Keskustelua ilmanputsareista

Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 9.8.2010 11:14

Eikös tämä ole kuriton vakio putsari?
Aerox/Nitro osia
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 9.8.2010 11:46

Ei minusta, vaikuttas vain pelkästään vakioputsarin tuunatulta versiolta. Tosin voi olla, että esimerkiksi kumitutin sisähalkaisija on vakiota suurempi, mene ja tiedä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 9.8.2010 11:57

Shape kirjoitti:Ei minusta, vaikuttas vain pelkästään vakioputsarin tuunatulta versiolta. Tosin voi olla, että esimerkiksi kumitutin sisähalkaisija on vakiota suurempi, mene ja tiedä.


Katoin aivan samaa, mutta ainakin se Motorforcen putsari on kuriton versio vakiosta?
Aerox/Nitro osia
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 11.8.2010 17:53

Kumpi olisi parempi tehari vireille, kuriton vai vapari?
Aerox/Nitro osia
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 11.8.2010 18:04

Sudee kirjoitti:Kumpi olisi parempi tehari vireille, kuriton vai vapari?

Vaparilla saa kokoonpanosta riippuen ihan vähän enemmän tehoa, ja enemmän vääntöä kuin kurittomalla, mutta vaparin aiheuttama bensankulutuksen suuruus on mielestäni haittana suurempi kuin saavutetut edut, joten vastaan että kuriton on parempi.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 12.8.2010 18:44

jkoljo kirjoitti:
Sudee kirjoitti:Kumpi olisi parempi tehari vireille, kuriton vai vapari?

Vaparilla saa kokoonpanosta riippuen ihan vähän enemmän tehoa, ja enemmän vääntöä kuin kurittomalla, mutta vaparin aiheuttama bensankulutuksen suuruus on mielestäni haittana suurempi kuin saavutetut edut, joten vastaan että kuriton on parempi.

Itse laittaisin vaparin, koska ei kulutus kiinnosta, mutta se ääni on jotain niin kauheaa. Kunnon kyttämagneetti :|
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 12.8.2010 20:52

Vetää katteiden alle letkulla, niin ei kuuluu imuääniä enää ollenkaan. Mulla on PiperCross takasivukatteiden väliin vedettynä, eikä kuulu yhtään mitään siltä suunnalta.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 13.8.2010 8:04

Joo, no syökös se vaparilla sitten paljon enemmän bensaa ja mulla saattaa olla semmonen ongelma, että ei kuriton putsari mahdu o tulee pidempi iskari. :s
Aerox/Nitro osia
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 13.8.2010 8:04

Sudee kirjoitti:Joo, no syökös se vaparilla sitten paljon enemmän bensaa ja mulla saattaa olla semmonen ongelma, että ei kuriton putsari mahdu, kun tulee pidempi iskari. :s
Aerox/Nitro osia
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 13.8.2010 18:44

Syöhän se. Kuinka paljon enemmän, on yksilöllistä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 14.8.2010 18:37

Toivotaan vaan, että se vakio putsari mahtuu sitten ton iskarin kanssa. :|
Aerox/Nitro osia
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17

ViestiKirjoittanut temeee. » 14.8.2010 19:19

Miten tuon ilmanputsarin putsaus tehään? aukastaan vaan koppa ja otetaa paskat sisältä pois jos siellä on sellasta?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 14.8.2010 20:34

Koppa auki, otat suodatinelementin irti, otat mahdolliset hiekat pois putsarikotelosta, peset suodatinelementin bensassa, puristat elementin kuivaksi ja kasaat takaisin. Elementin ei tarvitse olla täysin kuiva bensasta asennettaessa, se kuivaa kyllä ajossa mutta kone saattaa röpöttää muutaman minuutin ajan. Voit myös öljytä elementin suodatustehon parantamiseksi, eli kastelet elementin kuivauksen jälkeen 4t öljyyn ja puristat taas, sitten asennus.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17

ViestiKirjoittanut temeee. » 14.8.2010 21:21

Onko väliä kasteleeko sen 4t vai 2t öljyssä? Ja miks se bensassa pitää pestä?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 14.8.2010 21:37

Jotta hiekkanen öljy lähtee pois. 4T-öljy käy, mieluiten käyttäsin oikeaa ilmansuodatin öljyä sen tahmaisuuden vuoksi. Itse olen kokenut 2T-öljyn huonoksi vaihtoehdoksi, liukenee helposti kaasuttimesta tulevan bensasumun vuoksi. Spray-ilmansuodatinöljy on parasta, 500ml pullo on riittäny minulla kymmeniin ja kymmeniin kertoihin ja pullo ei meinaa loppua, varmaan vielä 50% jäljellä. Se on paljon siistimpi, nopeampi ja helppokäyttöisempi kuin perinteinen imeytettävä öljy.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista