Tuli hankittua 09 tc 450 Husse kuukausi sitten. Tarkoitus on ajella pääosin enskaa ja pyörähän on crossiversio. 11 tuntia sillä olen ajanut ja metsässä hitaassa puunkierrossa tulee HIKI! (todella raskas viedä) Isommalla ja jouheammalla paanalla taas menee kyllä hienosti. Vertailuna olen ajanut mm. 300TM 07 300 EXC 09ja Husaberg 450 2010. Näihin verrattuna Husse tuntuu työläältä metsässä.
Pyörässä on TE mallin sylinterinkansi ja jousitus on rakennettu n.70kg painoiselle (nopealle kuskille) crossiin. (itse olen 87kg ja hidas )Naksuja olen veivannut ja niistä ei apua asiaan saa riittävästi. Toisekseen tuntuu että geometria ei ihan aina osu kohdilleen kun tapeilla ajaessa ranteet puutuu todella nopeasti. Tangon korotuspaloja voisi koittaa josko auttaisi tähän vaivaan. (tai sitten ajoa lisää? )
Antakaa vinkkiä miten kannattaa lähteä lähestymään tilannetta. Jouset vaihtoon vai pelkkä shimmitys? Kuinka crossirengastus soveltuu mielestänne metsään?
Ja muutenkin kaikki tieto on tervetullutta mitä pitää tehdä jos crossista lähtee tekemään endurokäyttöön paremmin soveltuvaa.