:
Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
Paikkakunta:
TKI
Liittynyt:
8.9.2010 17:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jokuaa » 27.10.2013 19:48

Miten tiedän minkä kokosen männän tilaan ja pyörä honda cr250 -05 mcscatterilla oliwisecon mäntä hondaan mutta siinähän lukee että huom. Laita männänkoko.
Pitääkö aina laittaa isompi mäntä?
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 29.10.2013 12:44

ostan cr250 -90 syylärit ja käynnistyspolkimen.
HannuPalmu
Pyörä:
Ktm EXC-F 250
Liittynyt:
17.4.2013 22:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut HannuPalmu » 30.10.2013 3:54

Moro. Pitäs vaihtaa kotarin alakertaan kaikki lohkoon tulevat laakerit+stefat ja kampiakselin runkolaakerit niin mistäköhän ne kannattas ostaa ja saako niitä kaikkia ostettua köntässä? Ja mitäköhän näille mahtaa suurin piirtein tulla hinnaksi
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut wolvie » 30.10.2013 15:22

HannuPalmu kirjoitti:Moro. Pitäs vaihtaa kotarin alakertaan kaikki lohkoon tulevat laakerit+stefat ja kampiakselin runkolaakerit niin mistäköhän ne kannattas ostaa ja saako niitä kaikkia ostettua köntässä? Ja mitäköhän näille mahtaa suurin piirtein tulla hinnaksi


Aika usein kampuran laakeri (runkolaakerit) on edullisempia ostaa tarvikkeena, esim hotrodsin satsina. Ainakin kassarissa näin on. Sitten taas muut lohkojen sisällä olevat laakerit on edullisin ostaa orkkiksina.

Kannattaa siis ottaa yhteyttä johonkin sopivaan kauppiaaseen ja pyytää tarjous osista. Toki valtaosan laakereista ellei jopa kaikki löydy mistä tahansa laakerikaupasta. Silloin vaan pitää olla mallit mukana että löytyy oikeat. Vaivattominta on mennä kauppiaalle ja kertoa mihin pyörään osat tulee ja kauppias kattoo koneelta listan.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JM82 » 30.10.2013 15:28

Ainakin piikkiseen kotariin löytyy kaikki laakerit ja stefat paikallisen laakeriliikkeen hyllystä. http://www.vuorenmaayhtiot.fi/
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
jokuaa
Pyörä:
Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
Paikkakunta:
TKI
Liittynyt:
8.9.2010 17:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jokuaa » 1.11.2013 1:37

Kuinkas usein 450 nelaria pitää huoltaa? Männänvaihto, venttiilien säätö, alakertaa ja muuta?
Öljyt varmaan 5-10h välein ja öljynsuodatin joka toinen öljynvaihtokerta?
Merkki suzuki rm-z, onko muuten kokemuksia tälläsestä, hyvä, huono???
Pitäisköhän jotain muuta jo tehdä 120h yhteensä pyörällä ajettu ja 70h sitten kampiakseli vaihdettu ja 30h sitten mäntä. Nyt seisonut 3 vuotta ajamattomana. Keulaan stefat ainakin täytyy vaihtaa kun seissyt.
Jasu80
Pyörä:
KX250 '05
Paikkakunta:
Isojoki
Liittynyt:
5.10.2013 21:37
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jasu80 » 2.11.2013 16:58

Tänään tuli mehut takaa pihalle. Etupääkin otti itteensä ja pohjaa.
Missä huollattaa iskarit Porin tai Etelä-Pohjanmaan alueella?

Pyörä KX250 '05.
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 6.11.2013 19:53

Millä tavalla ootte oikonu 2t putkia? Mistä vois värkätä tupit pakoputken päihi?
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut imafinland » 7.11.2013 8:32

8ade8 kirjoitti:Millä tavalla ootte oikonu 2t putkia? Mistä vois värkätä tupit pakoputken päihi?

toisee päähä kiristät jollai laipalla vaa puu/rauta palikan siis sylinteri päähä sit kannattaaki jo toisee päähä laittaa venttiililline että saat paineilmalla oikastua
Seo hyvä kun sen maalaa!
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 7.11.2013 11:00

Kummalla tavalla kannattaa lähtee koittaa? Vesi paineistuksella vai kompuran avulla ja lommo kohtaa lämmittämällä?
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut imafinland » 7.11.2013 22:34

8ade8 kirjoitti:Kummalla tavalla kannattaa lähtee koittaa? Vesi paineistuksella vai kompuran avulla ja lommo kohtaa lämmittämällä?

varmaa tuo paineilma helpompi toho vetee paineen saamine vaikeempaa ainaki nopeasti aateltuna, kuitenki jostai esim tubeless venttiilistä saa väsättyä hyvän korkin mihi kompurasta suoraa ilmaa ja varovasti pilleillä tai toholla lämpöä 8)
Seo hyvä kun sen maalaa!
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 8.11.2013 1:24

Itse kokeilisin vettä ja pakkasta. Toi paineilma kuulostaa lievästi sanoen riskialttiilta.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut AceFin » 8.11.2013 8:53

Jos jonkun venttiilin saa kehitettyä, niin itse kokeilisin vettä. Se on käytännössä puristumaton aine, niin luulisi olevan helpompaa kuin ilmalla.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 8.11.2013 15:07

Paineilmalla oikaisu on vaarallista siinä vaiheessa kun käyttäjällä ei ole täyttä ymmärrystä, mitä oikeesti on tekemässä. Putkea lämmettäessä myös ilma sen sisällä lämpenee ja näin olleen laajenee --> paine kasvaa.

Ajatusleikkinä: Mikko Mallikas päättää oikaista putkensa toholla ja paineilmalla. Mikko ajattelee käyttävänsä 3 barin painetta, koska oli kuullut kaveriltaa Paavo Pensalenkkarilta että niin se kuuluu tehdä. Mikko laittaa 3 baria painetta putken sisään ja alkaa lämmittelemään. Tässä vaiheessa putken ulostulon (Halk. 5cm) tulppaan kohdistuu jo 588N voima, joka tarkoittaa siis maapallolla n. 60kg aiheuttamaa voimaa. Mikon tulppa natisee jo nyt. Mikko lämmittää putkea, jonka seuraksena putken sisällä olevan lämpötila nousee 150 astetta. Tästä seuraa paineen nousu 3 barista n. 4,5 bariin. Yhtäkkiä tulppaan kohdistuukin 883N voima, joka tarkoittaa 90kg. Mikon kuminauha viritelmät repeää ja tulppa irtoaa n. 8830m/s^2 kiihtyvyydellä (100 gramman tulppa). Siinä voi sitten alkaa ettiä seinästä reikää.

Kannattaa siis toisiaan miettiä, että millasilla tulppaviritelmillä toi on oikeesti turvallista. Sitten toi veden ja jään käyttäminen. Jäätymisen aikana nuo voimat putken sisällä on ihan toista kertaluokkaan kun paineilmalla leikittäessä. Koska ennalta ei voida varmasti todeta, että lommo on putken pehmein kohta, niin on hyvin mahollista että putki ratkee jostain muualta. Ja vaikkei ratkeisikaan niin plastista muodonmuutosta tapahtuu joka tapauksessa. Tästä seuraa putken muodon vääristyminen eikä pyörä toimi enää ollenkaan tällä putkella.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut imafinland » 8.11.2013 15:41

järkeä saa toki käyttää ei 3 baaria tarvihe ohuen pellin suoristamiseen :lol:
Seo hyvä kun sen maalaa!